Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Δήμος Κιλκίς: Διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Ο Δήμος Κιλκίς εκπονεί «Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» στο πλαίσιο ενός στοχευμένου σχεδιασμού για την υλοποίηση έργων βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών του. Πρόκειται για μία παρέμβαση βάσει της οποίας θα επιλεγούν και θα ιεραρχηθούν προτάσεις με γνώμονα τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.

Στην προσπάθειά της να καταστήσει συμμέτοχους τους πολίτες και τους φορείς στις διαδικασίες σχεδιασμού, η Δημοτική Αρχή οργανώνει κύκλο διαβουλεύσεων πάνω στο θέμα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στοχεύοντας σε ολοκληρωμένες δράσεις και προτεινόμενα έργα που θα προκύψουν με δημοκρατικές διαδικασίες μέσα από τη συνεννόηση Δήμου- φορέων- πολιτών.

Η πρώτη διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 7 Μαΐου και ώρα 18.00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς,με τη συμμετοχή φορέων που εμπλέκονται στην αστική μετακίνηση, όπως το Εμπορικό Επιμελητήριο, το ΚΤΕΛ, τα ταξί, οι Διευθύνσεις Συγκοινωνιών και Τροχαίας, οι Σύλλογοι ΑΜΕΑ, οι δημοτικές υπηρεσίες κ.α. με αντικείμενο την προώθηση της Βιώσιμης Κινητικότητας στην πόλη του Κιλκίς. 


Με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων της περιοχής, οι οποίοι θα προσκληθούν τις προσεχείς ημέρες,θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες διαβούλευσης και συμμετοχής αναφορικά με σημαντικά εργαλεία σχεδιασμού, που θα αξιοποιηθούν το επόμενο διάστημα από το Δήμο Κιλκίς και θα οδηγήσουν σε συγκεκριμένες προτάσεις προς άντληση χρηματοδοτήσεων και υλοποίηση έργων στρατηγικής σημασίας.

Τι είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας;
Τα τελευταία χρόνια νέες προκλήσεις έχουν προκύψει στον τομέα των αστικών μεταφορών, καθώς η ολοένα και αυξανόμενη αστικοποίηση δημιουργεί «πιέσεις» στα υπάρχοντα μεταφορικά συστήματα. Η υπερβολική χρήση του αυτοκινήτου έναντι περιβαλλοντικά φιλικών τρόπων μετακίνησης, η έλλειψη χώρων στάθμευσης, τα ζητήματα ασφάλειας στις μετακινήσεις είναι προβλήματα που συνδέονται με την αστικοποίηση και έχουν αρνητική αντανάκλαση στις κοινωνίες. 

Η αυξανόμενη βαρύτητα των επιπτώσεων των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων, την οικονομία και την κοινωνία έχουν οδηγήσει στην ανάγκη μιας νέας θεώρησης για τον σχεδιασμό των μεταφορών.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα η έννοια της «βιώσιμης αστικής κινητικότητας» έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα των μεταφορών και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) προωθούνται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη, τόσο ως εργαλείο για την αντιμετώπιση προβλημάτων, όσο και ως μέσο για τη διεκδίκηση πρόσθετων πόρων.

Τα Σ.Β.Α.Κ. συνιστούν ένα στρατηγικό σχέδιο που δημιουργείται με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες κινητικότητας των ανθρώπων και των επιχειρήσεων στις πόλεις και την περιφέρειά τους, παρέχοντας μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Βασίζονται σε πρακτικές σχεδιασμού που λαμβάνουν υπόψη τις αρχές του ενιαίου σχεδιασμού, της συμμετοχής και της αξιολόγησης.

Γιατί μας αφορά;
Ένα Σ.Β.Α.Κ. καταλήγει σε δράσεις και έργα που επιδιώκουν να υλοποιήσουν οι Δήμοι, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός βιώσιμου συστήματος αστικών μετακινήσεων. Στοιχείο καινοτομίας των Σ.Β.Α.Κ. είναι η ενεργή εμπλοκή των πολιτών στο σχεδιασμό. Οι πολίτες καταθέτουν τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις τους, συμμετέχοντας στο σχεδιασμό ήδη από τα πρώτα βήματά του.

Το Σ.Β.Α.Κ. του Δήμου Κιλκίς θα προσδιορίσει τις προτεραιότητες στους τομείς συγκοινωνιακού, κυκλοφοριακού και πολεοδομικού σχεδιασμού, με βάση τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και θα αναδείξει έργα και παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων προτείνοντας την ιεράρχηση και τον προγραμματισμό τους. 

Τα έργα και οι παρεμβάσεις θα επηρεάσουν πτυχές της καθημερινότητας των πολιτών. Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζουν και να έχουν λόγο στις αποφάσεις αυτές. Στην φωτογραφία, ο χάρτης της περιοχής μελέτης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.