Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023

Το 1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς δημιουργεί και το 2022-2023

Δελτίο τύπου 1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς
Κατά το σχολικό έτος 2022 – 2023 το 1ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Κιλκίς συμμετείχε για πέμπτη χρονιά στο Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ, ΝΟΗΣΙΣ» (ΜΝΑΕ) του ΝΟΗΣΙΣ «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας».

Το πρόγραμμα ΜΝΑΕ (με κωδικό MIS 5011051) είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το Σχέδιο Δράσης του ΕΠΑ.Λ. με τίτλο «Το 1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς δημιουργεί και το 2022-2023» πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Φεβρουάριο έως και Ιούνιο 2023. Οι δαπάνες για το σύνολο των υποδράσεων καλύφθηκαν εξολοκλήρου από το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ».

Οι πέντε υποδράσεις που υλοποιήθηκαν ήταν:

1. Ασφαλές Διαδίκτυο

2. Δημιουργικό Εργαστήριο

3. Μαθητική Εφημερίδα: Μαθητοτυπία

4. Ανακαλύπτοντας την «Ιθάκη» μέσα από τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό

5. Δίνω ζωή - αξιοποιώ παλιές ηλεκτρονικές συσκευές

Υποδράση «Ασφαλές Διαδίκτυο»


Στην πρώτη υποδράση με τίτλο «Ασφαλές Διαδίκτυο» στοχεύσαμε στην ευαισθητοποίηση του μαθητικού δυναμικού της σχολικής μας μονάδας σε θέματα ασφάλειας στο Διαδίκτυο καθώς η αυξανόμενη χρήση του στην καθημερινότητα των πολιτών καθιστά αναγκαιότητα την γνώση χρήσης αλλά και την επάρκεια στην ασφαλή χρήση καθώς η όλο και αυξανόμενη ψηφιακή εγκληματικότητα ενέχει πολλούς κινδύνους για τους πολίτες ανεξαρτήτου ηλικίας, μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου. Επιπλέον στοχεύσαμε στην καλλιέργεια του συνεργατικού πνεύματος καθώς και η ανάληψη ευθυνών μέσα σε ομάδα.

Οι μαθήτριες και μαθητές μέσα από τη συμμετοχή τους στη δράση αναγνώρισαν την αναγκαιότητα της ασφάλειας στο διαδίκτυο και ενημερώθηκαν για πιθανούς κινδύνους κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο. Η ενημέρωση έγινε με παρουσίαση που δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών του τμήματος Β Πληροφορικής σε συνεργασία με τους καθηγητές Πληροφορικής του σχολείου και ακολούθως έγινε η παρουσίαση-συζήτηση σε τμήματα της Α Λυκείου.

Επιπλέον, στις 27 Απριλίου 2023, πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς παρουσίαση από τον κύριο Αναστάσιο Τέφα, Καθηγητή Υπολογιστικής Νοημοσύνης του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η παρουσίαση αφορούσε την Τεχνητή Νοημοσύνη και ο τίτλος της ήταν «Τεχνητή Νοημοσύνη: Από το ChatGPT στα αυτόνομα συστήματα». Την παρουσίαση παρακολούθησαν άνω των 300 μαθητριών και μαθητών από διάφορες σχολικές μονάδες του Κιλκίς, παρευρέθησαν επίσης η κυρία Λαμπρινή Φρόση, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και αρκετοί πολίτες που ήθελαν να ενημερωθούν σχετικά με τις εξελίξεις στο αντικείμενο της Τεχνητής Νοημοσύνης. Να σημειώσουμε ότι η παρουσίαση προβλήθηκε ζωντανά μέσω της τεχνολογίας Live Streaming της πλατφόρμας του Youtube.

Υποδράση «Δημιουργικό Εργαστήριο»


Στη δεύτερη υποδράση με τίτλο «Δημιουργικό Εργαστήριο» η οποία και αποσκοπούσε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, της καλλιτεχνικής έκφρασης των μαθητών αλλά και της γραπτής έκφρασης τους, οι μαθήτριες και μαθητές συμμετείχαν δημιουργώντας ζωγραφιές σε επιλεγμένες θεματικές (πχ. εκφοβισμός-bullying, ασφάλεια στο διαδίκτυο, 25 Μαρτίου – Διπλή εορτή, κ.α), και βεβαίως χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά για να υλοποιήσουν τα καλλιτεχνικά τους έργα (μπογιές, μαρκαδόρους, τέμπερες, νερομπογιές κτλ).

Επίσης, αγοράστηκαν λαμπάδες, κορδέλες και διάφορα είδη χειροτεχνίας και δημιουργήθηκαν πασχαλινές λαμπάδες οι οποίες και διατέθηκαν ΔΩΡΕΑΝ στο Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης του Κιλκίς.

Τον Μάιο υλοποιήθηκε ενδοσχολικός μαθητικός διαγωνισμός Ζωγραφικής με θέμα «Επάγγελμα» και συμμετείχαν με έργα τους μαθήτριες και μαθητές της σχολικής μονάδας.

Υποδράση «Μαθητική Εφημερίδα: Μαθητοτυπία»

Στην τρίτη υποδράση με τίτλο «Μαθητική Εφημερίδα: Μαθητοτυπία» ο σκοπός μας ήταν η παροχή ενός βήματος γραπτής έκφρασης των μαθητριών και μαθητών της σχολικής μονάδας, καθώς και η ανάληψη ρόλων πέραν από αυτό του μαθητή, για αναζήτηση, διερεύνηση και συγγραφεί άρθρων σχετικά με την σχολική καθημερινότητα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η συγγραφή άρθρων/εγγράφων ενισχύει την κριτική σκέψη η οποία επιπλέον αποτελεί μια σύγχρονη σημαντική εργασιακή δεξιότητα που οι εργοδότες αναζητούν στους εργαζομένους τους!

Στα πλαίσια της υποδράσης συζητήθηκε η λειτουργία της σχολικής εφημερίδας, οι θεματικές που ενδιαφέρουν το μαθητικό δυναμικό, μοιράστηκαν θέματα και έγινε αρχική συλλογή των πρώτων εργασιών/άρθρων. Επίσης, ζητήθηκε από τους συμμαθητές μας εκφράσουν το τι θα ήθελαν να διαβάσουν στη σχολική εφημερίδα μέσω ατομικών έργων κειμένου-ζωγραφικής.

Τέλος καλύψαμε δημοσιογραφικά διάφορες εκδηλώσεις δράσεις που έλαβαν χώρα στη σχολική μας μονάδα και ανανεώσαμε το ραντεβού μας με νέες ιδέες για την επόμενη χρονιά σχολική χρονιά.

Υποδράση «Ανακαλύπτοντας την «Ιθάκη» μέσα από τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό»

Στην τέταρτη υποδράση με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την «Ιθάκη» μέσα από τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό» έγινε παρουσίαση του ποιήματος της «Ιθάκης» του Καβάφη και θυμηθήκαμε τον Οδυσσέα και τις περιπέτειες που αυτός πέρασε κατά τη διάρκεια της «Οδύσσειας» του Ομήρου. Συζητήσαμε και συνδέσαμε τον ήρωα «Οδυσσέα» με τον κάθε ένα από εμάς και τα εμπόδια-περιπέτειες που ενδεχομένως θα συναντήσουμε στον εργασιακό χώρο. Μέσω ατομικών έργων ζωγραφικής, ή και κειμένου, αποτυπώσαμε τις σκέψεις μας και τα εμπόδια που θεωρούμε ότι συναντά ο σύγχρονος εργαζόμενος και σημειώσαμε την σπουδαιότητα του μαθήματος του ΣΕΠ για τους μαθητές.

Να σημειώσουμε ότι ο προβληματισμός που προκαλούν τα καθόλα σύγχρονα νοήματα του ποιήματος «Ιθάκη» του Κ.Π. Καβάφη ήταν ο σκοπός μας καθώς οι μαθήτριες και μαθητές αναλογιζόμενοι την ευθύνη που έχουν πρωτίστως απέναντι στον εαυτό τους για το εργασιακό, και όχι μόνο, μέλλον τους αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα της απόκτησης της γνώσης που παρέχεται κατά τη διάρκεια των μαθητικών χρόνων.

Υποδράση «Δίνω ζωή - αξιοποιώ παλιές ηλεκτρονικές συσκευές»

Στην Πέμπτη υποδράση με τίτλο «Δίνω ζωή - αξιοποιώ παλιές ηλεκτρονικές συσκευές» στοχεύσαμε στην ευαισθητοποίηση του μαθητικού δυναμικού σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, η πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν κατά την διάρκεια της φοίτησης τους αλλά και η συλλογή πιθανώς αξιόλογου εξοπλισμού. Οι μαθητές ανέλαβαν ρόλους και συμμετείχαν ενεργά στην συλλογή και την αξιοποίηση του υλικού το οποίο και συλλέχθηκε στη σχολική μονάδα. Ο

Να σημειώσουμε ότι ο προς ανακύκλωση εξοπλισμός μεταφέρθηκε με τη βοήθεια των υπηρεσιών του Δήμου Κιλκίς σε κεντρικό χώρο ανακύκλωσης του Δήμου και ο λειτουργικός, αναπαλαιωμένος εξοπλισμός αντικατέστησε ένα ολόκληρο εργαστήριο υπολογιστών του σχολείου και χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη διοικητικών αναγκών.

Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε τις μαθήτριες, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συνεργάστηκαν στο σύνολο των υποδράσεων που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της δράσης «Το 1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς δημιουργεί και το 2022-2023».

Επιπλέον εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας προς την ομάδα διαχείρισης του προγράμματος του ΝΟΗΣΙΣ «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας» για την υποστήριξη καθώς επίσης και τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Κιλκίς για τη συνεργασία.

Υπογράφει ο Υπεύθυνος Έργου του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Κιλκίς Πέτρος Κ. Σαλαβασίδης

«Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” μέσω του Ε. Π. “ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ” με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.