Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

Τελικά συνεμορφώθην προς τας υποδείξεις


Της Παναγίτσας Μιχαήλου
100 ευρώ μηνιαίο πρόστιμο στους ανεμβολίαστους άνω των 60 ανακοινώθηκε πριν λίγες μέρες. Δεν υπάρχουν λόγια. Μόνο οργή για τον αδίστακτο κυνισμό και την αυθαιρεσία και μόνο ντροπή για τη βουβή αποδοχή τους. Γιατί αυτό μας κάνει δεκτικότερους στην αποδοχή, την υπακοή την εκτέλεση εντολών και τη μαζική συμμόρφωση εξαφανίζοντας σταδιακά το αυτεξούσιο του ανθρώπου. 

Στο τελευταίο συνέδριο της ΑΔΕΔΥ στην Καλαμάτα, αποκλείστηκαν οι μη εμβολιασμένοι σύνεδροι. Στη Γ.Σ. των ΕΛΜΕ, το προηγούμενο Σάββατο, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ανακοίνωσε πως οι μη εμβολιασμένοι εκπρόσωποι των γενικών συνελεύσεων, δεν θα συμμετέχουν, ούτε με rapid test. 

Ομοσπονδίες και Συνομοσπονδίες δηλαδή, που υποτίθεται πως υπερασπίζονταi τα στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζόμενων (όσα έχουν απομείνει), αντί να υψώσουν συλλογική φωνή στην υγειονομική τρομοκρατία και το βαθύ διχασμό των ανθρώπων πάνω στον οποίο κάνει πάρτυ και προέλαση μια κυνική και αδιάφορη για τη δημόσια υγεία εξουσία, μετατρέπονται ξεδιάντροπα σε κομισάριους της. 

Το αποψιλωμένο σύστημα δημόσιας υγείας, έστειλε 6.500 υγειονομικούς στην ανεργία, αφού πρώτα τους εξουθένωσε στις μονάδες covid και τους χειροκρότησε. Σε πολλά σχολεία, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί αποκλείονται από το γραφείο των εκπαιδευτικών από τους ίδιους τους συναδέλφους τους, ενώ βέβαια τους επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη. 

Στο μεταξύ, οι εξίσου ευάλωτοι εμβολιασμένοι επιτρέπεται να συνωστίζονται στα κ@λόμπαρα. Έχοντας ντοπάρει το φόβο, το παραλήρημα της αγέλης υπερβαίνει ακόμη και τους άθλιους κανόνες των «ακαταδίωκτων», ακόμη και τις "παραινέσεις" της κουτσομπόλας της γειτονιάς, των δημοσιοκάφρων της μικρής οθόνης,των θανατολόγων των δελτίων των οκτώ, δηλαδή, υπερβαίνει ακόμη και τη στοιχειώδη κοινή λογική και τη στοιχειώδη ανθρώπινη υπόσταση. 

Θα ήταν αφελώς αναποτελεσματικό, να βγει ο Βορίδης και να πει «θέλω να ξανανοίξω το Άουσβιτς και να οργανώσω παρελάσεις μελανοχιτώνων». Το κάνουν αλλιώς. Ο ρατσισμός πάνω στον οποίο πατά και γιγαντώνεται ο φασισμός, εφευρίσκει πάντα έναν εχθρό. Αυτός ευθύνεται για τα δεινά, αυτός γίνεται το εξιλαστήριο θύμα. 

Στην αρχαία Ελλάδα, ο φαρμακός ήταν το κοινωνικό απόρριμα, το βδέλυγμα, ο φαύλος, «το καθάρσιο» που τιμωρούνταν με λιθοβολισμό στην Αθήνα των Θεργηλίων, για τον καθαρμό της πόλης. Στη Χαιρώνεια, όταν έπεσε λιμός, μαστίγωναν ένα σκλάβο και τον πετούσαν απ’ τα τείχη, φωνάζοντας «έξω με την πείνα και μέσα με την υγεία και την ευημερία». 

Και όταν η πανώλη εξαπλώθηκε στην Έφεσο, ο θαυματουργός Απόλλωνας υπέδειξε ένα ζητιάνο, ως το «Δαίμονα του λοιμού» προκειμένου να λιθοβοληθεί έως θανάτου. Από τον φαρμακό στο φασισμό, μεσολάβησαν μερικοί αιώνες. 

Η ιστορία κάνει κύκλους κι επιστρέφει ως τραγωδία. Κι εμείς, στον ίδιο κύκλο, πέφτουμε με πάταγο, από τα δυο πόδια στα τέσσερα. Και για όσους δεν κατάλαβαν αυτή τη στιγμή το μόνο που κρίνεται είναι οι κυβερνητικοί χειρισμοί και η τρομοκρατία με την οποία σε σπρώχνουν τον κόσμο προς την κατεύθυνση που θέλουν αυτοί γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια την ατομική ευθύνη.

Ο τρόπος με τον οποίο σε υποχρεώνουν να αποδείξεις τα αυτονόητα με το να θησαυρίζουν οι έχοντες εφεύρει τα ράπιντ τεστ και ο τρόπος με τον οποίο καταδικάζεσαι σε αυστηράν απομόνωση με το να βλέπεις το συνάνθρωπο σου με καχυποψία σαν έναν εν δυνάμει νοσούντα. 

Το μέλλον προμηνύεται δυσοίωνο και άμεσα εξαρτώμενο από ένα QR που αν δεν ανανεώνεις συνεχώς με δόσεις θα σε πετάει εκτός κοινωνίας.

2 σχόλια:

  1. Απαραδεκτο,αντιεπιστημονικο,οπισθοδρομικο αρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΤΑΤΟ.....ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ "ΕΓΡΑΨΕΣ" ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ !!! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΘΑΡΡΟΣ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.