Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Κατέθεσες πινακίδες και το παράτησες;

Επιμέλεια: Γιώργος Τσιμπουσλής
Πηγή: www.autotriti.gr
Με την κρίση και την αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα, πολλοί ιδιοκτήτες αναγκάστηκαν να καταθέσουν πινακίδες στα αγαπημένα τους οχήματα.

Διαβάστε τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που αποφασίσατε να καταθέσετε πινακίδες στο αυτοκίνητό σας, για να μην σας φάει μια περιουσία όταν το ξαναβγάλετε στο δρόμο.

Ένα φαινόμενο που έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια είναι η απόσυρση πινακίδων από τα οχήματα με αποτέλεσμα τη μακροπρόθεσμη ακινησία τους. Οι κίνδυνοι ανάλογα με τις συνθήκες ακινησίας είναι πολλοί, όμως επειδή το αυτοκίνητό μας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο και φυσικά δεν θέλουμε να χάσει την αξία του, αλλά ούτε και να χρειαστούμε μια «περιουσία» για να το ξανακινήσουμε, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.

Συνεπώς πρέπει να φροντίζουμε να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο ευάλωτο, τόσο στη φθορά των καιρικών συνθηκών, όσο και στην ιδιότυπη φθορά του χρόνου.

Μη το δει ήλιος και χιόνι

Ένας στεγαζόμενος χώρος στάθμευσης είναι το καλύτερο μέρος για να παρκάρουμε το αυτοκίνητό μας, ιδιαίτερα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Η λύση του κλειστού χώρου ενδείκνυται αφού το χειμώνα θα το προστατεύσει από ακραία καιρικά φαινόμενα (π.χ. χαλάζι) ενώ το καλοκαίρι θα είναι προστατευμένο από την ηλιακή ακτινοβολία, που βλάπτει ανεπανόρθωτα το χρώμα του αμαξώματος, αλλά και τα πλαστικά μέρη του εσωτερικού. 

Επίσης το διατηρεί μακριά από «αδιάκριτα» βλέμματα. Στην περίπτωση βέβαια που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό η χρήση μίας προστατευτικής κουκούλας είναι η καλύτερη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε. Έτσι, αποφεύγουμε διάφορες γρατσουνιές από τις μικροεπαφές άλλων αυτοκινήτων με το δικό μας αλλά και παρέχουμε προστασία στο χρώμα από τις καυτές ακτίνες του ηλίου, τη βροχή και τα περιττώματα πουλιών.

Γλιτώστε 250 ευρώ για νέα λάστιχα

Πριν την ακινητοποίηση του οχήματος, καλό είναι να αυξήσουμε την πίεση των ελαστικών, λίγο πάνω από το νούμερο που ορίζει ο κατασκευαστής, για να μην παραμορφωθεί ο σκελετός τους, ενώ ακόμα καλύτερα θα ήταν να το βάλετε σε τάκους, για να μην πατάνε καθόλου στο έδαφος. Επίσης, αν η προστατευτική κουκούλα δεν καλύπτει εξ ολοκλήρου τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας θα πρέπει να τοποθετήσουμε χαρτόνια έτσι, ώστε να τα προστατεύσουμε από τις ακτίνες του ηλίου.

Σώστε τη μπαταρία

Σε περίπτωση μη αποσύνδεσης της μπαταρίας καλό είναι να την ελέγχετε συχνά, εκκινώντας τον κινητήρα. Εφόσον δεν μπορείτε ο ίδιος, παραχωρείστε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σας σε κάποιο άτομο που εμπιστεύεστε. Αν δεν έχετε μία τέτοια επιλογή, τότε αποσυνδέστε τους πόλους της ώστε να μην φθείρεται, με σκοπό να είναι διαθέσιμη όταν κληθεί να εκκινήσει ξανά τον κινητήρα του οχήματός σας. Η αποσύνδεση των πόλων της μπαταρίας είναι απαραίτητη προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμο ηλεκτρικό φορτίο όταν θα κληθεί να εκκινήσει τον κινητήρα.

5 tips για την προστασία ενός ακινητοποιημένου οχήματος

1 Αφήστε δύο παράθυρα ελάχιστα ανοιχτά ώστε να εξατμίζεται η υγρασία αλλά και για να αποφύγετε τη μυρωδιά «κλεισούρας» όταν χρησιμοποιήσετε ξανά το όχημα.

2 Μην αφαιρείτε τα υγρά από τα διάφορα δοχεία του οχήματος (πιτσιλιστήρια, σύστημα ψύξης κ.λπ.) γιατί ο αέρας που παραμένει στο εσωτερικό προκαλεί οξείδωση των σωληνώσεων.

3 Αν αφήσετε το αυτοκίνητο σε ανοιχτό χώρο στάθμευσης και χωρίς κάλυμμα, φροντίστε τουλάχιστον να απομακρύνετε αντικείμενα αξίας για μην αποτελέσουν λόγο διάρρηξης.

4 Επαλείψετε την μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων με ταλκ ή ειδική κρέμα ώστε να μην κολλήσουν στο παρμπρίζ. Εναλλακτικά αφήσετε σηκωμένους τους βραχίονες και καλύψτε τους με κάποιο ύφασμα.

5 Κατά τη διάρκεια της ακινησίας αφήστε το χειρόφρενο λυμένο και ακινητοποιήστε το όχημα με σχέση στο κιβώτιο (1η ή όπισθεν), εφόσον είναι εφικτό. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.