Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023

Πυλώνες ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς

Γράφει ο Σταύρος Αλέξογλου
Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος
Συμμετέχω στις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης,ως ενεργός πολίτης εδώ και χρόνια μέσα από Συλλόγους και Κινήματα και διεκδικώ μία θέση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προκειμένου να παλέψω μέσα από θεσμοθετημένες διαδικασίες για θεμελιώδη ζητήματα Ποιότητας Ζωής:

✓ Για να συγκρατήσουμε τη νεολαία που φεύγει από τον τόπο μας.

Ο πληθυσμός του δήμου Κιλκίς σύμφωνα με την απογραφή του 2021 υπολογίζεται μειωμένος κατά 12,5%, σε σχέση με αυτόν του 2011. Από τους 51.926 του 2011 οι κάτοικοι μειώθηκαν στους 45.489. Από αυτούς 22.220 είναι άνδρες, ενώ 23.269 γυναίκες.

Στο δήμο Παιονίας αντίστοιχα, σημειώθηκε μείωση της τάξης του 12%.

Από τους 28.493 του 2011, ο αριθμός των μόνιμων κατοίκων έπεσε στους 25.159. Από αυτούς 12.526 είναι άνδρες, ενώ 12.633 γυναίκες.

Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2011 ήταν 14.403 άνδρες και 14.090 γυναίκες.

Αντιλαμβάνεστε ότι οι περισσότεροι συμπολίτες μας που έφυγαν στο εξωτερικό βρίσκονται σε παραγωγική ηλικία και έχουν οικογένειες σε άλλα κράτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της χώρας μας.


✓ Για την προστασία του αγρότη,του κτηνοτρόφου, του βιοκαλλιεργητή που ο αγώνας τους συνθλίβεται από τα συμφέροντα των καρτέλ και των μεγαλοβιομήχανων.

Οι Σειρήνες των ΑΠΕ ηχούν στα αυτιά των γεωργών του Κιλκίς και ο ένας πίσω από τον άλλο επιλέγουν να παραχωρήσουν εκτάσεις γης για φωτοβολταϊκά συστήματα.

Αν τα επόμενα χρόνια η κατασκευή φωτοβολταϊκών συστημάτων πάρει μεγάλες διαστάσεις,δεν θα υπάρχει πλέον καλλιεργήσιμη γη, ούτε βοσκοτόπια στο νομό Κιλκίς.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την παρακμή του Νομού Κιλκίς,θα είναι η δημιουργία φαραωνικού μεγέθους φωτοβολταϊκών πάρκων και ανεμογεννητριών σε ευαίσθητες οικολογικά περιοχές, όπως το Πάικο,το Μπέλες και τα Κρούσια. Στα εδάφη της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς μπορούμε να παράγουμε άριστης ποιότητας βιολογικά φρούτα και λαχανικά, εκτινάσσοντας τις εξαγωγές και αυξάνοντας το εισόδημα των συμπολιτών μας.

Δείτε τί έχει συμβεί με την ποικιλία επιτραπέζιου σταφυλιού Crimson στις Μουριές και στην Τέρπυλλο.


✓ Για την προστασία του περιβάλλοντος και ταυτόχρονα την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού.

Ο νομός Κιλκίς έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού,με μεγάλους ορεινούς όγκους και πλήθος περιοχών Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους.

Κάθε χρόνο επισκέπτονται τις παραλίες της Βόρειας Ελλάδας 10.000.000 τουρίστες από τα Βαλκάνια και μπορούμε να κατευθύνουμε μεγάλο μέρος αυτών των τουριστών στην περιοχή μας τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου.

Υπάρχει μεγάλη δυναμική στο Πάικο, στο Μπέλες και τα Κρούσια με τη δημιουργία μονοπατιών πεζοπορίας και τη διοργάνωση αγώνων ορεινού τρεξίματος, δημιουργώντας ένα Πρωτάθλημα σε ολόκληρη τη Μακεδονία με τη συμμετοχή Ελλήνων και πολλών ξένων αθλητών της Βαλκανικής χερσονήσου.

Χωριά όπως τα Μεγάλα Λιβάδια του Πάικου που ερημοποιήθηκαν, θα ξαναζωντανέψουν.

✓ Για την διεκδίκηση τεχνικών έργων μείζονος σημασίας, όπως θα άξιζε στην στρατηγική γεωγραφικά θέση του Νομού Κιλκίς.

Η είσοδος της χώρας μας από το τελωνείο των Ευζώνων είναι απαράδεκτη.
Κάθε χρόνο αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο δεκάδες συμπολίτες μας στο τμήμα Πολύκαστρο - Μάλγαρα και εισέρχονται στη χώρα κατά τους θερινούς μήνες 10.000.000 Βαλκάνιοι τουρίστες, πολλοί από τους οποίους δεν επιστρέφουν στα σπίτια τους.

Η καθυστέρηση των διατυπώσεων στα σύνορα και ο εξαιρετικά επικίνδυνος αυτός δρόμος, μειώνουν το στόλο των βαρέων οχημάτων που κατευθύνονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στρέφουν πολλούς τουρίστες των Βαλκανίων στην Αλβανία και στην Κροατία.

Διεκδικούμε την αποπεράτωση του συγκεκριμένου έργου το συντομότερο δυνατόν.
Διεκδικούμε, επίσης,την αποπεράτωση του τμήματος Νέα Σάντα -Άσσηρος και τη σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, μειώνοντας το χρόνο μετάβασης στη Θεσσαλονίκη.

Διεκδικούμε για την περαιτέρω ανάπτυξη του Νομού Κιλκίς,το σχεδιασμό και την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα μειώνει το χρόνο μετάβασης από τα σύνορα του Προμαχώνα και της Δοϊράνης στη Θεσσαλονίκη.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη,οι μεγάλες πόλεις συνδέονται με σιδηροδρομικό δίκτυο με τα περίχωρα,και το Κιλκίς θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένο με τη Θεσσαλονίκη με πυκνά δρομολόγια Προαστιακού σιδηρόδρομου, όπως συνδέεται η Χαλκίδα και η Κόρινθος με την Αθήνα.

Είναι προφανές, ότι το ξηρό κλίμα και η ηρεμία που προσφέρει η πόλη του Κιλκίς,θα αποτελέσει πόλο έλξης για μετοίκηση των κατοίκων από τη συμπρωτεύουσα που τώρα ασφυκτιούν.

Ο Νομός Κιλκίς γεωγραφικά, έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης σε έργα όπως μονάδα παρασκευής υδρογόνου, το οποίο ως καύσιμο του μέλλοντος θα αντικαταστήσει το πετρέλαιο στα βαρέα οχήματα.

✓ Για την αυστηροποίηση των κανόνων που διέπουν τη διαχείριση των απορριμμάτων σε επίπεδο Νομού.

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των απορριμμάτων και τασσόμαστε κατά της καύσης τους και υπέρ της ανακύκλωσής τους συνολικά, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στη Γερμανία.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.