Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

Γιορτή Σιδηροδρόμου... στην Ειδομένη;

Παρέμβαση Ομάδας Διαχείρισης Ιστοσελίδας Ειδομένης
Σε διάφορα δημοσιεύματα διαβάζουμε για εκδηλώσεις στον δήμο μας που λαμβάνουν χώρο σε τοπικό επίπεδο. Ο κόσμος εκεί έχει την χαρά να συμμετέχει σε δρώμενα. Σε άλλους οικισμούς αυτά είναι συχνά, ενώ σε άλλους, σαν του δικού μας, σχεδόν ανύπαρκτα.

Αφορμή για τις ανησυχίες μας στάθηκε η εκδήλωση του Δήμου Παιονίας «Γιορτή Ντολμά, Μνήμες Ιστορίας - Μνήμες Γεύσης» στον Ευρωπό Παιονίας την Κυριακή 28 Ιουλίου 2019. Μνήμες ιστορίας και γεύσεων αναβιώνουν με αυτήν την γιορτή, η οποία αναδεικνύει και την σχέση των γεύσεων με την πολιτιστική ταυτότητα. Η γιορτή τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Παιονίας, διοργανώνεται από την τοπική Κοινότητα Ευρωπού με τη συμμετοχή του Μουσικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ευρωπού. 

Διαβάζουμε και για άλλες καινοτόμες εκδηλώσεις, όπως «Ημέρα Σιταριού στο Αξιοχώρι/29 Ιουνίου 2019», για την επιτυχημένη εκδήλωση «Ημέρα Καλαμποκιού 2018 στο Αξιοχώρι», εκδήλωση προς τιμήν του συγγραφέα Μενέλαου Λουντέμη το 2018 στο Αξιοχώρι, Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, παραδοσιακούς χορούς, πανηγυρικές εκδηλώσεις, ποδηλασία, "γλέντια της παρέας" και Ανθοέκθεση στο Αξιοχώρι. Σε άλλη περιοχή η εκδήλωση Γιορτή Καλαμποκιού στο Σ.Σ. Μουριών 


Ακόμα και μια τυπική διαδικασία αυτή των αρχαιρεσιών του τοπικού συλλόγου, την μετατρέπουν σε γιορτή, σε αντάμωμα. Σε αλλά δυστυχώς μέρη, εκεί που ο σκοπός δεν είναι η ανάπτυξη αλλά η κατοχή του αξιώματος, οι αρχαιρεσίες γίνονται με σκοτεινούς μεθόδους ή και καθόλου. 

Τι κάνει τέτοια χωριά τόσο δραστήρια πολιτιστικά; Πώς καταφέρνουν να οργανώνουν τόσο ποιοτικές εκδηλώσεις; Ο ενεργός Πολιτιστικός Σύλλογος; Η εθελοντική προσφορά προς τον συνάνθρωπο; Η αγάπη προς τον τόπο τους; Όταν υπάρχει συμπόρευση, συνεργασία, ανιδιοτέλεια, ομαδικότητα υπάρχει και επιτυχία στις δράσεις.

Συγχαίρουμε και επικροτούμε τέτοιες προσπάθειες και ευελπιστούμε να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση. Γιατί και σ’ εμάς Δημοτική αρχή υπάρχει (νυν και νεοεκλεγμένη), τοπικό συμβούλιο υπάρχει (νυν και νεοεκλεγμένο), Πολιτιστικός σύλλογος υπάρχει (από ετών), εθελοντές μπορούν να βρεθούν, πολιτιστική γιορτή δεν υπάρχει.

Κάποτε κάποιος …. Σε ερώτηση μου πως μπορεί το χωριό να ανά δραστηριοποιηθεί πολιτιστικά, απάντησε ότι έπρεπε να δημιουργηθούν να εφευρεθούν γιορτές ώστε να αποτελέσουν αφορμή για εκδηλώσεις.

Ποιο είναι το "χαρακτηριστικό προϊόν" της Ειδομένης; Τι την έκανε γνωστή από παλιά στην Ελλάδα και στα ξένα; Αν δεν πήγε ακόμη ο νους σας να σας το αποκαλύψουμε: Ο σιδηρόδρομος! 


«Γιορτή σιδηρόδρομου», λοιπόν, στην Ειδομένη. Μια πρόταση που πρέπει να αγκαλιαστεί από όλους: κατοίκους, ετεροδημότες, Δήμο, Περιφέρεια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου, Σιδηροδρομικό Μουσείο, συνδικαλιστικό όργανο σιδηροδρομικών, εθελοντές και λάτρεις των τρένων. 

Μια εκδήλωση-ετήσιος θεσμός στον ανακαινισμένο σιδηροδρομικό σταθμό Ειδομένης με «εκδηλώσεις μνήμης και πολιτισμού πάνω στις ράγες που ενώνουν τους λαούς». Ιστορικές διαλέξεις, έκθεση μουσειακού υλικού, αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου που θα μεταφέρουν τους ταξιδιώτες από Θεσσαλονίκη/Αθήνα και Γευγελή/Βελιγράδι/Μόναχο για τη συνάντησή τους στην Ειδομένη. 

Χορευτικά και μουσικά συγκροτήματα, φαγητό και ποτό, δημοσιογραφική και τηλεοπτική κάλυψη, σαν να μην πέρασε μια μέρα από τότε που γινόταν εδώ στα σύνορα η υποδοχή των ξενιτεμένων Ελλήνων της Γερμανίας. Υπάρχει κάποιος που διαφωνεί; Δε νομίζω...

Μας άρεσε πολύ το σύνθημα:

Ο σιδηρόδρομος μάς ταξιδεύει (στην Ειδομένη), μας ενώνει, μας εμπνέει! 




Ας εργαστούμε όλοι μαζί για να γίνει πράξη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.