Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

"Περί της σύνδεσης της αξιολόγησης με τη βαθμολογία μαθητών, ο λόγος..."

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Πρωτόγνωρες και βαθιά συντηρητικές πολιτικές, σύμφωνα με δημοσιεύματα, επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, σχεδιάζουν την έμμεση σύνδεση της βαθμολογίας των μαθητών με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους.
«Οι εκπαιδευτικοί που θα κριθούν «μετεξεταστέοι», εκείνοι δηλαδή των οποίων οι προφορικές βαθμολογίες που έβαλαν στους μαθητές θα απέχουν σημαντικά από τις βαθμολογίες, που θα πετυχαίνουν οι εξεταζόμενοι στις γραπτές εξετάσεις, θα «παραπέμπονται» σε συγκεκριμένη επιμόρφωση». 




Το ρόλο της «αποκατάστασης» θα αναλάβουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι παράλληλα θα εξετάζουν τους εκπαιδευτικούς κατά την ώρα της διδασκαλίας τους.

Εάν κάτι τέτοιο βρίσκεται στα σχέδια του υπουργείου, δεν είναι τίποτε περισσότερο παρά πολιτική παραδοχή της Ν.Δ. ότι δεν έχει καμιά πρόταση για την παιδεία και τη μόρφωση και για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, και επιδίδεται σε «κυνήγι μαγισσών» αποδίδοντας στον εκπαιδευτικό κόσμο κάθε κακοδαιμονία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Πρόκειται για μια εξετασιοκεντρική σύλληψη του σχολείου, στην οποία δεν έχει καμιά θέση ούτε η διαπαιδαγώγηση και η κοινωνικοποίηση των παιδιών και των νέων ούτε και η πολιτισμική λειτουργία του σχολείου παρά μόνο η βαθμολογία, οι εξετάσεις, η μετάδοση των γνώσεων και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Πρόκειται για έναν εκτεταμένο μετασχηματισμό του σχολείου σε φροντιστηριακή δομή που ξεκίνησε με τις αλλαγές για τη Γ’ λυκείου από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Η εργαλειοποίηση της βαθμολογίας των μαθητών για τη συνολική αποτίμηση της σχολικής λειτουργίας αλλά και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα. Αποτελεί βασικά αντιεκπαιδευτική πολιτική. Δεν έχει καμιά σχέση με τις ανάγκες των σχολείων και με τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα και η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών θα εναντιωθούν δυναμικά στην εργαλειοποίηση της βαθμολογίας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Αγωνιζόμαστε:


- για προοδευτική μεταρρύθμιση στο περιεχόμενο του σχολείου,

- για την ουσιαστική εισαγωγή της εκπαίδευσής μας στις πολλαπλές προκλήσεις της εποχής μας για παιδεία και μάθηση,

- για τον ολοκληρωμένο ρόλο μας ως εκπαιδευτικών και παιδαγωγών.

Ο νεοφιλελευθερισμός στην ουσία και στο περιεχόμενο της παιδείας δεν θα περάσει!

Θα αγωνιστούμε κατά της σύνδεσης της βαθμολογίας των μαθητών μας με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Ως Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών πορευόμαστε με τις δικές μας δυνάμεις στις εκλογές στις 19 του Δεκέμβρη, υπερασπιζόμαστε το θεσμικό συνδικαλισμό, την κινηματική συλλογική δράση και ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό κίνημα με θέσεις και προτάσεις μέσα από διάλογο, σύνθεση και συνεννόηση. 


Οι επιλογές μας αυτές αφορούν το παρόν και το μέλλον της συνδικαλιστικής μας έκφρασης, που υπερβαίνει τα στερεότυπα του παρελθόντος. Μας στηρίζουν οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, και μόνο σ’ αυτούς απολογούμαστε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.