Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

1ο αφιέρωμα στον ισπανόφωνο κινηματογράφο από την "Ανοικτή Οθόνη" Κιλκίς

Για πρώτη φορά η Κινηματογραφική Λέσχη Κιλκίς "Ανοικτή Οθόνη" (επίσημο μέλος της ΟΚΛΕ) σε συνεργασία με τους προαναφερόμενους φορείς διοργανώνει ένα ετήσιο αφιέρωμα στον ισπανόφωνο κινηματογράφο με ταινίες που δεν έχουν προβληθεί στην χώρα μας και προέρχονται τόσο από την Ισπανία όσο και από χώρες της Λατινικής Αμερικής. Προσδοκία μας η δημιουργία ενός νέου μόνιμου θεσμού στα κινηματογραφικά δρώμενα της πόλης μας. 
1ο αφιέρωμα στον ισπανόφωνο κινηματογράφο 22 - 26 Μαΐου 2013 με την υποστήριξη και την ευγενική χορηγία των ταινιών από:
-Πρεσβεία της Ισπανίας
-Πρεσβεία της Αργεντινής
-Πρεσβεία του Ισημερινού
-Πρεσβεία της Κούβας
-Ινστιτούτο "Θερβάντες"
Προβολές καθημερινά στις 8.30 μμ στο Επιμελητήριο Κιλκίς
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Πρόγραμμα ταινιών: Τετάρτη 22 Μαΐου: Παέγια με πιπεριές (Ισημερινός)
Πριν από την προβολή στον αίθριο χώρο του Επιμελητήριου θα έχουμε εμφάνιση της εφηβικής ομάδας κρουστών του ΟΠΟΝΓΑ Δήμου Κιλκίς υπό το δάσκαλο κρουστών οργάνων Λευτέρη Αγγουριδάκη

Πέμπτη 23 Μαΐου: Ανάμεσα στο Μαρξ και μια γυμνή γυναίκα (Ισημερινός)

Παρασκευή 24 Μαΐου: Συγγένειες (Κούβα) –η προβολή της ταινίας γίνεται με την άδεια του Σκηνοθέτη Βλαντιμίρ Κρους». Πριν από την προβολή στον αίθριο χώρο του Επιμελητηρίου Κιλκίς θα έχουμε εμφάνιση μαθητών στην κιθάρα του δασκάλου κιθάρας Γκιγιόμ Σαρποτιέ. Θα παίξουν οι Βασίλης Άτσαλας και Παναγιώτης Αναστασιάδης

Σάββατο 25 Μαΐου: Ο άλλος (Αργεντινή)
Πριν από την προβολή στον αίθριο χώρο του Επιμελητηρίου Κιλκίς θα έχουμε εμφάνιση μαθητών στην κιθάρα του δασκάλου κιθάρας Γκιγιόμ Σαρποτιέ. Θα παίξουν οι Σαμουηλίδου Θωμαή, Βασίλης Άτσαλας και Αϊδαρίνη Φωτεινή

Κυριακή 26 Μαΐου: Ο ανυπόμονος αλχημιστής (Ισπανία)

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΙΛΚΙΣ (για κάθε άλλη πληροφορία στον υπεύθυνο της Ανοικτής Οθόνης Γιάννη Τσιτσίμη στο 6977224923 και cinemaclubkilkis@gmail.com)

Υποθέσεις ταινιών
Paella con ají (Παέγια με πιπεριές), Galo Urbina, 2007, 80’ (Ισημερινός) Το θέμα της ταινίας είναι η επικοινωνία ανάμεσα στους ισπανούς και τους λατινοαμερικάνους μετανάστες και οι διάφορες εμπειρίες των τελευταίων στην προσπάθειά τους να ενσωματωθούν στο νέο τους κοινωνικό περιβάλλον. Ο νεαρός Γουαμάν από τον Ισημερινό, πηγαίνει στην Μαδρίτη προσκεκλημένος του φίλου του Κόκο, ο οποίος υποτίθεται πως ζει εκεί μια άνετη ζωή. Πιάνει δουλειά και αμφιταλαντεύεται ανάμεσα σε δυο συναδέλφους του, την συμπατριώτισσά του Χασίντα και την ισπανίδα Αντρέα. Παράλληλα, ένας άλλος έφηβος μετανάστης, μπαίνει σε μια ομάδα νεαρών περιθωριακών, λόγω του έρωτά του για μια κοπέλα της ομάδας.
Στις περιπέτειες αυτών των ηρώων ζούμε καταστάσεις που χαρακτηρίζονται από κοινωνικές και συναισθηματικές συγκρούσεις, που κανείς δεν παραδέχεται αλλά όλοι βιώνουν.

Entre Marx y una mujer desnuda (Ανάμεσα στον Μαρξ και μια γυμνή γυναίκα), 1996, 90’ (Ισημερινός) Ο Λουσουριάγα ξανασχολείται με τη λογοτεχνία μέσω του Χόρχε Ενρίκε Αδόουμ, σύγχρονου συγγραφέα του ομώνυμου βιβλίου, ενός έξοχου λεκτικού πειράματος που έχει κληρονομήσει όλες τις πρωτοπορίες, συνδυάζοντας ταυτόχρονα το διηγημα, την ποίηση και το δοκίμιο. Η ταινία γυρίστηκε το 1996 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στον Ισημερινό, σε διεθνή φεστιβάλ όπως της Αβάνας, όπου κέρδισε το Βραβείο Κοράλ καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης το 1996 και την ίδια χρονιά κέρδισε στο Φεστιβάλ της Τριέστης τα βραβεία καλύτερου σεναρίου και μουσικής επένδυσης. Η ταινία μεταφέρει τον θεατή στον Ισημερινό της δεκαετίας του 60, όταν ο προεκλογικός αγώνας που κήρυξε η στρατιωτική κυβέρνηση βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Μπερδεύονται όμως αλληλουχίες πραγματικών γεγονότων, αισθησιακών ονείρων και παράξενων επεισοδίων. Όπως είπε ο ίδιος ο Χόρχε Ενρίκε Αδόουμ
«Πιστεύω ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Καμίλο Λουσουριάγα ήταν η χρήση της κινηματογραφικής μεταφοράς, ως αντικατοπτρισμού της λογοτεχνικής ματαφοράς».

Afinidades (Συγγένειες), Vladimir Cruz και Jorge Perugorría, 2010, 90’ (Κούβα) - η προβολή της ταινίας γίνεται με την άδεια του Σκηνοθέτη Βλαντιμίρ Κρους».
Μπροστά στο κενό και στην έλλειψη λογικών εξηγήσεων για πολλά από τα προβλήματα του σύγχρονου κόσμου, πολλές φορές φαίνεται ότι η μοναδική διέξοδος για τον άνθρωπο είναι να καταφεύγει στα ένστικτά του…. Και τα ένστικτα τον οδηγούν στο σεξ. Αυτή τουλάχιστον είναι η διέξοδος που βρίσκουν οι πρωταγωνιστές τούτης της ιστορίας: το σεξ σαν ηλεκτρική εκκένωση που θα τους κρατήσει στη ζωή και η χειραγώγηση των άλλων σαν τρόπος για να ξορκίσουν την αδυναμία και να επαναβεβαιώσουν τις ακρωτηριασμένες από την μοναξιά προσωπικότητές τους. Το αποτέλεσμα όμως είναι εφήμερο και η απόπειρά τους έχει απρόβλεπτες συνέπειες.

El otro (Ο άλλος), Ariel Rotter, 2007, 85’ (Αργεντινή) Ένα συνηθισμένο επαγγελματικό ταξίδι μισής μέρας στην επαρχία μετατρέπεται σ’ ένα άλλο ταξίδι. Όταν φτάνει στον προορισμό του, ο Χουάν ντε Σόουσα, ανακαλύπτει ότι ο συνεπιβάτης του δεν ξυπνάει. Στα κρυφά, σαν να πρόκειται για παιγνίδι, αποφασίζει να τον υποδυθεί, να επινοήσει ένα επάγγελμα, να βρει κατάλυμα… Είναι η ευκαιρία του να μη γυρίσει πίσω, να γίνει κάποιος άλλος, να γίνει πολλοί μαζί. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας λόγος ν’ αλλάξει τ’ όνομά του στη διάρκεια του ταξιδιού. Ούτε καν για το ίδιο το ταξίδι υπάρχει λόγος. Όλα όσα του συμβαίνουν μπορεί μια χαρά να τα λύσει απ’ το σαλόνι του σπιτιού του. Το ταξίδι, οι αλλαγές ονόματος, οι περιπετειούλες του (τυχαίες, σποραδικές, απρόβλεπτες συναντήσεις) είναι δικαιολογίες, μικροί χώροι που ξεκλέβει για να σκεφτεί, για ν’ αναλύσει, για να καταλάβει τι του συμβαίνει. Σ’ αυτές τις ελεύθερες μέρες του, ο Χουάν θα συνειδητοποιήσει πως ξανασυναντά τα πράγματα που του αρέσουν, τα ένστικτά του και πως η ζωή που επέλεξε να ζήσει δεν είναι η μοναδική δυνατή.

El alquimista impaciente (Ο ανυπόμονος αλχημιστής), Patricia Ferreira, 2002, 111’ (Ισπανία) Ο αστυνόμος Ρουμπέν Μπεβιλάκουα («Βίλα») και η συνάδελφός του Βιρχίνια Τσαμόρο παίρνουν την εντολή από την Πολιτοφυλακή να ερευνήσουν σε ένα μοτέλ τον περίεργο θάνατο του διευθυντή του τμήματος Ακτινολογικής Προστασίας ενός πυρηνικού εργοστασίου. Η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο λόγω έλλειψης στοιχείων αλλά θα χρειαστεί να ανοίξει ξανά μετά την εύρεση του πτώματος μιας γυναίκας.

Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Λορένθο Σίλβα που κέρδισε το Βραβείο Ναδάλ το 2000, Ο ανυπόμονος αλχημιστής, η δεύτερη μεγάλη μήκους ταινία της Πατρίθια Φερέιρα (σκηνοθέτις επίσης των ταινιών Ξέρω ποιος είσαι και Για να μη με ξεχάσεις), ήταν υποψήφια για δύο βραβεία Γκόγια (καλλίτερου πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού και καλλίτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης).

ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ!
-Αφιέρωμα στο σύγχρονο βαλκανικό κινηματογράφο
σε συνεργασία με τον ΟΠΟΝΓΑ Δήμου Κιλκίς: 2-7 Ιουλίου θερινός κινηματογράφος λόφου Κιλκίς «Δημήτρης Ζωηρός» στα πλαίσια των εκδηλώσεων «Κιλκίς 1913-2013».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.