Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Ο κ. Βούγιας προαναγγέλλει το θάνατο του εμποράκου στην οδό Μητροπόλεως…

Κείμενο:
Όμηρος Ταχμαζίδης
Αναφέρομαι συχνά στις δημόσιες παρεμβάσεις μου, είτε πρόκειται για άρθρα, είτε για σύντομες τοποθετήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο «λόμπι των μπετατζήδων» και εννοώ, μεταξύ άλλων, και συγκεκριμένους υποψηφίους δημάρχους και τους συνδυασμούς τους. Συγκεκριμένα έχω χαρακτηρίσει και θεωρώ όχι άστοχα ως εκπροσώπους του συγκεκριμένου λόμπι τους κ.κ. Ταχιάο, Ορφανό, Ζέρβα,Κυριζίδη, Λεκάκη, Ψωμιάδη και Βούγια. 

Όσον αφορά στην περίπτωση του τελευταίου αρκετοί φίλοι και φίλες αντέδρασαν θεωρώντας ότι είμαι κάπως αυστηρός στην κρίση μου. Δε νομίζω: ο κ. Βούγιας και οι συνεργάτες του πριμοδοτούν ένα μοντέλο το οποίο επικεντρώνει το ενδιαφέρον του για το μέλλον και την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης στις κατασκευές. [Βλ. στο διαδίκτυο και τα άρθρα: Όμηρος Ταχμαζίδης, Ο υπόδικος Π. Ψωμιάδης ονειρεύεται «μπετά» και «μαρίνες», Όμηρος Ταχμαζίδης, Να μη γίνει η ΔΘΕ σαν τον κώλο της μαϊμούς, Όμηρος Ταχμαζίδης, Το τελεφερίκ και η χαμένη αξιοπιστία του Σπύρου Βούγια]

Ο κ. Βούγιας βρίσκεται σε κατασκευαστικό οίστρο και θέλει να αφήσει το αποτύπωμά του στην Θεσσαλονίκη, έτσι για να τον ενθυμούνται οι Θεσσαλονικείς. Δεν αρκούν οι παλινωδίες και τα καιροσκοπικά «σαλτανάτια» του στο παρελθόν για να τον συγκρατήσει ως θλιβερή υποσημείωση ο μελλοντικός ιστορικός των λεπτομερειών του δημόσιου βίου της Θεσσαλονίκης, μάλλον χρειάζεται κάτι παραπάνω για να διατηρήσει τη φήμη του! 

Και όπως κάθε εξουσία που ναρκισσεύεται θέλει να αφήσει ένα ανεξίτηλο ίχνος στο χρόνο έτσι και ο κ. Βούγιας. Αυτός αναγγέλλει «καινούργιες εμβληματικές παρεμβάσεις» στο χώρο της πόλης και μία από αυτές είναι «η ανάπλαση της παλιάς παραλίας». Το έχει πει και άλλες φορές. Φαίνεται ότι πρόκειται για όνειρο ζωής, για να έχουν οι επόμενες γενιές κάτι να τον θυμούνται: «Υπάρχει, όμως, και μια εμβληματική ανάπλαση που θα ήθελα να ολοκληρώσω και να αφήσω ως παρακαταθήκη: η πεζοδρόμηση της λεωφόρου Νίκης, στην παλιά παραλία».

Ο κ. Βούγιας είναι επιστήμονας ή τουλάχιστον νομίζει ότι είναι επιστήμονας-συγκοινωνιολόγος και σπεύδει να εξηγηθεί: «Σπεύδω να εξηγήσω, για όσους δικαιολογημένα ανησυχούν για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις πως έχουν διασφαλιστεί όλες οι προϋποθέσεις ώστε να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα συμφόρησης στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Αυτό θα επιτευχθεί με την εκτροπή της κίνησης στην οδό Μητροπόλεως και ταυτόχρονη μετατόπιση των λεωφορείων της στην οδό Τσιμισκή, σε αποκλειστική λωρίδα αντίθετης κίνησης (contra flow bus lane) η οποία θα συνεχιστεί και στη λεωφ. Βασ. Όλγας». (Συνέντευξη στην τοπική εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 13 Απριλίου 2019). 

Λέει και άλλα ο κ. Βούγιας για να δικαιολογήσει το «κλείσιμο» της παραλιακής λεωφ. Νίκης. Ένα δεν εξηγεί: με τι οικονομικό και κοινωνικό αντίτιμο θα απορροφηθεί όλη αυτή η κίνηση από την παραλιακή προς τις παράλληλες οδούς Μητροπόλεως , Τσιμισκή και Εγνατία - κυρίως στην περίπτωση της οδού Μητροπόλεως. Στη συνέντευξή του ο κ. Βούγιας απέφυγε να αναφέρει τον αριθμό των αυτοκινήτων που κινούνται στην παραλιακή λεωφόρο σε ημερήσια βάση. Πριν λίγες εβδομάδες σε άλλη δημόσια τοποθέτησή του έκανε λόγο για σαράντα (40) χιλιάδες οχήματα ημερησίως. Δεν ανέφερε ωστόσο από πού προκύπτει αυτός ο αριθμός. 

 Πότε καταμετρήθηκε αυτή η κίνηση και πως προσδιορίστηκε αυτός ο αριθμός των σαράντα χιλιάδων οχημάτων. Όταν κάποτε πριν είκοσι τόσα χρόνια έκλεισε για ένα διάστημα η λεωφόρος Νίκης λόγω «ανακατασκευής» ( κατά τη διάρκεια της αλήστου μνήμης εποχής του καθεστώτος Κοσμόπουλου) ο κ. Βούγιας και οι συνεργάτες του φέρεται να είχαν καταμετρήσει την κίνηση και η καταμέτρηση έδειξε ότι διέρχονταν σαράντα (40) χιλιάδες οχήματα ανά ημέρα από τη λεωφόρο Νίκης. Έκτοτε το «κοντέρ» δεν ανέβηκε, ούτε κατέβηκε. 

Η κρίση φαίνεται δεν έπληξε τη λεωφόρο Νίκης: η ίδια κίνηση είκοσι χρόνια πριν, η ίδια κίνηση και τώρα. Είναι προφανές ότι ο «δημόσιος επιστήμονας» Σπύρος Βούγιας αποφάσισε με κάθε τρόπο να αναπλάσει την παραλιακή οδό της Θεσσαλονίκης (εδώ τον ξεπερνάει μόνο ο Π. Ψωμιάδης ο οποίος έχει βάλει πλώρη να μπαζώσει τη θάλασσα και να την πάει καμιά διακοσαριά μέτρα πιο μέσα!!!), αλλά δεν λαμβάνει υπόψη του την οικονομική επιβάρυνση στις άλλες οδούς στις οποίες θα κατευθυνθεί η κίνηση. Και κυρίως στην οδό Μητροπόλεως. Ποιος θα «περιπλανιέται» και θα «χαζεύει» στις βιτρίνες σε μια οδό με υψηλή ένταση στην κίνησή της;

Ένα τέτοιο μέτρο θα βάλει ταφόπλακα στο εμπόριο του κέντρου, αρχικά στην οδό Μητροπόλεως και μετά στην οδό Τσιμισκή. Ως Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης «Υψίπολις» με υποψήφιο δήμαρχο τον Γρηγόρη Ζαρωτιάδη, Κοσμήτορα της σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών έχουμε εκφράσει την προγραμματική μας άποψη να μετατρέψουμε την αγορά της Θεσσαλονίκης στο σημαντικότερο εμπορικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

 Υπό αυτό το πρίσμα θεωρώ ότι οι πειραματισμοί και οι κατασκευαστικές μονομανίες του κ. Βούγια υποσκάπτουν κάθε προσπάθεια ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης. Η εσπευσμένη πεζοδρόμηση και ανάπλαση της λεωφόρου Νίκης θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τον παρασιτισμό γύρω από διάφορες μορφές της εστίασης, θα υποβαθμίσει τις εσωτερικές οδούς του κέντρου και θα οδηγήσει σε μονοσήμαντες χρήσεις στην παραλία. 

Πρώτα πρέπει να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η λειτουργικότητα των παραλλήλων οδών Μητροπόλεως και Τσιμισκή και κατόπιν θα πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την παραλιακή οδό. Όσο δε λύνεται το κυκλοφοριακό στο κέντρο κάθε εκδοχή «κλεισίματος» της παραλιακής θα οδηγήσει στον αργό θάνατο των παράλληλων εμπορικών οδών.

Ο «δημόσιος επιστήμονας» κ. Βούγιας θα πρέπει να προβληματιστεί λίγο παραπάνω για τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες των προτάσεών του και μετά να φλυαρεί περί «εμβληματικών αναπλάσεων» και άλλα «τεχνοκρατικά συγκοινωνιολογικά». Εικάζω ότι και οι καταστηματάρχες της οδού Μητροπόλεως δεν έχουν διαβάσει τα «ψιλά» των προτάσεων του κ. Βούγια, αλλιώς δε μπορώ να εξηγήσω την αδράνειά τους απέναντι στον «προαναγγελθέντα θάνατο του εμποράκου» της οδού Μητροπόλεως…

Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη ΔΚΘ «Υψίπολις» και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης τον Γρηγόρη Ζαρωτιάδη

2 σχόλια:

  1. https://parallaximag.gr/thessaloniki/palia-paralia-epitelous-tha-megalosei

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. https://www.economistas.gr/koinonia/10314_shedio-anaplasis-tis-paralias-thessalonikis
    "Τη σχετική μελέτη χρηματοδότησε ο Όμιλος Παγκόσμιας Τράπεζας και την ανέθεσε στην Deloitte Ελλάδας σε συνεργασία με την ομάδα υποδομών και επενδυτικών έργων της Deloitte στην Ουάσινγκτον, στο πλαίσιο της συμμετοχής του δήμου Θεσσαλονίκης στο πρόγραμμα για τις 100 Ανθεκτικές Πόλεις του Ιδρύματος Ροκφέλερ."
    Προφανώς, για εσάς μετράει περισσότερο η οικονομική "ανάπτυξη" των "όχι δα και εμποράκων" της οδού Μητροπόλεως (η ακριβότερη σε ενοίκια περιοχή της κεντρικής αγοράς μετά την οδό Τσιμισκή), και όχι η πολυαναμενόμενη από την δεκαετία του 1920 αισθητική ανάπλαση του παραλιακού, παραδοσιακού και φημισμένου μετώπου μιας πόλης που στηρίζει την τουριστική της παράδοση στην επαφή της με την θάλασσα. Οι περιπατητές αντί να θαυμάζουν το υπέροχο ηλιοβασίλεμα, ας "χαζεύουν" τις βιτρίνες καταστημάτων με είδη που ελάχιστοι από αυτούς έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν. Η ελευθερία της αγοράς πάνω από την ομορφιά του τοπίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.