Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

Προβολή Ντοκιμαντέρ για τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης της Κεντρικής Μακεδονίας

Η “ΜΟΥΣΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ - οι αρχαίοι χώροι θέασης και ακρόασης της Κεντρικής Μακεδονίας” είναι ένα ντοκιμαντέρ - συμπαραγωγή της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Κεντρικής Μακεδονίας και του Σωματείου “ΔΙΑΖΩΜΑ”, που μας ξεναγεί στις μεγάλες πόλεις και στα μνημεία θέασης και ακρόασης της Κεντρικής Μακεδονίας.

Με αφηγηματικό ιστό τα αρχαία θέατρα, τα στάδια και τα ωδεία των μεγάλων πόλεων, ξεδιπλώνεται η ιστορία επτά αιώνων του βασιλείου της Μακεδονίας.

Με αφετηρία την Πέλλα και τον βασιλιά Αρχέλαο που κάλεσε στη αυλή του τον Ευριπίδη, παρακολουθούμε την ανάπτυξη και την εξέλιξη του θεάτρου και των άλλων χώρων θέασης και ακρόασης από τον 4ο αιώνα π.Χ. μέχρι και τον 3ο αιώνα μ.Χ.

Με έναν τρόπο που συνδυάζει την αυστηρή επιστημονική τεκμηρίωση με τη γλαφυρή αφήγηση ο θεατής ταξιδεύει στην ιστορία, γνωρίζει τα εμβληματικά αρχιτεκτονικά μνημεία, παρακολουθεί την εξέλιξη αυτών των χώρων κατά την κλασική, ελληνιστική και ρωμαϊκή περίοδο, μαθαίνει για τις χρήσεις τους και τις σημαντικές λειτουργίες που επιτελούσαν στη ζωή των ανθρώπων: τις λατρευτικές, πολιτικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες που λάμβαναν χώρα στα αρχαία θέατρα, στα στάδια και τα ωδεία.

Γνωρίζει το Δίον -τον ιερό τόπο των Μακεδόνων- και τα μνημεία του. Τις Αιγές, με το συγκρότημα του μεγάλου ανακτόρου και το θέατρο, τον τόπο της δολοφονίας του Φιλίππου. Την Πέλλα, τη Μίεζα, τα μνημεία της Θεσσαλονίκης: το στάδιο, τον ιππόδρομο, το ρωμαϊκό ωδείο και το βαλανείο.

Μέσα από την αφήγηση και τις εικόνες των πόλεων και των μνημείων τους, η “ΜΟΥΣΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ” παρουσιάζει και τη ζωή των Μακεδόνων, μας δείχνει πώς το θέατρο έγινε λαϊκό θέαμα και διαμόρφωσε τα ήθη και τις αξίες, τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα των ανθρώπων.

Το ντοκιμαντέρ αναδεικνύει αυτό το τεράστιο κεφάλαιο της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, αλλά και της κληρονομιάς όλης της ανθρωπότητας.

Αυτό το κεφάλαιο πρέπει να προστατευτεί και να αναδειχθεί. Πρέπει να ενταχθεί στη σύγχρονη ζωή και να αποτελέσει στοιχείο αειφόρου ανάπτυξης. Είναι ένα στοιχείο της ταυτότητας της Μακεδονίας και των Μακεδόνων που πρέπει να παραμείνει ζωντανό και ενεργό.

Αλλά η “Μούσα Πολύτροπος” είναι συγχρόνως και ένα μήνυμα που απευθύνεται προς όλους τους πολίτες, προς τις αρμόδιες τοπικές και περιφερειακές αρχές, προς τον επιχειρηματικό κόσμο, και τους καλεί να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να αναπτύξουν μορφές συνεργειών για τη συνολική προστασία αυτών των εμβληματικών μνημείων, για την ανάδειξή τους και την ένταξή τους στη σύγχρονη ζωή της Μακεδονίας.

Η προετοιμασία και τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ διήρκησαν ενάμιση χρόνο: Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔΚΜ της περιόδου 2011-2014, με Πρόεδρο τον κ. Σίμο Δανιηλίδη, Δήμαρχο Νεάπολης-Συκεών, αποδέχθηκε ομόφωνα την πρόταση του "ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ" για την συμπαραγωγή του. Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔΚΜ της τρέχουσας περιόδου 2014-2019, με Πρόεδρο τον κ. Λάζαρο Κυρίζογλου, Δήμαρχο Αμπελοκήπων-Μενεμένης, επίσης ομόφωνα αγκάλιασε, συνέχισε και ολοκλήρωσε την πρωτοβουλία αυτή. Έτσι, η ΠΕΔΚΜ θα διαθέσει δωρεάν 1.000 οπτικούς ψηφιακούς δίσκους με το ντοκιμαντέρ "ΜΟΥΣΑ ΠΟΛΥΤΡΟΠΟΣ", στους Δήμους, τα Επιμελητήρια, τα Σχολεία, τα Μέσα Ενημέρωσης, τους Συλλογικούς κ.α. Φορείς, της Κεντρικής Μακεδονίας.

Την επιστημονική επιμέλεια του ντοκιμαντέρ είχαν οι κ.κ. Τζένη Βελένη, αρχαιολόγος και Διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και Γιώργος Καραδέδος, αρχιτέκτονας, αρχαιολόγος, αναστηλωτής, αναπληρωτής καθηγητής Α.Π.Θ.

Το ντοκιμαντέρ “Μούσα Πολύτροπος” σκηνοθέτησε ο κ. Γιώργος Μπότσος και την παραγωγή εκτέλεσε η Εταιρεία Capri productions.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.