Παρασκευή 14 Απριλίου 2023

Εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Χαρίτωνα Παπαδόπουλου με τίτλο «Μηχανές»

Δελτίο τύπου ΤΕΧΝΗΣ 
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Μ.Κ.Ε. Τέχνη σας καλεί στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Χαρίτωνα Παπαδόπουλου με τίτλο «Μηχανές», τη Δευτέρα 24 Απριλίου 2023 και ώρα 19:00 στην αίθουσα “Κούρος Ευρωπού” της Τέχνης Κιλκίς.

Ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, σκηνογράφος-ενδυματολόγος, μέλος και συνεργάτης της Τέχνης ο Χαρίτων παρουσιάζει τη νέα του εικαστική δουλειά, που αποτελείται από 103 έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και σχεδίου και τα οποία καλύπτουν μια περίοδο αναζήτησης 10 ετών.

Ο ίδιος αναφέρει για την έκθεση:

«Οι μηχανές είναι ένα θέμα που με απασχολεί τα τελευταία δέκα χρόνια περίπου.

Ξεκινώντας δειλά με κάποια σκαριφήματα, άρχισε σταδιακά να καταλαμβάνει μεγάλο μέρος της εικαστικής μου σκέψης. Μέσα απ’ την έκθεση, επιχειρώ να δώσω μια τεκμηριωμένη εικόνα της πορείας αυτής, απ’ το προσχέδιο μέχρι την μελετημένη ελαιογραφία σε καμβά και ξυλόγλυπτο. Να μιλήσω δηλαδή εικαστικά για περίπλοκα μηχανικά συστήματα που διευκολύνουν τη ζωή και βαραίνουν την ψυχή μας, που ανοίγουν και κλείνουν τις διαύλους της επικοινωνίας μας. Οι μηχανές στο εικαστικό μου σύμπαν έχουν ανθρωπόμορφα, ενίοτε και ζωώδη χαρακτηριστικά: Σαρώνουν, σκάβουν, τρυπούν, σηκώνουν, φιλτράρουν, παρατηρούν, αναλύουν, εξερευνούν άγνωστους και αφιλόξενους τόπους με σκοπό να ξαναβρούν αυτό που χάθηκε - τον άνθρωπο.»

Ο Χαρίτων Παπαδόπουλος είναι απόφοιτος του τμήματος θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, με ειδίκευση στην κατεύθυνση της Σκηνογραφίας-Ενδυματολογίας, εικαστικός. Έχει εργαστεί στο θέατρο ως σκηνογράφος-ενδυματολόγος και φωτιστής.

Ασχολείται συστηματικά με τα εικαστικά τα τελευταία 25 χρόνια, ενώ έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αλλά και στο μουσείο της λίμνης Δοϊράνης. Η παρούσα έκθεση είναι η δεύτερη ατομική.

Ενδεικτική αναφορά σε κάποιες από τις δουλειές του:

- Επιμέλεια φωτισμών, σε συνεργασία με την Ελίζα Αλεξανδροπούλου, για την παράσταση “Ηρακλείδαι”, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Θέατρο Βαφείο στην Αθήνα και θέατρο Κήπου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου (2008).

Επιμέλεια σκηνικών και κοστουμιών σε συνεργασία με τη σκηνογράφο - ενδυματολόγο Μάρθα Φωκά , για την παράσταση “ Ο Χρουσαϊτός και η Βασιλοπούλα”, σε σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών (2010).

Επιμέλεια σκηνικού χώρου και φωτισμών για την παράσταση “ Άμλετ” για έναν ηθοποιό και μια αυλαία σε σκηνοθεσία του Πρόδρομου Τσινικόρη , στον πολυχώρο Bios . Αθήνα (2012).

Επιμέλεια σκηνικών, κοστουμιών και φωτισμών , για την παράσταση “Ο Επαγγελματίας” του Ντούσαν Κοβάσεβιτς , σε σκηνοθεσία Κυριάκου Δανιηλίδη. Θέατρο Σοφούλη και θέατρο Άνετον (Σκηνικά - κοστούμια). Θεσσαλονίκη (2015).

Εικονογράφηση για το εγχειρίδιο θεατρικής αγωγής “Παίζοντας Θέατρο”, του Τάσου Αγγελόπουλου. Εκδόσεις Σοφία , Θεσσαλονίκη (2016).

Παρουσίαση της πρώτης ατομικής έκθεσης υπό τον τίτλο “ Αρμονική συμβίωση” με ζωγραφικά και γλυπτικά έργα , στην αίθουσα Κούρος Ευρωπού , της Μακεδονικής Καλλιτεχνικής Εταιρίας “ΤΕΧΝΗ” στο Κιλκίς ,(Νοέμβριος - Δεκέμβριος 2017).

Δημιουργία γλυπτικού δίπτυχου για το μουσείο της λίμνης Δοϊράνης, με την πρωτοβουλία του Δήμου Κιλκίς , (Ιούνιος 2018).

Εικαστικό εργαστήρι για παιδιά, στο πλαίσιο της γιορτής “Μια μέρα στην Πινακοθήκη”, υπό τον τίτλο “Φανταστικά πορτραίτα” με την τεχνική του κολλάζ . Μεταλλικό Κιλκίς , (Ιούνιος 2022).

Εγκαίνια: Δευτέρα 24 Απριλίου 2023, στις 19:00

Διάρκεια έκθεσης: 24 Απριλίου έως 16 Μαΐου 2023

Ώρες επισκέψεων: Δευτέρα με Παρασκευή 17.00 με 20.00




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.