Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο

Γράφει η Βασιλική Μαυρογονάτου
Εδώ τα καλά οικόπεδα, εδώ τα καλά χωράφια, εδώ τα καλά αεροδρόμια όλα κοψοχρονιά. Όποιος προλάβει τον Κύριο είδε. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνήσουν με τον κο Τσίπρα στο τηλέφωνο, προσφορές δεχόμαστε από παντού, αν έχετε και κάποια γερμανική καταγωγή σας προτιμούμε.

Κατά αυτό τον τρόπο λοιπόν, στα μέσα Αυγούστου και γιορτή της Μεγαλόχαρης ξεπουλήθηκαν 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ, και αφορά στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Το πρόβλημα ας πούμε ότι δεν είναι αυτό, είναι οι καταγγελίες πως η Fraport σε 40 χρόνια θα εισπράξει 22 δις ευρώ και θα αποδώσει στο κράτος μόλις 3,85 δις.

Ας δούμε τώρα ποια είναι η εταιρία Fraport από το ρεπορτάζ της ¨Εφημερίδας των συντακτών και του Κώστα Ζαφειρόπουλου.

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited.

Ναυαρχίδα της εταιρείας θεωρείται ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου, όπως της Αγίας Πετρούπολης, της Αττάλειας, το «Ιντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του Σιάν στην Κίνα, του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.

Τα τελευταία χρόνια έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στη Β. Αμερική. Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.
Τον περασμένο Αύγουστο εξαγόρασε την αμερικανική εταιρεία Airmall.

Επισημαίνεται ότι ένας από τους στρατηγικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων ήταν από το 2012 και η εταιρεία Lufthansa Consulting ως κοινοπραξία μαζί με το γραφείο «Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» και την «Alanna Consulting Group».

H Lufthansa Consulting αποτελεί θυγατρική της Lufthansa AG, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 8,45% των μετοχών της Fraport, που τελικά κέρδισε τον διαγωνισμό.

Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού συνδικάτου Unite Here, 6 από τα 8 μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Lufthansa Consulting συνδέονται με άμεσες (επ’ αμοιβή) ή έμμεσες θέσεις με τη Lufthansa, ενώ τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Στέφαν Σούλτε, όσο και πρόεδρος του Δ.Σ. της Lufthansa Consulting είναι μέλη του συμβουλίου της μεγαλύτερης εταιρείας ταχυμεταφορών στον κόσμο, της Deutsche Post DHL Group.

Η σύγκρουση συμφερόντων είναι προφανής.
«Η ελληνική κυβέρνηση -μεταξύ άλλων- οφείλει να επανεξετάσει τις συγκεκριμένες συνδέσεις», αναφέρει το αμερικανικό συνδικάτο Unite Here.

Μπήκαμε λοιπόν και εμείς στην υπέροχη αυτή οικογένεια. Αρκεί λοιπόν να δούμε, πόσο πολύ θα ωφελήσει και θα αναβαθμίσει η ιδιωτικοποίηση αυτή τα ανωτέρω αεροδρόμια, γιατί η αλήθεια είναι πως είναι σε κακό χάλι.

Ο φόβος είναι ποια θα είναι η φορολογία των λιμένων αυτών και κατά πόσο θα ανεβούν τα ναύλα. Ως παράδειγμα έχουμε το Ελ. Βενιζέλος το οποίο έχει πολύ ακριβή φορολογία και για αυτό τον λόγο δεν πέφτουν οι τιμές, όταν χρησιμοποιείται ο δικός του αερολιμένας για απογείωση. Το Ελ. Βενιζέλος έτσι και αλλιώς ήδη διαχειρίζεται από την γερμανική εταιρία Hochtief. Από την άλλη βέβαια, ελπίζω να υπάρξουν περισσότερα δρομολόγια και να ενωθούν οι πιο ακριτικές περιοχές με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Εκτός και αν ενωθούν με την Γερμανία και όχι εσωτερικά. Θα δείξει, το μέλλον είναι μπροστά. Μάλλον, πρέπει να συνηθίσουμε τέτοιου είδους πωλήσεις ή καλύτερα παραχωρήσεις. 14 αεροδρόμια για 1,23 δις για εμένα είναι μια τιμή εκποίησης, όχι πώλησης.

Άντε και στα επόμενα, τι έχει άραγε σειρά;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.