Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Προτάσεις της Δ.Α.Κ.Ε. Κιλκίς για την τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση

Δελτίο τύπου  Δ.Α.Κ.Ε.  Κιλκίς
Συνάδελφοι /ες, είναι γνωστό σε όλους ότι η Τεχνική Επαγγελματική εκπαίδευση έχει περάσει από πάρα πολλές φάσεις πειραματισμού. Η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αντί να αναλάβει εκείνες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα έδιναν λύση στα μεγάλα προβλήματα της ΤΕΕ, έκαναν το ακριβώς αντίθετο δηλ. δημιουργούσαν περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυναν.
Εξαίρεση υπήρξε η ίδρυση και λειτουργία των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ που παρά τις όποιες ατέλειες και δυσλειτουργίες, αποτέλεσαν ένα από τα αρτιότερα θεσμικά πλαίσια για την λειτουργία της Τεχνικής Επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Καίριο πλήγμα στην ΤΕΕ, δόθηκε με την κατάργηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, το κλείσιμο των ΕΠΑΣ και την «βίαιη και ΑΔΙΚΗ έξοδο» των συναδέλφων στην διαθεσιμότητα.

Η πολιτεία ύστερα από τους αγώνες των συναδέλφων και του συνδικαλιστικού κινήματος έρχεται να διορθώσει την αδικία αυτή επαναφέροντας τις καταργηθείσες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τους συναδέλφους πίσω στα σχολεία τους.

Δυστυχώς για ακόμα μια φορά, το Υπουργείο με προχειρότητα αντιμετωπίζει το θέμα της επαναλειτουργίας των ειδικοτήτων, αφού με αποσπασματικές ρυθμίσεις και χωρίς καμιά προηγούμενη μελέτη εντάσσει όλες τις καταργηθείσες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και επιμένει στο κλείσιμο των ΕΠΑΣ.

Σήμερα το Υπουργείο αφήνει αναπάντητα ερωτήματα, όπως:

1ο . Με ποιο τρόπο θα καταφέρει να εντάξει στα ΕΠΑΛ ειδικότητες που δεν υπήρχαν ποτέ γιατί είχαν λειτουργήσει από τις ΕΠΑΣ;

2ο . Πως θα αντιμετωπισθούν οι ελλείψεις των ΕΠΑΛ σε υποδομές για να υποστηρίξουν ΑΜΕΣΑ την λειτουργία ειδικοτήτων που προΰπήρχαν στις καταργηθείσες ΕΠΑΣ;

3ο . Ποιο θα είναι το πλαίσιο φοίτησης και προαγωγής των μαθητών που θα επιλέξουν μια από τις ειδικότητες που προΰπήρχαν στις ΕΠΑΣ;

4ο . Τι θα γίνει με τα ΕΠΑΛ που θα είναι αδύνατο να υποστηρίξουν τις νέες αυτές ειδικότητες λόγω του ότι δεν διαθέτουν τις αντίστοιχες αίθουσες που απαιτούνται;

5ο. Ποια θα είναι η τύχη των συναδέλφων που θα κριθούν υπεράριθμοι;

6ο. Τι θα γίνει με το μαθητικό δυναμικό που είχε επιλέξει μαζικά ειδικότητες που λειτούργησαν από τις ΕΠΑΣ και τώρα αναγκάζονται να φοιτήσουν σε πλαίσιο των ΕΠΑΛ;

ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΖΗΤΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ
ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΠΑΣ

και την ταυτόχρονη ένταξη των αντίστοιχων ειδικοτήτων που καταργήθηκαν σε αυτές.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

- ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ των οργανικών θέσεων και του μισθολογίου όλων των συναδέλφων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ του θεσμού των ΕΠΑΣ με νέα βιβλία και αρτιότερη υλικοτεχνική υποδομή.
ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ των βιβλίων, των προγραμμάτων σπουδών, και των εργαστηρίων ανά ειδικότητα στα ΕΠΑΛ.
 ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ Ε.Κ. σε ΕΠΑΛ άνω των 16 τμημάτων.

Παράλληλα συνεχίζουμε με προτάσεις όπως:

1. Κοινές αναθέσεις σε συναφείς ειδικότητες των ΕΠΑΛ, χωρίς αποκλεισμούς ειδικά στα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

2. ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ εισαγωγή των καθηγητών των ειδικοτήτων στις ΑΣΠΑΙΤΕ και την ΔΩΡΕΑΝ παρακολούθηση της ετήσιας παιδαγωγικής επιμόρφωσης.

3. ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ενίσχυση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των απόφοιτων των ΕΠΑΣ και των ΕΠΑΛ.

Η ΔΑΚΕ ΔΕ πιστεύει ότι η Επαγγελματική εκπαίδευση με τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, αποτελεί έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο «λόγου και Πράξης» που ετοιμάζει το Υπουργείο, το μόνο που θα καταφέρει θα είναι να καταστρέψει την ΤΕΕ αφού θα την εντάξει σε μεταλυκειακό επίπεδο σπουδών, άρα στην ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.