Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Έκκληση βοήθειας για τις ελλείψεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση νομού Κιλκίς


Υπογράφει ο Θεόδωρος Χριστοφορίδης
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Κιλκίς
Η παρούσα έκκληση εγγράφηκε με σκοπό να ευαισθητοποιήσει όλους τους κοινωνικούς φορείς προκειμένου να συνδράμουν στην προσπάθεια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Κιλκίς ώστε να αντιμετωπιστούν φαινόμενα έλλειψης εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης από το μαθητικό δυναμικό της.

Θα ζητηθεί λοιπόν η αρωγή του Δήμου Κιλκίς, του Δήμου Παιονίας, της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Υ. Μακεδονίας Θράκης των Βουλευτών, της Εκκλησίας, του Επιμελητηρίου, των μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, της Βιομηχανίας, εταιρίες παροχής τηλεφωνίας και Internet, της ΕΛΜΕ Κιλκίς, των Συλλόγων, διαφόρων ιδιωτών για την δωρεά laptops ή tablets προς τις σχολικές μονάδες. Πρόκειται για μια ανοιχτή πρόταση – συστράτευση σε κάθε καλοπροαίρετο πολίτη για ένα κοινό σκοπό την εκπαίδευση των παιδιών μας.

Πριν από όλα πρέπει να γίνει σαφές ότι κανένας, μα κανένας μαθητής δεν υστέρησε στο Νομό Κιλκίς στην τηλεκπαίδευση και όλοι με διάφορους τρόπους συμμετέχουν σ΄ αυτή. Για να γίνουμε σαφέστεροι, υπάρχουν μαθητές που χρησιμοποιούν τα κινητά τους, σε άλλους έχουν μοιραστεί υπό μορφή δανεισμού από τα σχολεία tablets ή laptops, είτε από αυτά που το ΥΠΑΙΘ και διάφοροι φορείς μοίρασαν τον Μάϊο του 2020, είτε από τα υπάρχοντα εργαστήρια Πληροφορικής. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί η προσφορά του Δήμου Κιλκίς σε tablets τον περασμένο Ιούνιο.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ μερίμνησε άμεσα για :

- την αναβάθμιση των δημοσίων δικτύων και πλατφορμών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,

τη συνεργασία Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και CISCO Webex δίχως χρέωση προς το Δημόσιο για την υλοποίηση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης,

τη μηδενική χρέωση δεδομένων ως προς την πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο

την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind, Forthnet,

τη δυνατότητα σύνδεσης και με σταθερό τηλέφωνο (αστική κλήση) στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex,

συγκεκριμένες οδηγίες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την κατάρτιση προγραμμάτων εξ αποστάσεως,

τα επιμορφωτικά προγράμματα εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Είμαστε εν αναμονή της ενίσχυσης του εξοπλισμού των σχολείων με περισσότερες από 80.000 φορητές συσκευές (53.000 από ΕΣΠΑ, πάνω από 10.000 από διαγωνισμούς ΠΕΠ και άνω των 20.000 από δωρεές), από 4.500 περίπου συσκευές που υπήρχαν τον Ιούλιο του 2019.

Όμως ακόμη και μετά την προετοιμασία αυτή στο Νομό Κιλκίς από τα στοιχεία που μας δόθηκαν από τα σχολεία μας την 1/11/2020

140 μαθητές δήλωσαν ότι δεν έχουν σύνδεση Internet, ποσοστό 3,15%, ( 0,02%)

341 δήλωσαν ότι δεν διαθέτουν προσωπικό υπολογιστή laptop ή tablet, ποσοστό 7,69%, (0,05%)

187 ανέφεραν ότι δεν διαθέτουν smartphone με 4g δυνατότητα, ποσοστό 4,21%, (0,03%)

165 ανέφεραν ότι δεν διαθέτουν smartphone με δυνατότητα wifi, ποσοστό 3,72%, (0,02%)

όπου τα ποσοστά ανάγονται στο σύνολο των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νομό Κιλκίς που σήμερα είναι 4.434 μαθητές και μαθήτριες. Στην παρένθεση ανάγονται τα ποσοστά στο σύνολο της Επικράτειας στην οποία φοιτούν σήμερα 639. 128 μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Παρότι λοιπόν γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να καλυφθούν οι ανάγκες αυτές, πάντοτε ανακύπτουν νέες.

Καλούμε λοιπόν όλους τους ενδιαφερόμενους να συνδράμουν έστω και ελάχιστα σε laptops και tablets τα οποία
- θα αποτελούν περιουσία του σχολείου στο οποίο θα διατεθούν,
θα δανειστούν στους μαθητές με προτεραιότητα να δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεϊκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.