Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

…Κι έτσι όπως-όπως να τελειώσει η χρονιά…

Της Ελένης Μαρβάκη*
Και να που πράγματι τελειώνει η σχολική χρονιά στα πολυτραυματισμένα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές της χώρας, μια χαρά τα καταφέρανε και κανείς δεν πήρε χαμπάρι για το έγκλημα … κι ούτε πως θα πάρει δηλαδή μια και το Υπουργείο και οι πρόθυμοι διεκπεραιωτές του, φροντίζουν μέχρι τελευταία στιγμή, –μ' έναν «μαγικό» ομολογουμένως τρόπο-, να καλύψουν την ΑΔΙΔΑΚΤΗ ύλη ΟΛΗΣ της χρονιάς μέσα σε 10 Μαγιάτικες μέρες…, καλώντας μάλιστα εργαζόμενους άλλων ειδικοτήτων και βαθμίδων να υλοποιήσουν την «παιδαγωγικότατη» τούτη ιδέα! Θαύμα θαύμα! Κι έτσι θα γράψουνε πολύ καλά οι μαθητές της Γ τάξης των ΕΠΑΛ και στις Απολυτήριες και στις Πανελλαδικές εξετάσεις! (να μη σας πω ότι θα αριστεύσουνε κιόλας δηλαδή..) Και θα πάρουν και Πτυχία(!), στις ειδικότητες των οποίων τα μαθήματα ανάθεμα κι αν τα διδάχτηκαν –οι πιο τυχεροί-γύρω στο δίμηνο με την προσωρινή επιστροφή των διαθέσιμων καθηγητών τους ή με κάποιους περαστικούς ωρομίσθιους . Θαύμα θαύμα! Αλλά συγγνώμη ξεχάστηκα, είπαμε είναι και τα super «ταχύρρυθμα » μαθήματα των 10 Μαγιάτικων ημερών …

{Κι αυτό μου δίνει μια καταπληκτική ιδέα την οποία και προτείνω αμέσως στο ούτως ή άλλως πρωτοποριακό Υπουργείο Παιδείας της χώρας μου: Ποια Λευκή εβδομάδα ξεκούρασης, αγαπητοί;

Εγώ προτείνω λευκές και ξεκούραστες όλες τις εβδομάδες του χρόνου, πλην των τελευταίων του Μαΐου: κατά αυτόν τον τρόπο και ξεμπερδεύετε με χιλιάδες άλλους ενοχλητικούς εκπαιδευτικούς, (νάτος αμέσως αμέσως ο αριθμός των απολύσεων και με το παραπάνω..) και εξοικονομείτε τό πλεόνασμα για να κάνετε το κομμάτι σας στα φιλαράκια σας του εξωτερικού και του εσωτερικού (τι να τους πληρώνετε τζάμπα τους αργόσχολους καθηγητές όλη τη χρονιά αφού η ύλη βγαίνει χα-λα-ρά σε μισό μήνα) και δίνετε την ευκαιρία να γίνει πράξη η αγαπημένη σας θεωρία της επαγγελματικής… περιπλάνησης, σύμφωνα με την οποία ο εργαζόμενος του 21ου αιώνα, πρέπει να είναι ευέλικτος και προσαρμοστικός για να μπορεί να αλλάζει τουλάχιστον 16 επαγγέλματα και κύριος οίδε πόσες «απασχολήσεις» κατά την πορεία του εργασιακού του βίου…(βλ. πχ τώρα, Νηπιαγωγούς στα ΕΠΑΛ…)}

Πού είχα μείνει; Α ναι, στα πτυχία των μαθητών (όπως βλέπετε δεν ασχολούμαι καθόλου με την επιτυχία των παιδιών στις Πανελλαδικές την οποία και θεωρώ δεδομένη…).

Πάντως πρώην συνάδελφοι που θα υπογράψετε για τα Πτυχία, πριν το κάνετε, σκεφτείτε λίγο και την σοφότατη λαϊκή ρήση τη σχετική με την εξαιρετική προσοχή που πρέπει να επιδεικνύουμε ως προς την τοποθέτηση των υπογραφών -και των άλλων που όλοι καταλάβατε-, καλού κακού..κάτι ξέρει κι ο λαός… φανταστείτε για παράδειγμα να πέσετε -λέμε τώρα, άνθρωποι είμαστε βρε αδελφέ- να πέσετε λοιπόν στα χέρια κατέχοντος «ταχύρρυθμο» Μαγιάτικο πτυχίο βοηθού Νοσηλευτή …ή να εμπιστευτείτε το παιδάκι σας σε κατέχουσα «ταχύρρυθμο» Μαγιάτικο πτυχίο βοηθού Βρεφονηπιοκόμου… ήταν και τέτοιες ειδικότητες μερικές ρε παιδί μου, με ζωντανά αντικείμενα…. χμ, προβληματιστήκατε λίγο, σας βλέπω…

Βέβαια, όπως έχω ξαναπεί κατά την διάρκεια του απόλυτου εφιάλτη των 10 πια μηνών της διαθεσιμότητας, δεν ίδρωσε και κανενός το αυτί ιδιαίτερα γι αυτά τα παιδιά και πραγματικά ένα από τα πράγματα που θα μου μείνουν αξέχαστα και –φοβάμαι – και αξεπέραστα απ όλο αυτό το φιάσκο, είναι αυτή ακριβώς η ΕΥΚΟΛΙΑ με την οποία πολλοί Συνάδελφοι, Γονείς, Διευθυντές ,ΕΛΜΕ και Προϊστάμενοι ΔΔΕ ,το αποδέχθηκαν ως φυσιολογικό…

…και ζήσανε αυτοί καλά και μεις καλύτερα…

* Μαρβάκη Ελένη
Εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα
1ο ΕΠΑΛ Κιλκίς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.