Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Το χρονικό της Μεγάλης Εβδομάδος (3ο μέρος)


Γράφει ο Ηλίας Θεοχαράκης
Θεολόγος
Την ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ: Εορτάζουμε τα Πάθη του Κυρίου και επιτελούμε την ανάμνηση των εμπτυσμών, των ραπισμάτων, των ύβρεων και κυρίως της Σταυρώσεως και του φρικτού θανάτου του Κυρίου. Από το γεγονός αυτό καθιερώθηκε και η νηστεία της Παρασκευής κάθε εβδομάδα όλου του έτους. Παραδόθηκε λοιπόν ο Χριστός στους Ρωμαίους στρατιώτες οι οποίοι τον ξεγύμνωσαν και του φόρεσαν κόκκινη χλαμύδα, του έβαλαν ακάνθινο στεφάνι, καλάμι στο χέρι αντί για σκήπτρον, κοροϊδευτικά. 

Τον προσκυνούν χλευαστικά και τον χτυπούν αλύπητα στο πρόσωπο και το κεφάλι. Ο Ρωμαίος διοικητής, Πιλάτος, παρόλο που πείθεται για την αθωότητα του, Τον παραδίδει να σταυρωθεί, υποκύπτοντας στο αίτημα των Εβραίων και στον κίνδυνο απώλειας της εξουσίας του. Στον Γολγοθά σταυρώνεται ανάμεσα σε δύο ληστές και εκεί τελειώνει το έργο Του, για το οποίο ήλθε στη γη.

Το ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ: Εορτάζουμε την Ταφή του Κυρίου από τον Ιωσήφ και τον Νικόδημο, καθώς και την κάθοδο αυτού στα σκοτεινά Βασιλεία του Άδη. Όταν ο Κύριος πέθανε ως άνθρωπος και εχωρίσθηκε η Ψυχή από το Σώμα Του τότε το μεν Σώμα Του, από το οποίο δεν εχωρίσθηκε η Θεότητά Του κατέβηκε στον Άδη και αφού νίκησε αυτόν, απελευθέρωσε τις εκεί φυλακισμένες ψυχές. Κατά την ημέρα αυτή ψάλλουμε τα λεγόμενα «Εγκώμια», μικρά τροπάρια πολύ αγαπητά στον λαό. Τα Εγκώμια είναι αγνώστου ποιητού και έχουν πολλές παραλλαγές. Ο Τάφος του Χριστού ασφαλίσθηκε με ογκώδη λίθο και φύλαξη Ρωμαίων στρατιωτών ύστερα από αίτημα των Ιουδαίων.

Την ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ:
«Την εορτή τον εορτών και πανηγύρι των πανηγύρεων» εορτάζουμε την Ανάσταση Του Κυρίου. Η λέξη Πάσχα είναι εβραϊκή και σημαίνει διάβαση, το πέρασμα. Οι Εβραίοι τελούσαν την εορτή του Πάσχα σε ανάμνηση του γεγονότος της διαβάσεως της Ερυθράς Θάλασσας, το οποίο ήταν προτύπωση του δικού μας Πάσχα. Εμείς σήμερα εορτάζουμε την διάβαση από την ενοχή της αμαρτίας στην δικαίωση, από τα έργα του σκότους στην αρετή, από την κατάρα στην ευλογία, από από την φθορά στην αφθαρσία, από τον θάνατο στην ζωή και από την γη στον ουρανό. 

Με την Ανάσταση του Χριστού ο Άδης επικράνθη, ενεκρώθη, καταργήθη. «…Ανέστη Χριστός και πεπτώκασι δαίμονες. Ανέστη Χριστός και χαίρουσι Άγγελοι. Ανέστη Χριστός και χαίρουσι Άγγελοι. Ανέστη Χριστός και ζωή πολιτεύεται. Ανέστη Χριστός και νεκρός ουδείς επί μνήματος…». ( Κατηχητικός Λόγος Ι. Χρυσοστόμου, ο οποίος αναγιγνώσκεται την ημέρα αυτή.)

Καλή Ανάσταση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.