Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022

Η ταινία «Αόρατη κλωστή» στο σινεμά της ΤΕΧΝΗΣ

Δελτίο τύπου ΤΕΧΝΗΣ Κιλκίς
Οι προβολές στην Τέχνη συνεχίζονται με μια ταινία που μας ζητήσατε να επαναλάβουμε όσοι δεν προλάβετε να τη δείτε το καλοκαίρι. Έτσι την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου στις 8.30 το βράδυ στο Σινεμά της Τέχνης σας περιμένει το κύκνειο άσμα του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ένα haute couture αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον, η ταινία «Αόρατη κλωστή».

Ο ήρωας της ταινίας, Ρέινολντς Γούντκοκ (ο Ντάνιελ Ντέι-Λούις στον κατ’ ομολογία τελευταίο ρόλο του στο σινεμά, υποψήφιος για Οσκαρ),είναι ένας σχεδιαστής μόδας της υψηλής κοινωνίας και των γαλαζοαίματων στο Λονδίνο του ’50. Συγκεντρώνει γύρω του δέος και σεβασμό, από εκατοντάδες γυναίκες, από την αδελφή, συνεργάτη και έμπιστή του, τη Σέσιλ, ως τη στρατιά των μοδιστρών που κατασκευάζουν τα οράματά του και τις κυρίες που φορούν τις δημιουργίες του επενδύοντας σ’ αυτές την πορεία της ζωής τους. 

Καλλιτέχνης υπερόπτης, με την αλαζονεία που χαρακτηρίζει όλους τους άνδρες, τους «masters», των ταινιών του Άντερσον ως τώρα. Μόνο που η πραγματική ηρωίδα της ταινίας είναι η Άλμα, η νεαρή, αθώα, παρορμητική σερβιτόρα, που ο Ρέινολντς θα ανακαλύψει ως καινούρια πρώτη ύλη σ’ ένα καφέ και θα μεταμορφώσει σε μούσα ή μαριονέτα του. Μια μαριονέτα υπόγεια δυνατή, αυτόνομη, ικανή ν’ αλλάξει τους όρους της σχέσης χωρίς καν αυτό να γίνει ορατό. Οι γυναίκες είναι η κινητήρια δύναμη της ταινίας, έστω κι αν ο Ρέινολντς αδυνατεί να το συνειδητοποιήσει.

Υποψήφιο για έξι Όσκαρ και για τέσσερα BAFTA, το «Phantom Thread» φέρνει τον Ντάνιελ Ντέι Λούις αντιμέτωπο με τον εαυτό του, τα ένστικτά του, την παράλογη σωματικότητά του που πάντα έχει ένα λόγο ύπαρξης, την ακαταμάχητη γοητεία του ασκητικού προσώπου του με το ακτινοβόλο χαμόγελο-έκπληξη και τα μυθιστορηματικά μάτια: σε μια καριέρα με τέλειες επιλογές και τέλειες ερμηνείες, δεν μπορεί να είναι τίποτε λιγότερο. Αλλά, δίπλα στη θαυμάσια εσωτερική ερμηνεία της Λέσλι Μάνβιλ ως Σίριλ, που τόσο διακρίνεται φέτος, είναι η Λουξεμβουργιανή Βίκι Κριπς που, στην πραγματικότητα, κόβει την ανάσα στην ταινία, με μια ερμηνεία τόσο σύνθετη και σαρωτική, που καταφέρνει, μόνο εκείνη, να σταθεί απέναντι στον συμπρωταγωνιστή της και να τον κερδίσει με κάθε τρόπο.

Ο Σερ Ντάνιελ Μάικλ Μπλέηκ Ντέι Λούις είναι πολυβραβευμένος Βρετανός ηθοποιός με διπλή υπηκοότητα. Μετά τις σπουδές του στη θεατρική σχολή Bristol Old Vic, ο Ντέι Λιούις έπαιξε σε πολλά θεατρικά έργα και ταινίες, κερδίζοντας τρία Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, τέσσερα Βραβεία BAFTA και δύο Χρυσές Σφαίρες.

Εδώ και τέσσερα χρόνια ζει ως συνταξιούχος στο Ουίκλοου, έξω από το Δουβλίνο, μια ήρεμη ζωή, δίπλα σε αυτούς που αγαπά, απελευθερωμένος από τις υποχρεώσεις των στούντιο, ασχολούμενος με αυτό που αγαπούσε πάντα: την ξυλουργική. Μια τέχνη που δεν απαιτεί ηθικές παραχωρήσεις και συμβιβασμούς, προσφέρει χειροπιαστά αποτελέσματα και ειδικά όταν την κάνεις με τη μέθοδο και την τελειομανία ενός Ντάνιελ Ντέι Λιούις

Το κύκνειο άσμα του Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναι ένα αθόρυβο αριστούργημα σκηνοθετημένο με εξαιρετική επιδεξιότητα και βαθύ ρομαντισμό και έκδηλες, σεναριακές και σκηνοθετικές αναφορές στη «Ρεβέκκα» του Χίτσκοκ

Η.Π.ΑΣκηνοθεσία: Πολ Τόμας Αντερσον

Σενάριο: Πολ Τόμας Αντερσον

Φωτογραφία: Πολ Τόμας Αντερσον

Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Ντέι-Λούις, Βίκι Κριπς, Λέσλι Μάνβιλ

Διάρκεια: 130 λεπτά



2 σχόλια:

  1. Καλά που έχουμε την ΤΕΧΝΗ γιατί από πολιτισμό ο Δήμος είναι βαθια μεσάνυχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γιατι δλδ δεν ειναι το top gun το απαυγασμα της 7ης τεχνης δλδ?
    περα απο την πλακα δεν εχω ξαναδει καλοκαιρινο προγραμμα προβολης ταινιων δημου στην ελλαδα τοσο χαλια, ενα βημα απο το να κανουν προβολη avengers ηταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.