Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

Δύο σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς


Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Εν μέσω της ιδιαίτερης και δύσκολης συγκυρίας που βιώνουμε, εμείς, στο 5ο Δημοτικό Κιλκίς, αναπροσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας χωρίς να αλλάξουμε τη φιλοσοφία μας, που έχει να κάνει με το να προσφέρουμε στα παιδιά μια πολυεπίπεδη και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εμπειρία.


Έτσι εμπλουτίζουμε τον ετήσιο σχεδιασμό μας, συμμετέχοντας σε δυο πολύ ενδιαφέροντα καινοτόμα προγράμματα, με υψηλή προσαρμοστικότητα όσον αφορά το περιεχόμενο και την υλοποίηση, ώστε να μπορούν να «τρέξουν» ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες διενέργειας των μαθημάτων.

1- ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΗΡΩΕΣ Χ.Ο.Π.Α.» του Πανεπιστημίου Μακεδονία.

Το Σχολείο μας , με την Δ' τάξη, σκοπεύει να υλοποιήσει το διεθνές πρόγραμμα ΧΟΠΑ, που συντονίζει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης.

Το πρόγραμμα ανέλαβαν οι: Αφροδίτη Ντίνου και Άννα Φλεβάρη, ενώ θα υποστηρίξουν οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί των τμημάτων, Ιωάννα Ευθυμιάδου και Μάρθα Αραβίδου.

Το «ΧΟΠΑ Ήρωες 112» είναι ένα εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Angels Initiative, βραβευμένη με το 2018 HEALTH COLLABORATION και αποσκοπεί στην ενημέρωση και προετοιμασία των μικρών παιδιών και των οικογενειών τους, ώστε να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα ενός εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγαλύτερό τους και να μπορούν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες χρησιμοποιώντας τον Πανευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.

Η εφαρμογή του προγράμματος αφορά σε όλον τον ευρωπαϊκό χώρο και ξεκίνησε αρχικά το 2019 στη Θεσσαλονίκη από μία δωδεκαμελή εκπαιδευμένη διεπιστημονική ομάδα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Δρ. Χαρίκλεια Πρώιου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου Schools for Health in Europe Network Foundation (S.H.E.).

Στην εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά έχουν τη βοήθεια 4 ΧΟΠΑ Ηρώων, καθένας από τους οποίους τα βοηθά να αναγνωρίζουν ένα συγκεκριμένο σύμπτωμα εγκεφαλικού επεισοδίου. Έπειτα από οποιαδήποτε αλλαγή στην κίνηση στο Χέρι, στην Ομιλία, στο Πρόσωπο, τα παιδιά μαθαίνουν ότι πρέπει να καλέσουν Αμέσως το 112 και να ζητήσουν ασθενοφόρο. 

Έτσι προκύπτει και η λέξη ΧΟΠΑ, από τα αρχικά των συμπτωμάτων. Εάν τα παιδιά είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα κύρια συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου, τι θα πρέπει να κάνουν όταν εμφανιστεί αλλά και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στην οικογένειά τους, μπορεί να οδηγήσουν στη σωτηρία της ζωής ενός αγαπημένου τους.

2- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2021 του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα παιδαγωγικής αξιοποίησης της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης και των Τεχνολογιών Πληροφορίας γενικότερα και υλοποιείται από το εργαστήριο Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α. του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης. Σκοπός του προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της Δημιουργικότητας, της Συνεργατικότητας και της Κριτικής Σκέψης και απευθύνεται σε παιδιά Ε’ και ΣΤ’ τάξεων. 

Στο Σχολείο μας θα συμμετέχουν φέτος τα δυο τμήματα της ΣΤ’ με συντονίστρια την Αφροδίτη Ντίνου και συνεργάτες τους εκπαιδευτικούς, Κατερίνα Μπόσκου, Χρήστο Δεσποινίδη και Μαργαρίτα Βλάχου. 

Κεντρική ιδέα είναι η σύνδεση και εξ’ αποστάσεως συνεργασία με κάποιο άλλο σχολείο της επικράτειας ή της Κύπρου και η μεθοδολογία περιλαμβάνει 4 τηλεδιασκέψεις σύγχρονης συνεργασίας (μια κάθε μήνα) σε ώρα σχολείου και διαθεματική εργασία ασύγχρονα, σε ομάδες. 

Το πρόγραμμα τελειώνει στα τέλη Μαΐου και ακολουθεί, στις αρχές Ιουνίου, το ετήσιο Συνέδριο, όπου κάθε σχολική σύμπραξη έχει την ευκαιρία να συναντηθεί από κοντά (εφόσον είναι εφικτό από τις συνθήκες) και να παρουσιάσει το έργο της.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.