Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

Ούτε γουλιά από τα φτηνιάρικα ψέματα της Coca Cola

Κείμενο:
Όμηρος Ταχμαζίδης
Η δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου είναι ένα παμπάλαιο όνειρο του ανθρώπου. Εκφράστηκε στην ιστορία μέσα από διάφορες ουτοπικές προσδοκίες και ουτοπικά σχήματα.

Η Coca Cola η οποία εμπαίζει τα τελευταία χρόνια τις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ενώ είναι γνωστό ότι έχει γυρίσει την πλάτη στην χώρα μας αμέσως μετά την κρίση, διατυμπανίζει τώρα με πληρωμένες δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο μέσω στελεχών της ότι επιδιώκει την δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Θα ήταν, ωστόσο, πιο έντιμο αν δήλωναν “ενός καλύτερου κέρδους”.

Ενδεικτική είναι η δήλωση του χαμηλοστελέχους -ένα είδος επικοινωνιακού “λαγού” της πολυεθνικής – Ντιάνα Μπίρμπα, η οποία με το θράσος, εκείνου του ανθρώπου που “παίρνει» αέρα διότι θεωρεί ότι έχει “πλάτες”, δηλώνει δημοσίως ότι: “Στην Coca Cola θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο και δουλεύουμε για αυτό”.

Αλλά στην πραγματικότητα ο “καλύτερος κόσμος” της Coca Cola –ας αρχίσουμε, λοιπόν, από το αλφαβητάρι της αξιοπρέπειας ενός πολίτη και ως τέτοιοι νομίζω λογιζόμαστε οι περισσότεροι κάτοικοι της δημοκρατικής χώρας μας - είναι ο κόσμος της αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς, του ευτελισμού της εργατικής δύναμης, είναι ο κόσμος της τυραννίας και της καταπίεσης.

Ο κόσμος της Coca Cola είναι ο κόσμος του εγκλήματος, της βίας και του θανάτου. Υποθέτω ότι ως στέλεχος της εταιρίας που υπηρετεί η κ. Μπίρμπα θα έχει υπόψη της την ταινία τεκμηρίωσης “Υπόθεση Coca Cola” (“The Coca Cola Case”). Ευρίσκεται στο διαδίκτυο και είναι προσβάσιμη. 

Εκεί μπορεί ο κάθε καλοπροαίρετος/η να δει τις λεπτομέρειες για τις δολοφονίες συνδικαλιστών-εργαζόμενων στην Λατινική Αμερική, οι οποίοι αγωνίζονταν για την αξιοπρέπειά τους και για τον επιούσιο άρτο των οικογενειών τους, από τάγματα θανάτου στην υπηρεσία της Coca Cola και των συνεργατών της.

Είναι προφανές ότι κ. Μπίρμπα γνωρίζει, από πρώτο χέρι, ότι το τελευταίο πράγμα που απασχολεί την Coca Cola είναι η δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Η συνεργασία της με τα πιο τυραννικά καθεστώτα του 20ου αιώνα είναι αψευδής μαρτυρία για το πραγματικό πρόσωπο της. Ακόμη και σήμερα η διεύθυνση της πολυεθνικής αρνείται κάθε πρόσβαση στα αρχεία της στους επιστήμονες, οι οποίοι διερευνούν την σχέση των αμερικανικών πολυεθνικών με το καθεστώς του Αδόλφου Χίτλερ. 

Άλλες πολυεθνικές έδειξαν πρακτικά μεταμέλεια ανοίγοντας τα αρχεία τους, η Coca Cola αρνείται πεισματικά να κάνει κάτι ανάλογο, από τον φανερό φόβο μήπως και γίνει γνωστό το μέγεθος της συνεργασίας της με το καθεστώς του Χίτλερ, το οποίο ως γνωστόν προσπαθούσε και αυτό να δημιουργήσει “έναν καλύτερο κόσμο”!

Κατά τα άλλα η αμερικανική πολυεθνική εμπαίζει τον σύμπαν υποσχόμενη μέρες ευημερίας, χαράς και ευτυχίας. Enjoy it!

Ο κόσμος της Coca Cola είναι ο κόσμος των οικολογικών καταστροφών και της ανευθυνότητας απέναντι στον μέλλον της ανθρωπότητας και των επόμενων γενιών.

Η πολυεθνική ελέγχεται από διεθνείς ανθρωπιστικές και οικολογικές οργανώσεις διότι κατέστρεψε τα υδάτινα αποθέματα σε πολλές αγροτικές περιοχές στην Ινδία στερώντας από τους κατοίκους τους το πιο βασικό αγαθό. Φυσικώς οι αντι-οικολογικές συμπεριφορές της δεν περιορίζονται μόνο εκτός Ηνωμένων Πολιτειών και Ευρώπης. 

Δεν είναι πολλοί μήνες από τότε που έκλεισε το εργοστάσιο της Βαϊμάρης στην Γερμανία – επισκέφθηκα, πριν τρία χρόνια με Γερμανούς συνδικαλιστές, τους χώρους του – διότι δεν ήθελε να ακολουθήσει τους οικολογικούς όρους λειτουργίας με σκοπό την πολλαπλή χρήση των πλαστικών φιαλών, ούτε φυσικώς να επωμιστεί τα αντίστοιχα κόστη από μια τέτοια διαδικασία. 

Προείχαν τα κέρδη. Και αυτό από μια εταιρία, όπως η Coca Cola, η οποία ελέγχεται από διεθνείς οικολογικές οργανώσεις για το γεγονός ότι συμβάλλει, παγκοσμίως, σε ύψιστο βαθμό στην ρύπανση των ωκεανών και των θαλασσών.

Ο κόσμος της Coca Cola είναι ο στυγνός κόσμος των κοινωνικών ανισοτήτων και της κοινωνικής βίας. Η αμερικανική πολυεθνική αυτόν τον καιρό αρνείται κάθε ανθρώπινο και δημοκρατικό δικαίωμα στους εργαζόμενους της στην Ινδονησία, οι οποίοι σε πολλά εργοστάσια κατέρχονται σε διαρκείς απεργίες μέσα σε συνθήκες τρόμου, στην Ισπανία οι εργαζόμενοι της έχουν συμπληρώσει τέσσερα χρόνια απεργίας στην Μαδρίτη, αλλά η πολυεθνική παρακάμπτει – το χρήμα ρέει άφθονο - ακόμη και τις αποφάσεις των δικαστηρίων της Ιβηρικής χώρας.

Η κ. Μπίρμπα προφανώς και τα γνωρίζει όλα αυτά, αλλά είναι σε “διατεταγμένη υπηρεσία” για να ρίξει στάχτη στα μάτια των Ελλήνων καταναλωτών. Τα ίδια και χειρότερα κάνει η Coca Cola και στην Ελλάδα: παλαιότερα επιστράτευε μπράβους και εγκληματίες της νύχτας, για να καταστείλει τους αγώνες των εργαζομένων της όταν απεργούσαν και ζητούσαν τα δικαιώματά τους, ιστορική είναι η μεγάλη απεργία στην Θεσσαλονίκη το 1987. 

Εδώ και κάμποσα χρόνια έχει εξαπολύσει ένα δικαστικό κύμα τρομοκρατίας κατά της νέας γενιάς των απεργών, διότι αυτοί τόλμησαν να αρνηθούν τις απολύσεις τους και ζητάνε πίσω την δουλειά τους και την επαναλειτουργία του εργοστασίου.

Η Coca Cola συμπεριφέρεται σε όλον τον κόσμο με τον ίδιο τρόπο, απλώς μεταβάλλει την τακτική της αναλόγως με τις συνθήκες κάθε χώρας και το επίπεδο του πολιτικού και κοινωνικού πολιτισμού της.

Στην σημερινή ελληνική περίπτωση της σύγκρουσης με τους απεργούς εργαζόμενους έχουμε τα πάντα – ακόμη δεν είχαμε φυσική δολοφονία εργαζόμενου απεργού, αλλά έχουμε προσπάθειες δικαστικής δολοφονίας χαρακτήρων – από εκβιαστικές μηνύσεις και απαιτήσεις υπέρογκων χρηματικών ποσών (κοντά στο ένα και μισό εκατομμύριο ευρώ ζητά η πολυεθνική από τους εργαζόμενους ως αποζημίωση για ηθική βλάβη!!!) από τους απεργούς, ποικιλόχρωμες “εξαγορές” δημοσιογράφων, πολιτικών προσώπων, ακόμη και στον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο “έβαλε το μακρύ χέρι του” ο μηχανισμός της Coca Cola, για τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη δεν γίνεται λόγος, διότι εξαρτάται ποικιλοτρόπως από την πολυεθνική.

Ο κόσμος της Coca Cola είναι ο κόσμος του αθέμιτου ανταγωνισμού και των επιτηδευμένων ανωμαλιών στην αγορά και στο εμπόριο. Οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου των αναψυκτικών έχουν ζήσει στο παρελθόν και συνεχίζουν ακόμη και τώρα να “ζουν στο πετσί τους” τις πρακτικές της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρίας.

Αυτή τη στιγμή για το μόνο που ενδιαφέρονται η Coca Cola και τα στελέχη της, είναι η υψηλή κατανάλωση αναψυκτικών στην χώρα μας, λόγω της θερινής τουριστικής κίνησης. Σημειωτέον ότι η τελευταία αυξάνεται ραγδαίως τα τελευταία χρόνια.

Από την άλλη είναι γνωστό ότι οι απεργοί της Θεσσαλονίκης , με τις πανελλαδικές εξορμήσεις τους, με τα μεγάφωνα στα αυτοκίνητά τους, με τις αφίσες και τα συνθήματά τους “Ούτε γουλιά Coca Cola” και “Κόκκινη κάρτα στην Coca Cola” έχουν δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων εις βάρος της αμερικανικής πολυεθνικής και αυτή έχει δαπανήσει και δαπανά τεράστια κονδύλια σε διαφημιστικές εκστρατείες, σε προσφορές στους μεσάζοντες προμηθευτές, σε “υποταγή” με πλάγια μέσα όλων εκείνων που αντιστρατεύονται τις πρακτικές της ενάντια στην ελληνική οικονομία.

Είναι αυτή η υποκριτική εταιρία Coca Cola, η οποία έστρεψε την πλάτη της στους Έλληνες και στις Ελληνίδες με την έναρξη της κρίσης και πήρε την έδρα της στην Ελβετία για να μην φορολογείται στο ακέραιο στην Ελλάδα, που μεταφέρθηκε στο χρηματιστήριο του Λονδίνου και στην Αθήνα άφησε “ψίχουλα”. 

Είναι τέλος η ύπουλη αυτή εταιρία, η οποία δια μέσου διαφόρων διαύλων επικοινωνίας προσπαθεί να επιρρίψει την ευθύνη της αντεργατικής και ανθελληνικής πρακτικής της – το τελευταίο δεν αφορά το περίφημο σλόγκαν της ότι η “καλύτερη Coca Cola παράγεται στην Μακεδονία”, εννοώντας το εργοστάσιο στην πόλη των Σκοπίων, αλλά την περιφρόνηση που δείχνει στην Ελλάδα και τους κατοίκους της – στους αγωνιζόμενους για την επαναλειτουργία του εργοστασίου εργαζόμενους της Θεσσαλονίκης. 

Αλλά είναι αυτή η ίδια αμερικανική πολυεθνική, η οποία έκλεισε τα εργοστάσιά της στην Κέρκυρα, την Πάτρα, το Μεσολόγγι, την Ρόδο, την Αθήνα, τον Βόλο και την Θεσσαλονίκη, παρά τα τεράστια κέρδη που αποκόμιζε από αυτά.

Η Coca Cola ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος της, φέρνει τα προϊόντα της από ξένες χώρες (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία κ.α) και τα διαθέτει στην ελληνική αγορά. Κοντολογίς, τα προϊόντα της παράγονται στο εξωτερικό, φορολογούνται κυρίως στο εξωτερικό και καταναλώνονται στην Ελλάδα.

Τέλος, ο κόσμος της Coca Cola, εκτός από αντεργατικός και ανθελληνικός με τη συγκεκριμένη έννοια που ανέφερα προηγουμένως, είναι ένας κόσμος βαθιά αντιδημοκρατικός. Η Coca Cola έχει φιμώσει τους περισσότερους διαύλους επικοινωνίας σε κάθε φωνή που αντιστέκεται στα άνομα σχέδια της. Αλλά η ανοικτή δημοσιότητα είναι προϋπόθεση κάθε δημοκρατίας.

Αυτές τις μεθοδεύσεις του ελέγχου της ανοικτής δημοσιότητας και των τρικλοποδιών στην λειτουργία της Ελληνικής Δημοκρατίας όφειλε να γνωρίζει η κ. Μπίρμπα και η οποιαδήποτε κ. Μπίρμπα, ως πολίτης της Ελληνικής Δημοκρατίας, αλλά είναι γνωστό ότι η Coca Cola απαιτεί από τα στελέχη της να απεμπολήσουν την ιδιότητα του πολίτη και να ενστερνισθούν την ιδιότητα του μέλους της “οικογένειας” Coca Cola.

Δεν είναι τυχαίο ότι η διεύθυνση της αμερικανικής πολυεθνικής αποφασίζει αν κάποιο στέλεχος ή εργαζόμενός της συμμετέχει σε διαδικασίες δημοτικών ή εθνικών εκλογών. 

Συμμετοχή χωρίς άδεια –στην ουσία έμπρακτη άσκηση των δημοκρατικών δικαιωμάτων ενός πολίτη - προσκρούει στους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας της αμερικανικής πολυεθνικής: το στέλεχος ή ο απλός εργαζόμενος θα πρέπει, κατ΄ ουσίαν, να αποφασίσει αν είναι ελεύθερος πολίτης της Ελληνικής Δημοκρατίας ή υποχείριο της “οικογένειας” της Coca Cola.

Η κ. Μπίρμπα και οι όμοιοί της θα πρέπει να είναι, λοιπόν, πιο προσεκτικοί, όταν αναφέρονται σε “καλύτερους κόσμους”. Ο κόσμος της Coca Cola είναι ένας εφιάλτης για την δημοκρατία, τα ανθρωπιστικά ιδεώδη και την οικολογία.

Οι υπόλοιποι ενσυνείδητοι έλληνες πολίτες απαντάμε στις συνεχιζόμενες ιταμές προκλήσεις του προπαγανδιστικού μηχανισμού της αμερικανικής πολυεθνικής με τη συνέχιση του μποϊκοτάζ στα προϊόντα της:

Ούτε γουλιά Coca Cola, Fanta, Sprite,Schweppes, Amita, Frulite, Fuze Tea, καφέ Lavazza, νερό ΑΥΡΑ.

O Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.