Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Κάθε γουλιά Coca Cola “βοηθάει” να γίνει η χώρα μπανανία!

Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης 
Το κείμενο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Isidoro Gil Λατινοαμερικάνου συνδικαλιστή που δολοφόνησαν οι συνεργάτες της Coca Cola.
[βλεπ. The Coca Cola Case, A documentary film by German Guttierez and Carmen Garcia about Coke and labour rights in Latin America – www.thecoca-cola.org/ )]
«Μα η απεργία είναι σα μια επιστήμη. Πρέπει να ξέρεις τι να ζητήσεις και με τι τρόπο να το ζητήσεις»
Κώστας Παρορίτης,
Το μεγάλο παιδί


Η επέτειος: Η 22α Ιουλίου 2015 έχει κηρυχθεί από τα συνδικάτα ως παγκόσμια ημέρα δράσης κατά της Coca Cola: η αμερικανική πολυεθνική εταιρία είναι γνωστή για την αντεργατική και απάνθρωπη στάση της απέναντι στο προσωπικό της, στο οποίο επιφυλάσσει μεταχείριση δουλοπαροίκου - η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση, εφόσον και εδώ οι πρακτικές της Coca Cola χαρακτηρίζονται από κυνισμό, κοινωνική αναλγησία και αθέμιτες πρακτικές στην αγορά.

Το μποϊκοτάζ: Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης απεργούν, εδώ και πολλούς μήνες, με μοναδικό αίτημα την ακύρωση όλων των απολύσεων και την επαναλειτουργία του εργοστασίου. Βασικό όπλο πίεσης προς την εταιρία είναι το μποϊκοτάζ. Με το σύνθημα «Ούτε γουλιά Coca Cola, μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο», οι εργαζόμενοι ενημερώνουν διαρκώς το καταναλωτικό κοινό και το καλούν να απέχει από την κατανάλωση των προϊόντων της πολυεθνικής εταιρίας: σε αυτά εκτός από την Coca Cola,Coca Cola light ανήκουν και η Fanta, το Sprite, το νερό ΑΥΡΑ, το τσάι NESTEA.

Τα κανάλια: Η Coca Cola προσπάθησε να φιμώσει τους απεργούς κάνοντας αγωγές με τις οποίες απαιτούσε συνολικώς ένα εκατομμύριο διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ (1.250.000) ως αποζημίωση, αλλά δεν κατόρθωσε έως τώρα να κάμψει την αγωνιστικότητα τους: αυτοί συνεχίζουν να ταξιδεύουν σε όλη την Ελλάδα και να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τον αγώνα τους.

Τα εμπορικά τηλεοπτικά κανάλια αποφεύγουν συστηματικά να αναφερθούν στην απεργιακή κινητοποίηση και στο μποϊκοτάζ: η Coca Cola είναι ένας από τους βασικούς χρηματοδότες της παραπληροφόρησης του ελληνικού λαού και είναι φυσικό επόμενο να αποφεύγουν οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών διαύλων κάθε αναφορά στην απεργία και στα αιτήματά της.

Τα social media: Καθοριστικός για την πορεία του αγώνα των εργαζομένων της Coca Cola είναι ο ρόλος των κοινωνικών μέσων δικτύωσης: οι παρεμβάσεις των απεργών σε αυτά και η συμπαράσταση των χρηστών, όχι μόνο κράτησε στην επικαιρότητα τον αγώνα τους, αλλά εξανάγκασε την Coca Cola να περιορίσει σημαντικά το χρόνο των τηλεοπτικών διαφημιστικών προγραμμάτων της από το φόβο της ανάστροφης επίδρασης των μηνυμάτων της.

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;
α. Δεν πίνουμε προϊόντα της Κόκα Κόλα και παίρνουμε διαρκώς θέση υπέρ του μποϊκοτάζ και του αιτήματος των εργαζομένων για επαναλειτουργία του εργοστασίου (για αυτό χρειάζεται να ενημερωθούμε από τους εργαζόμενους μέσα από τα δίκτυα).

β. Διαδίδουμε σε όλους τους φίλους και γνωστούς μας την ανάγκη να συμμετέχουν και αυτοί στο μποϊκοτάζ ( μην ξεχνάτε ότι η Κόκα Κόλα μετράει το κέρδος της… με κάθε γουλιά κατανάλωσης!)

γ. «Προωθούμε» όλα τα μηνύματα και λειτουργούμε ως «πολλαπλασιαστές» των ειδήσεων που αφορούν στον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων, δημιουργώντας διαρκώς δικτυακό «σούσουρο» για το μποϊκοτάζ.

δ. Ενισχύουμε οικονομικά τους απεργούς και τον απεργιακό τους αγώνα στους τραπεζικούς λογαριασμούς του εργατικού Σωματείου τους: Τράπεζα Αττικής ΙΒΑΝ: GR 220160875OOOOOOOO84799149 και Εθνική Τράπεζα ΙΒΑΝ: GR 9201102110000021148008697

ε. Θέτουμε το ζήτημα στους κοινωνικούς φορείς και συλλόγους όπου δραστηριοποιούμαστε. Κάθε ψήφισμα συμπαράστασης ενισχύει τον αγώνα των απεργών και δεν έχει μόνο συμβολικό χαρακτήρα, εφόσον λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής ενημέρωσης.

στ’. Υπενθυμίζουμε ότι δεν πρόκειται απλώς για έναν τυπικό αγώνα εργατικών διεκδικήσεων, αλλά για αγώνα στοιχειώδους δημοκρατίας ενάντια στον αυταρχισμό και τις φεουδαρχικές αντιλήψεις της πολυεθνικής Κόκα Κόλα Τρία Έψιλον, τη δεσποτική συμπεριφορά των στελεχών της και την κοινωνική χυδαιότητα των παρατρεχάμενών της και κυρίως την αντιδημοκρατική προπαγανδιστική λειτουργία των εμπορικών μέσων μαζικής επικοινωνίας (τηλεοπτικά κανάλια, ραδιόφωνα, εφημερίδες, περιοδικά), τα οποία “ευνουχίζει” με τις χρηματοδοτήσεις της η Coca Cola.

Η ισχύς: Εδώ και επτά-οκτώ μήνες έχει εκδικαστεί η προσφυγή των εργαζομένων για να κηρυχθούν παράνομες οι απολύσεις τους: ακόμη δεν έχει εκδοθεί απόφαση – το μεγαλύτερο επιτρεπτό χρονικό διάστημα έκδοσης απόφασης που προβλέπει ο νόμος είναι οι τέσσερις (4) μήνες (ποια εξαίρεση και με ποιους όρους γίνεται στην περίπτωση της Coca Cola;)

Για αυτό:

για να μην μετατρέψει η Coca Cola τη χώρα σε μπανανία -

Αλληλεγγύη προς τους απεργούς και τις οικογένειές τους:

Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο


Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της «Σοσιαλιστικής Προοπτικής»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.