H δημιουργία πειραματικού σχολείου σε μια περιοχή είναι αναμφισβήτητα ένα σημαντικό στοιχείο προόδου για την εκπαίδευση των παιδιών της. Προϋποθέτει όμως σοβαρή μελέτη και προσεκτικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων που μπορεί να εμφανιστούν.
Σ΄ αυτή την πόλη και σ’ αυτόν το νομό όμως ο σοβαρός σχεδιασμός είναι άγνωστη λέξη, όλα γίνονται στο πόδι, για να ικανοποιήσουν απλά και μόνο τα βιογραφικά δια-φόρων πολιτικών κι όχι μόνο. Τα πειραματικά σχολεία της πόλης μας (2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς και 2ο Πειραματικό Λύκειο Κιλκίς), δημιουργήθηκαν πριν από τρία χρόνια κι οι «εμπνευστές» πανηγύριζαν για το επίτευγμά τους.
Το πρώτο όμως σοβαρότατο πρόβλημα που δημιουργήθηκε ήταν η συμπίεση των υπόλοιπων Γυμνασίων (1ου και 3ου) και του 1ου Γενικού Λυκείου Κιλκίς των οποίων η ασφυκτική στενότητα ήταν δεδομένη εδώ και χρόνια. Εκείνη την εποχή, πολλά εργαστήρια χρησιμοποιούνταν σαν κανονικές τάξεις.
Αλήθεια οι «εμπνευστές» έκαναν τον κόπο να ζητήσουν την άποψη των συλλόγων των καθηγητών ή με το έτσι θέλω επέβαλαν τη νέα ασφυξία κι έκαναν τις τάξεις διώροφες; Το δεύτερο σοβαρότατο πρόβλημα είναι η πρόσβαση των παιδιών στα σχολεία κυρίως για τα μικρά παιδιά των Γυμνασίων.
Τα δύο πρώτα χρόνια, ήταν μικρός ο αριθμός των αιτήσεων για το πειραματικό Γυμνάσιο που δεν ικανοποιήθηκε. Για το θέμα αυτό φωνάζω από την πρώτη χρονιά, αλλά οι λίγοι γονείς των παιδιών που αναγκάστηκαν τότε να μετακινηθούν προς το 1ο ή 3ο Γυμνάσιο δεν θέλησαν για τους δικούς τους λόγους να διαμαρτυ-ρηθούν. Φέτος που οι αιτήσεις είναι πολλές, σαράντα (40) παιδιά θα είναι αναγκασμένα με οποιοδήποτε καιρό να κάνουν επικίνδυνες διαδρομές.
Δεν είναι δυνατό κάποιοι να δημιουργούν ένα πειραματικό για να βολέψουν το προφίλ τους και να υποχρεώνουν παιδιά που μένουν δίπλα, επειδή δεν κληρώθηκαν να μετακινούνται προς τα άλλα σχολεία με τεράστιους κινδύνους, ακόμα και για την ίδια τους τη ζωή. Όσοι βιαστικά συνηγόρησαν σ' αυτή τη διαδικασία είναι ασφαλώς υπόλογοι.
Περιμένω από τους υποψηφίους πολιτικούς όλων των κομμάτων, την περιφέρεια Κιλκίς, το Δήμο Κιλκίς και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας να πάρουν θέση, σ' ένα εξαιρετικά σοβαρό θέμα. Πώς θα διασφαλιστεί η ομαλή μεταφορά των παιδιών (αγοριών και κυρίως κοριτσιών) που μένουν δίπλα στο 2ο "πειραματικό" Γυμνάσιο και θα είναι αναγκασμένα να διασχίσουν όλη την πόλη για το 1ο Γυμνάσιο και ακόμα δυσκολότερα για το 3ο Γυμνάσιο, εν μέσω επικίνδυνων αδέσποτων σκυλιών;
Δεν περιμένω από τον "εμπνευστή" να καταλάβει, αλλά περιμένω από όλους όσους παραπάνω ανέφερα ξεκάθαρες θέσεις και κυρίως ενέργειες, γιατί είναι υπόλογοι σ' οτιδήποτε συμβεί.
Αλήθεια κύριοι «εμπνευστές», τι έχετε να πείτε σε ένα παιδί που έκανε όνειρα να βρεθεί με την παρέα του από το Δημοτικό σ’ ένα Γυμνάσιο όπως σχεδίαζε και το αναγκάζετε όχι μόνο να εγκαταλείψει τα όνειρά του, αλλά και να μετακινείται κάτω από αντίξοες συνθήκες, ενδεχομένως μόνο του σε άλλο Γυμνάσιο; Ποια παιδαγωγική καινοτομία ικανοποιήθηκε με την «έμπνευσή» σας αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.