Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

Γιατί μιλά ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος για τα σώματά μας;

Υπογράφει η Ε. Αγαθοπούλου
Αυτή τη φορά, επιλέγω να γράψω απλά ως γυναίκα, ούτε ως η αρμόδια τομεάρχισσα του ΣΥΡΙΖΑ για θέματα ισότητας φύλων, ούτε καν σαν πολιτικός. Αφορμή είναι οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Δωδώνης, σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, για τους βιασμούς. Για όσες και όσους δεν παρακολούθησαν τα όσα είπε ο εν λόγω Μητροπολίτης, παραθέτω αυτολεξεί:

«Δεν κάθεται και μια γυναίκα και να βιάζεται χωρίς να το θέλει. Μην τρελαθούμε τώρα. Ε, ε μην τρελαθούμε. Δεν μένει έγκυος με αυτό, το θέμα πρέπει να έχει συμμετοχή (…) πρέπει να ενεργήσουν και οι δύο για γίνει σύλληψις».

Οι παραπάνω απαράδεκτες δηλώσεις έρχονται να «βιάσουν» ψυχολογικά ξανά και ξανά όλες τις γυναίκες που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση και βιασμό και οι οποίες δεν είναι καθόλου λίγες, αλλά και να εξοργίσουν ένα μεγάλο – το μεγαλύτερο, θεωρώ – κομμάτι της κοινωνίας μας, γυναίκες και άνδρες.

Ο βιασμός είναι από μόνη της μια πράξη, η οποία δεν περιλαμβάνει τη συναίνεση. Δεν μπορεί να υπάρχει συναίνεση σε μια πράξη που γίνεται με τη βία, πρέπει να το γνωρίζει αυτό ο κ. Χρυσόστομος. Επιπλέον, ό,τι κι αν λέει η εκκλησία – ή οι εκπρόσωποί της – για να γίνει σύλληψη δεν είναι απαραίτητο «να το θέλουν» και οι δύο. Κάλλιστα μπορεί να επέλθει σύλληψη από βιασμό και αυτό επίσης το ξέρει πολύ καλά ο κ. Χρυσόστομος. Ακούγοντας τα παραπάνω, η επιστημονική κοινότητα είναι έτοιμη να σκίσει τα πτυχία της. Αντί αυτού, ευτυχώς και προς τιμήν τους, πολλοί επιστήμονες βγήκαν να αδειάσουν τον Μητροπολίτη Δωδώνης.

Όταν λοιπόν η Εκκλησία δεν θέλει η Πολιτεία να ανακατεύεται στα του οίκου της, τότε δεν θα πρέπει και η Εκκλησία να ανακατεύεται στα της Πολιτείας. Διότι η σεξουαλική πράξη χωρίς συναίνεση υπάρχει και ονομάζεται βιασμός, για αυτό έχει αποφασίσει ο νομικός κόσμος και έχει νομοθετήσει η Βουλή. Επιπλέον, η τεχνητή διακοπή της εγκυμοσύνης, δηλαδή η άμβλωση είναι μια ιατρική πράξη, η οποία – ευτυχώς! – επιτρέπεται στη χώρα μας και δεν αναγκάζονται οι γυναίκες να εφαρμόζουν παράνομες μεθόδους, επικίνδυνες για την υγεία τους. Εν έτει 2022, οι Ελληνίδες, όπως οι περισσότερες γυναίκες στον κόσμο, έχουμε κατακτήσει το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματός μας και την επιλογή του να γίνουμε μητέρες ή όχι. Και η επιστήμη έρχεται να στηρίξει αυτές τις επιλογές μας, είτε με την άμβλωση, είτε με τη υποβοηθούμενη αναπαραγωγή αντίστοιχα, κοκ.

Είτε λοιπόν η εκκλησία κάνει κήρυγμα κατά των αμβλώσεων – που θα το κάνει στις 8 του Σεπτέμβρη – είτε όχι, 1 στις 10 έφηβες στην Ελλάδα θα κάνουν τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους άμβλωση και 1 στις 8 γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας. Και πιστέψτε μας όσοι δεν έχετε μήτρα – μεταξύ αυτών και οι μητροπολίτες – δεν είναι καθόλου ευχάριστο για καμία γυναίκα να προχωρά σε άμβλωση, οπότε για να το κάνει, κάποιος πολύ σημαντικός λόγος θα υπάρχει.

Ας αφήσουμε λοιπόν τα κηρύγματα κατά των αμβλώσεων προς τις γυναίκες και ας πάρει πρωτοβουλία η εκκλησία να κάνει κήρυγμα κατά των βιασμών και κατά της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας εάν θέλει να συμβάλλει στη λύση του προβλήματος. Και ας διεκδικήσουμε την καλύτερη και αποτελεσματικότερη σεξουαλική εκπαίδευση των παιδιών μας, την ενημέρωσή τους για τους τρόπους αντισύλληψης, την εμφύσησή τους με τις ιδέες της ισότητας και της μη βίας. Έτσι θα αλλάξει η κοινωνίας μας προς το καλύτερο, όχι επιστρέφοντας ολοταχώς προς τον Μεσαίωνα.

2 σχόλια:

  1. Μιλάτε και εσείς για μεσαίωνα που επί των ημερών σας τον ζήσαμε για τα καλά στο πετσί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εδώ εσείς παίξατε με την τύχη μιας ολόκληρης χώρας ή το ξεχάσατε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.