Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Ολοκλήρωση βιωματικών εργαστηρίων στο Κέντρο Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ

Δελτίο τύπου  Κέντρου Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ Κιλκίς
Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2018 στο Κέντρο Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ το βιωματικό εργαστήρι για νήπια με τίτλο «Νιώθω, νοιάζομαι, γελώ… στη ζωή μου προχωρώ», με συντονίστρια την κα Μαρία Χατζηγεωργιάδου, ψυχολόγο. 


Στο εργαστήρι συμμετείχαν συνολικά 10 παιδιά ηλικίας 4,5 έως 5,5 χρονών. Ήταν ο δεύτερος κύκλος συναντήσεων με τα παιδιά, που στόχο είχε την ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων τους, που σχετίζονται με τον εαυτό, την άρνηση (μαθαίνω να λέω όχι) και τη διαχείριση των συναισθημάτων της ζήλιας και της ανυπομονησίας. 

Χρησιμοποιήθηκε το βιωματικό παιχνίδι, η αφήγηση παραμυθιών, η ζωγραφική και το παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά συνεργάστηκαν μεταξύ τους σε ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες και εκφράσανε σκέψεις και συναισθήματα με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό.

Ολοκλήρωση των βιωματικών εργαστηρίων σε μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2017-2018

Στις 17 Μαΐου 2018 ολοκληρώθηκε για τη φετινή σχολική χρονιά η παρέμβαση «Στον Κήπο με τις 11 γάτες», που σχεδίασε το Κέντρο Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ και απευθυνόταν σε μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης δημοτικού. Η παρέμβαση είχε την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρ. Φ14/ΜΚ/185686/200146 /Δ1) και κρίθηκε παιδαγωγικά κατάλληλο από το ΙΕΠ (αρ. 44/30-10-2017). 

Στόχοι της παρέμβασης ήταν οι μαθητές να επισκεφθούν το Κέντρο Πρόληψης, να γνωρίσουν τον τρόπο που δουλεύουμε και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας. Πρόκειται για βιωματικό εργαστήρι διάρκειας 90΄ που βασίζεται στο βιβλίο του Morati Luciano «Ο κήπος με τις 11 γάτες». 

Η ιστορία ξεκινά όταν σε έναν κήπο όπου ζούσαν 11 γατιά φτάνει ο Σιάμ, ένας γάτος από άλλη γειτονιά, που έχει ένα μυστικό…

Μέσα από την αφήγηση, δόθηκε το ερέθισμα για να συζητήσουμε με τους μαθητές θέματα, όπως τι είναι η περιέργεια, πότε κρατάμε μυστικά, τι είναι η ευτυχία, πως μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι, αν υπάρχουν μαγικά φίλτρα που μας βοηθούν να νιώθουμε καλύτερα, τι μπορούμε να κάνουμε όταν νιώθουμε φοβισμένοι κι αδύναμοι. 

Χρησιμοποιώντας το κολάζ και τη ζωγραφική τα παιδιά έφτιαξαν τη συνταγή της ευτυχίας της τάξης τους, ενώ μέσα από το παιχνίδι ρόλων δοκίμασαν τρόπους να πουν όχι και να αντισταθούν σε ανεπιθύμητες πιέσεις.

Η ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς και φέτος ήταν μεγάλη. Όσοι ενδιαφέρονταν να συμμετέχουν με την τάξη τους επικοινωνούσαν με το Κέντρο Πρόληψης και ορίζαμε ημερομηνίες και ώρες, ενώ δεν χρειαζόταν να κάνουν κάποια προετοιμασία πριν ούτε μετά την παρέμβαση. 

Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 365 μαθητές από 10 σχολεία. Η παρέμβαση υλοποιήθηκε το διάστημα Νοέμβριος 2017 - Μάιος 2018, πρωινές ώρες στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, ενώ για τα σχολεία εκτός της πόλης του Κιλκίς, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο χώρο τους.

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν και να ανταλλάξουν απόψεις, προβληματισμούς, να σκεφτούν πώς να προστατεύσουν τον εαυτό τους από επιβλαβείς εξαρτήσεις και πώς να φροντίσουν την ψυχοσυναισθηματική τους υγεία. Η πλειοψηφία των μαθητών είπε ότι περισσότερο τους άρεσε η ιστορία και το παιχνίδι ρόλων, ειδικότερα όταν φόρεσαν τις μάσκες και παρίσταναν τις γάτες.

Ολοκλήρωση του προγράμματος «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι» στους μαθητές της Α΄ Τάξης στο 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς
Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ» οργάνωσαν και πραγματοποίησαν, στα πλαίσια των γενικών καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, προκειμένου να πετύχουν την αποτελεσματική λειτουργία της Σχολικής Μονάδος, βιωματικό εργαστήριο με θέμα: “Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι».

Στόχος του εργαστηρίου ήταν η σεξουαλική αγωγή των μαθητών. Στο εργαστήριο αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω,νοιάζομαι«, το οποίο έχει δημιουργήσει η επιστημονική ομάδα του ΝΗΡΕΑ. Το συγκεκριμένο υλικό έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείο(Αρ.Πρ.25152/Δ2/16-02-2015) από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε., Τμήμα Γ΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό διαμορφώθηκε σε μια προσπάθεια να ασχοληθούμε με το θέμα της σεξουαλικής αγωγής μέσα στο σχολείο καθώς η καταλληλότερη περίοδος για τη σεξουαλική εκπαίδευση είναι η αρχή της εφηβείας. Η σεξουαλικότητα και η σεξουαλική ζωή είναι θέματα καθημερινά. Κυρίως όμως είναι θέματα επιλογών, ικανοποίησης αναγκών, ποιότητας ζωής και σύνδεσης και σχέσης με άλλους ανθρώπους. 

Παρόλα αυτά οι συζητήσεις γύρω από τα θέματα αυτά προκαλούν στους περισσότερους αμηχανία και ντροπή, με αποτέλεσμα είτε να είναι ελάχιστες είτε να αποφεύγονται συστηματικά. Παράλληλα, στη χώρα μας διαπιστώνεται απουσία συστηματικής ενσωμάτωσης της σεξουαλικής εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό σύστημα. Έτσι, η σεξουαλική πληροφόρηση των εφήβων προέρχεται κυρίως από τους φίλους τους, ενώ η σεξουαλική τους εκπαίδευση χρειάζεται να προέρχεται τόσο από το σχολείο όσο και από την οικογένεια. 

Η πληροφόρηση από μόνη της δεν παρέχει στους εφήβους τις αναγκαίες δεξιότητες για να επιλύουν τις καθημερινές πιέσεις και συγκρούσεις. Γι αυτό, στο συγκεκριμένο υλικό, χρησιμοποιώντας ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση σε δεξιότητες που έχουν σχέση με τα συναισθήματα, την αυτοεκτίμηση, την πίεση από τους συνομηλίκους, τη λήψη αποφάσεων, την επικοινωνία, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα γύρω από την σεξουαλικότητα.

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο είχε διάρκεια δέκα (10) συναντήσεις και συμμετείχαν μαθητές της Α΄ τάξης.

Συντονίστριες του εργαστηρίου ήταν η κα. Έφη Γεωργακοπούλου, ψυχολόγος, στέλεχος πρόληψης και η κα. Μαρία Χατζηγεωργιάδου, ψυχολόγος, στέλεχος πρόληψης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.