Σε ισχύ παραμένουν οι υφιστάμενες απαλλαγές – εξαιρέσεις από την καταβολή διοδίων στους σταθμούς της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων του αυτοκινητόδρομου, για κατοίκους όμορων περιοχών, ανέργους και ΑμεΑ, που θεσμοθετήθηκαν με Αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη
Παράλληλα δεν αλλάζει από την Πρωτοχρονιά η Τιμολογιακή Πολιτική τελών – διοδίων και ως εκ τούτου δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού.
Συγκεκριμένα, σε χθεσινή Εγκύκλιο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, την οποία απέστειλε στην Εγνατία Οδό Α.Ε., υπογραμμίζεται πως «εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 οι υφιστάμενες σήμερα απαλλαγές από την καταβολή διοδίων – τελών στους Σταθμούς Διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων αυτής». Οι απαλλαγές αφορούν Ι.Χ ιδιωτικά ή Ι.Χ επαγγελματικά οχήματα κατοίκων όμορων περιοχών, ανέργων και ΑμεΑ.
Διευκρινίζεται δηλαδή, πως παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις για τις εξαιρέσεις, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών της 27ης Νοεμβρίου 2017, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Απόφαση της 15ης Δεκεμβρίου 2017.
Στην Εγκύκλιο αναφέρεται επίσης ότι, οι απαλλαγές από την υποχρέωση καταβολής διοδίων θα παραμείνουν σε ισχύ είτε μέχρι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, είτε έως ότου εγκριθεί από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG- MOVE) η νέα Τιμολογιακή Πολιτική διοδίων της Εγνατίας Οδού.
Θα πρέπει πάντως να τονιστεί ότι πάγια θέση και επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν το ηλεκτρονικό διαλειτουργικό σύστημα διοδίων ελευθέρας ροής και η Ευρωπαϊκή οδηγία για τα «πράσινα» διόδια, όπως λέγονται τα διόδια που λαμβάνουν υπόψη εκτός από την απόσταση τους ρύπους των οχημάτων.
Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσω του νέου συστήματος ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, καθώς θα δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων καταγραφής όλων των οχημάτων τα οποία διέρχονται από το Εθνικό Δίκτυο.
Ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος βρίσκεται στο δεύτερο, τελικό, στάδιο και η σχετική σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019, με την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται στις πρώτες χώρες που θα εφαρμοστούν τα «πράσινα» διόδια ελευθέρας ροής όπως προβλέπεται σε σχετική Κοινοτική Οδηγία.
Τέλος στην Εγκύκλιο γίνεται αναφορά και στην αναπροσαρμογή των διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες της, από 1ης Ιανουαρίου 2019. Σημειώνεται, πως για να τεθεί σε ισχύ η αύξηση των διοδίων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση της Τιμολογιακής Πολιτικής από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG- MOVE), κάτι που δεν έχει συμβεί.
Ως εκ τούτου δεν προβλέπεται καμία αύξηση διοδίων από την αρχή του νέου έτους, όπως προβλέπονταν στις υπουργικές αποφάσεις που είχαν εκδοθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Παράλληλα δεν αλλάζει από την Πρωτοχρονιά η Τιμολογιακή Πολιτική τελών – διοδίων και ως εκ τούτου δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού.
Συγκεκριμένα, σε χθεσινή Εγκύκλιο του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, την οποία απέστειλε στην Εγνατία Οδό Α.Ε., υπογραμμίζεται πως «εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την 1η Ιανουαρίου 2019 οι υφιστάμενες σήμερα απαλλαγές από την καταβολή διοδίων – τελών στους Σταθμούς Διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων αυτής». Οι απαλλαγές αφορούν Ι.Χ ιδιωτικά ή Ι.Χ επαγγελματικά οχήματα κατοίκων όμορων περιοχών, ανέργων και ΑμεΑ.
Διευκρινίζεται δηλαδή, πως παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις για τις εξαιρέσεις, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών της 27ης Νοεμβρίου 2017, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την Απόφαση της 15ης Δεκεμβρίου 2017.
Στην Εγκύκλιο αναφέρεται επίσης ότι, οι απαλλαγές από την υποχρέωση καταβολής διοδίων θα παραμείνουν σε ισχύ είτε μέχρι να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, είτε έως ότου εγκριθεί από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG- MOVE) η νέα Τιμολογιακή Πολιτική διοδίων της Εγνατίας Οδού.
Θα πρέπει πάντως να τονιστεί ότι πάγια θέση και επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν το ηλεκτρονικό διαλειτουργικό σύστημα διοδίων ελευθέρας ροής και η Ευρωπαϊκή οδηγία για τα «πράσινα» διόδια, όπως λέγονται τα διόδια που λαμβάνουν υπόψη εκτός από την απόσταση τους ρύπους των οχημάτων.
Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσω του νέου συστήματος ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, καθώς θα δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων καταγραφής όλων των οχημάτων τα οποία διέρχονται από το Εθνικό Δίκτυο.
Ο διεθνής διαγωνισμός για την εγκατάσταση και λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού συστήματος βρίσκεται στο δεύτερο, τελικό, στάδιο και η σχετική σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019, με την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται στις πρώτες χώρες που θα εφαρμοστούν τα «πράσινα» διόδια ελευθέρας ροής όπως προβλέπεται σε σχετική Κοινοτική Οδηγία.
Τέλος στην Εγκύκλιο γίνεται αναφορά και στην αναπροσαρμογή των διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες της, από 1ης Ιανουαρίου 2019. Σημειώνεται, πως για να τεθεί σε ισχύ η αύξηση των διοδίων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η έγκριση της Τιμολογιακής Πολιτικής από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG- MOVE), κάτι που δεν έχει συμβεί.
Ως εκ τούτου δεν προβλέπεται καμία αύξηση διοδίων από την αρχή του νέου έτους, όπως προβλέπονταν στις υπουργικές αποφάσεις που είχαν εκδοθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.