Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2021

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Ο πολίτης σε πρώτο πλάνο (Μέρος 3ο)


Γράφει ο Μπάμπης Καραγεωργίου
Ο 21ος αιώνας είναι αναμφισβήτητα ο αιώνας της ψηφιακής μετάβασης με την ευρεία χρήση του Διαδικτύου να «ενώνει» κάθε γωνιά του πλανήτη, κάνοντας την επικοινωνία ευκολότερη. Η ψηφιακή μετάβαση δεν αφορά προφανώς μόνο την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και τις αμεσότερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες του κράτους προς τον πολίτη.

Σε μία χώρα όμως όπως η Ελλάδα,στην οποία όπως και σε ένα σημαντικό μέρος των πολίτων των χωρών της Βαλκανικής υπάρχει κάποιου είδους τεχνολογικός αναλφαβητισμός πολλές προσπάθειες ψηφιοποίησης του κράτους πέφτουν εν μέρει στο κενό.Αυτές τις ομάδες ένα σύγχρονο κράτος ωφείλει να εκπαιδεύσει στην χρήση των νέων υπηρεσιών.

Αυτή η τεχνολογική εκπαίδευση πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλο το ηλικιακό και κοινωνικό φάσμα των πολιτών χωρίς καμμιά επιβάρυνση για κανένα, έτσι ώστε η πολυπόθητη ψηφιακή μετάβαση να είναι εφικτή.Μία ανάλογη προσπάθεια έχει γίνει απο την πλευρά του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την “ Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών”,μια πύλη με εκπαιδευτικό περιεχόμενο που βελτιώνει τις ψηφιακές δεξιότητες των πολιτών.

Τριάντα πέντε πάροχοι διέθεσαν δωρεάν ένα περιεχόμενο εγκεκριμένο από εξειδικευμένη ομάδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με Έλληνες ακαδημαϊκούς και ειδικούς στην ψηφιακή εκπαίδευση. Στην Ψηφιακή Ακαδημία, ο πολίτης μπορεί να επιλέξει ελεύθερα, δωρεάν και χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες εγγραφής τα μαθήματα που ταιριάζουν στις ανάγκες του, στα ενδιαφέροντα και στο επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων του. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην πύλη της Ακαδημίας : «Αποτελεί εθνικό στοίχημα να μη μείνει κανείς πίσω στην ψηφιακή εποχή»

Η ψηφιακή εποχή είναι εδώ και προχωρά πιο δυναμικά από ποτέ.Μπορούμε όλοι να είμαστε κομμάτι του μέλλοντος.

Η Ανατολή Κωνσταντινίδου* μας παρέθεσε τις σκέψεις της γύρω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας :
H υγειονομική κρίση του COVID-19 αναμφίβολα επιτάχυνε τις διαδικασίες του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Η συγκεκριμένη κατάσταση μας έφερε αντιμέτωπους με σημαντικά ζητήματα όπως είναι η υγεία που είχε επιπτώσεις στην οικονομία, στην παιδεία ,στην εργασία και σε πολλούς άλλους τομείς και ταυτόχρονα κληθήκαμε να προσαρμοστούμε γρήγορα στη νέα πραγματικότητα με σύμμαχο την τεχνολογία. 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα μπορεί να καθυστέρησε αλλά διευκόλυνε τη ζωή του πολίτη και καταλάβαμε πλέον στην πράξη ότι η τεχνολογία είναι το μέσο να προχωρήσουμε μπροστά και να νικήσουμε την αβεβαιότητα. Κορωνίδα του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας μας είναι το σύστημα ραντεβού για εμβολιασμό Covid που παρέχει στους πολίτες την δυνατότητα είτε να κλείσουν ραντεβού ψηφιακά, μέσω του emvolio.gov.gr ή της άυλης συνταγογράφησης, είτε με φυσική παρουσία σε φαρμακεία ή ΚΕΠ και στη συνέχεια η έκδοση ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού που μας καθιστούν μία από τις χώρες πρότυπο ως προς την οργάνωση και λειτουργία της διαδικασίας εμβολιασμού χωρίς την παραμικρή ταλαιπωρία των πολιτών.

Αξίζει να τονισθεί ότι η ιδέα του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού ήταν πρότασης της ελληνικής κυβέρνησης η οποία μέσω των διαδικασιων που ακολουθεί η Ε.Ε τελικά εφαρμόστηκε απ’ όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε και όχι μόνο.

Επόμενη σημαντική καλή πρακτική της ψηφιακής νέας εποχής στην Ελλάδα είναι το 112 που αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος και χρησιμοποιείται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα το περασμένο διάστημα με τους σεισμούς και τις πυρκαγιές στην Ελλάδα μπόρεσαν έγκαιρα να ενημερωθούν οι κάτοικοι των περιοχών που επλήγησαν ώστε να μη χαθούν ανθρώπινες ζωές. 

Η νέα ψηφιακή εποχή στην Ελλάδα ξεκίνησε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης, το gov.gr όπου συγκεντρώνει 1.121 υπηρεσίες μέσα από τις οποίες εξυπηρετούνται οι πολίτες με ασφάλεια και γρήγορα, χωρίς τη χρήση του χαρτιού αλλά με δεδομένα και κατα συνέπεια με σεβασμό στο περιβάλλον.

Αυτό που πλέον γίνεται κατανοητό είναι ότι έχουμε περάσει σε μία νέα φάση της έννοιας του κράτους όπου και οι πολίτες πρέπει να αποκτήσουν δεξιότητες ώστε να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της νέας ψηφιακής εποχής.

*Ανατολή Π. Κωνσταντινίδου
Εκπαιδευτικός
Δημ.Σύμβουλος Πυλαίας-Χορτιάτη
Εμπνεύστρια της δράσης “Λύσε τη Σιωπή”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.