Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Πελίδης: Η καθοδήγηση στο ποδόσφαιρο και η αποτελεσματική λειτουργία της

Γράφει ο
Γιώργος Πελίδης*
Το πιο σημαντικό στοιχείο στην ομαδική συνεργασία είναι η επικοινωνία, έτσι και στα ομαδικά αθλήματα θεωρείται πρωταρχικός λόγος για την ορθή επικοινωνία.


Η πραγματικότητα: κατά την διάρκεια ενός ποδοσφαιρικού αγώνα συμβαίνουν διάφορες αγωνιστικές καταστάσεις που είναι περισσότερες από 1000. Οι παίκτες κατά την διάρκεια του παιχνιδιού καλύπτουν από 10-14 χιλιόμετρα. Οι παίκτες δεν συμμετέχουν στο παιχνίδι δηλαδή κάθονται ακίνητοι το 17% το 40% περπατούν και το υπόλοιπο 43% τρέχουν. Από το ποσοστό του 43% οι παίκτες τρέχουν με διάφορες ταχύτητες, από πολύ υψηλή, μέτρια και χαμηλή ταχύτητα.

Η σκέψη των παικτών όπως και η ενέργειά τους είναι εστιασμένη στο παιχνίδι, που άλλοτε είναι κάτοχοι της μπάλας και άλλοτε όχι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όταν ο παίκτης δεν τρέχει δεν συμμετέχει και στο παιχνίδι νοητικά. 


Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχει η καθοδήγηση του αγώνα, οι παίκτες βρίσκονται σε κατάσταση στρες πριν το παιχνίδι, κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και μετά το παιχνίδι. Η καθοδήγηση κατά την διάρκεια έχει μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας λόγω των καταστάσεων που προαναφέρθηκαν.

Αναγνωρισμένοι επικοινωνιολόγοι αναφέρουν αυστηρό πρωτόκολλο το οποίο θα πρέπει να τηρείται για να υπάρχει αποτελεσματική καθοδήγηση. Υποστηρίζουν ότι κατά την διάρκεια της επικοινωνίας ακούμε τα μισά από όσα λέγονται, προσέχουμε τα μισά ,κατανοούμε τα μισά, πιστεύουμε τα μισά και θυμόμαστε τα μισά, καταλήγοντας από το 100% των λεχθέντων στο μόλις 3,125%.

Αν συνδέσουμε τώρα την διαδικασία της επικοινωνίας σε χρόνο που ο ανθρώπινος οργανισμός βρίσκεται σε κατάσταση στρες, τότε μάλλον τα ποσοστά επικοινωνίας μειώνονται περισσότερο.

Αν ο επαγγελματίας προπονητής γνωρίζει την διαδικασία της επικοινωνίας θα περιμένει και το ανάλογο αποτέλεσμα στα ερωτήματα που τίθενται κατά την διάρκεια του αγώνα. 

Όταν θέλεις να διορθώσεις κάποια λειτουργία στο ποδόσφαιρο κατά την διάρκεια του αγώνα, θα πρέπει να λαμβάνεις σοβαρά υπόψη την διαδικασίας της ορθής επικοινωνίας, τους λόγους και τους κανόνες που την διέπουν, διαφορετικά καταλήγεις να περιγράφεις καταστάσεις (speaker), όπως ο φίλαθλος που σπεύδει να αναδείξει την κακή λειτουργία και την άμεση διόρθωσή της, που τελικά δεν διορθώνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.