Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

"Το μήνυμα της αλληλεγγύης μέσα από ένα τραγούδι"

Στην εκπνοή των ημερών, πριν την έναρξη της Μεγάλης Εβδομάδας, την Παρασκευή στις 03 Απριλίου 2015, πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Ν. Γυναικοκάστρου Κιλκίς, στο πλαίσιο των δράσεων του Τοπικού Θεματικού Δικτύου Αγωγής Υγείας «Σχολείο ανοιχτό στην Κοινωνία - Τα καπάκια μας πάνε παντού», συνάντηση των μελών του δικτύου και δυνατότητα παρακολούθησης μιας ενδιαφέρουσας επιμορφωτικής ημερίδας που εκτός από ενημέρωση και διασκέδαση μας χάρισε στιγμές συγκίνησης και ψυχικής ευφορίας.
Πληροφορίες για τη διατροφή από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο που δόθηκαν με απευθείας σύνδεση με το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Αθήνας, εισήγηση από τον κ. Γ. Γιαννέλο, εκπαιδευτικό του Γυμνασίου Ν. Γυναικοκάστρου, για τη δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας και αξιοποίησης φυσικών πόρων, μια εισήγηση που πλαισίωνε με επιτυχία τη δράση συλλογής πλαστικών καπακιών με σκοπό την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου. Ακολούθησε ενημέρωση για τη δράση από την Υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κα Σ. Καρολίδου και παρουσίαση της πρακτικής εφαρμογής του καπακιού σε κατασκευές καθημερινής χρήσης από την κα Ε. Τεχλικίδου - Διευθύντρια και την κα Σ.Τσακνάκη – Εκπαιδευτικό του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς, ενώ το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης με την κα Γ. Τριανταφυλλίδου έδωσε το παρόν στην εκδήλωση με ευαισθησία και ενδιαφέρον.

Η αλληλεπίδραση των μελών και των ομάδων που έχουν συσταθεί στο πλαίσιο υλοποίησης του εν λόγω δικτύου, αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχίας των παιδαγωγικών μας στόχων. Η ευαισθησία και η αγάπη για τον συνάνθρωπο έδωσε τη δυνατότητα αξιοποίησης υλικών και μέσων που σε άλλη περίπτωση θα αποτελούσε αδιάφορη αναφορά. Το «καπάκι» αναζωπύρωσε το αίσθημα για εθελοντισμό και προσφορά. Η δωρεά ενός ακόμη αμαξιδίου μας κάνει περήφανους καθώς η Εκπαίδευση απέδειξε τη δύναμη της ψυχής και την αποτελεσματικότητα της συνοχής και της συνεργασίας.

Σε μια απόλυτα γιορτινή ατμόσφαιρα, που επιμελήθηκε η Διευθύντρια του Γυμνασίου κα Ε. Χριστοφορίδου και οι εκπαιδευτικοί κα Α. Κιτσιούλη, Ε. Θεοδωρίδου και Χ. Τρύφων, οι μαθητές γενικής εκπαίδευσης συμπαρέσυραν σε παιχνίδια με τα «καπάκια» τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ, αποδεικνύοντας την δυνατότητα της εκπαίδευσης να σταθεί πάνω από προκαταλήψεις. Στο απόγειο της διασκέδασης και της συγκίνησης μας ταξίδεψε με τη φωνή του μαθητής του σχολείου που με τη συνοδεία κιθάρας τραγούδησε το τραγούδι που δημιούργησε το σχολείο, στο πλαίσιο δράσης που ανέλαβε στο εν λόγω Τοπικό Θεματικό Δίκτυο.

Θεωρούμε απαραίτητο να μοιραστούμε μαζί σας τους στίχους του τραγουδιού:

Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα
Γρήγορα κυλάω, κάνω σαματά
Τρέχω στα σοκάκια, ψάχνω στα δρομάκια
Για να βρω καπάκια μεγάλα και μικρά

Όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα
Γρήγορα κυλάω, κάνω σαματά

Φίλε μου, φίλε μου
Φώναξε γνωστούς να γίνουμε πολλοί
Έλα μου, έλα μου
Γιατί θα καταλήξεις στη χωματερή

Φίλε μου, φίλε μου
Εδώ μπορείς να ζήσεις άλλη μια ζωή
Έλα μου, έλα μου
Να κάνουμε μαζί μία καινούργια αρχή

Την αλήθεια λέω. Σε πελάγη πλέω
Μεγάλης ευτυχίας, ελπίδας και χαράς
Θα γίνουμε τα πόδια. Θα σβήσουμε τα εμπόδια
Σ΄ ένα μικρό παιδάκι που είναι σαν εμάς
Θα γίνει το καπάκι ένα καροτσάκι
Δώστου δυο πόδια, μην το τυραννάς

Δύναμη στην ένωση.
Η ομάδα είναι πάντα πιο δυνατή
Κάνουμ΄ ανακύκλωση
Βοηθάμε ένα φίλο μας να περπατεί
Δώστε του, δώστε του,

Χαμόγελο, ελπίδα, αγάπη και χαρά
Πέστε του, πέστε του,
πως πάντα υπάρχει κάποιος να τον βοηθά

Σας ευχαριστούμε! Το ελπιδοφόρο μήνυμα ενός τραγουδιού ας γίνει η αφορμή της συνεισφοράς και της αγάπης.

Η Υπεύθυνη
Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Σωτηρία Καρολίδου
MSc., Μ.Α. Φιλόλογος -Θεολόγος









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.