Ο μελιταίος πυρετός (βρουκέλλωση) των αιγοπροβάτων έχει ειδική σημασία τόσο στην δημόσια υγεία όσο και στην οικονομία και σχετίζεται με τον συγκεκριμένο κλάδο της αιγοπροβατοτροφίας.
Με υπουργική απόφαση η υλοποίηση του προγράμματος καταπολέμησης του νοσήματος ανατίθεται και σε ιδιώτες κτηνιάτρους χωρίς αμοιβή από το δημόσιο.
Ωστόσο, το πρόγραμμα εφαρμόζεται εδώ και 38 χρόνια (1975) με αποτελέσματα όχι ανάλογα των προσδοκιών εξαιτίας υποχρηματοδότησης, ελλιπούς οργάνωσης και στελέχωσης και δευτερευόντως λόγω δυσκολιών εφαρμογής (συνθήκες κτηνοτροφικής παραγωγής).
Η ιδιωτικοποίηση του, πέρα από στρατηγική επιλογή που αφορά όλους τους τομείς του δημοσίου, επισπεύδεται λόγω πολιτικής απολύσεων, εφεδρειών και απαγόρευσης προσλήψεων στο δημόσιο αλλά και λόγω ειδικών πιέσεων από την Ε.Ε.:
· Για την άρση της Π.Ο.Π. της φέτας, για την οποία γίνεται «οικονομικός πόλεμος» με πρωταγωνίστριες χώρες της Β. Ευρώπης με σχετικά συμφέροντα. (Η ηλεκτρονική σήμανση και η πιστοποίηση εμβολιασμού θα είναι, έστω και τυπικά, προϋποθέσεις για να πουλήσουν οι κτηνοτρόφοι γάλα σε τυροκομείο και για αυτό για να διαθέσει το τυρί του, φέτα κλπ.)
· Για πρόστιμα, τουριστικές οδηγίες που σχετίζονται με το νόσημα από άποψη της δημόσιας υγείας που θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα.
Αυτά τα ζητήματα έχουν στενή σχέση με την αιγοπροβατοτροφική παραγωγή της χώρας και τα προϊόντα της και ειδικά τις συνέπειες στους μικρούς και μεσαίους φτωχούς κτηνοτρόφους, που θα οδηγήσει στον αφανισμό τους. Αφού με το κόστος που επιβαρύνει τον κτηνοτρόφο και γενικά (υποχρεωτική για σφαγή και μετακίνηση) αλλά και ειδικά για τη διάθεση του γάλακτος σε τυροκομεία, απαιτείται για να το διαθέσει εμβολιασμός και φυσικά ηλεκτρονική σήμανση.
Επίσης το κόστος του εμβολιασμού θα επωμίζονται οι κτηνοτρόφοι, αφού το κράτος πέρα από το κόστος του εμβολίου ως βιολογικό παρασκεύασμα δεν θα πληρώνει τίποτα στον ιδιώτη κτηνίατρο η τον συνεταιρισμό που θα διαθέτει κτηνίατρο για την εφαρμογή του προγράμματος στη μονάδα.
Αφορά επίσης άμεσα τη δημόσια υγεία, αφού η ουσιαστική εφαρμογή του προγράμματος στοχεύει στο χαμηλό εργασιακό κόστος. Οι δημόσιες υπηρεσίες, που υποτίθεται ότι θα ελέγχουν «δειγματοληπτικά» την εφαρμογή του, ελάχιστες δυνατότητες θα έχουν να το κάνουν.
Ταυτόχρονα, στο χώρο παροχής υπηρεσιών για τα αντίστοιχα προγράμματα και όχι μόνο ανοίγεται ο δρόμος για την «τσάμπα» ή κακά αμειβόμενη εργασία, όσων ελευθεροεπαγγελματιών μπουν στον πειρασμό –στο όνομα να κρατήσουν ή να αποκτήσουν πελάτες κτηνοτρόφους– να ασκήσουν πλημμελώς το επιστημονικό τους καθήκον. Από την άλλη, ανοίγεται ο δρόμος συγκέντρωσης του επαγγέλματος σε ορισμένες εταιρίες να μπουν ακόμη πιο δυναμικά στο χώρο αξιοποιώντας άνεργους κτηνιάτρους ακόμα και ανειδίκευτο προσωπικό, για να τον μονοπωλήσουν δυναμικά στην αγορά που τους ανοίγει το δημόσιο που αποσύρεται, εκτοπίζοντας τους μικροεπαγγελματίες.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για: - Δωρεάν δημόσια προγράμματα πρόληψης ζωοανθρωπονόσων, ειδικά της βρουκέλλωσης των αιγοπροβάτων και συνολικά προστασίας της κτηνοτροφίας. Επιδοτούμενη - Δωρεάν ηλεκτρονική σήμανση των παραγωγικών ζώων για τους μικρούς και μεσαίους κτηνοτρόφους.
- Ενίσχυση του μόνιμου προσωπικού, με προσλήψεις και ικανοποιητικές αμοιβές και δικαιώματα για τα προγράμματα πρόληψης και συνολικά για την επιστημονική στήριξη του μικρού και μεσαίου κτηνοτρόφου, στον έλεγχο της ασφάλειας των τροφίμων, ειδικά ζωικής προέλευσης.
Οι βουλευτές Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Ελένη Γερασιμίδου
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
Νίκος Μωραΐτης
Με υπουργική απόφαση η υλοποίηση του προγράμματος καταπολέμησης του νοσήματος ανατίθεται και σε ιδιώτες κτηνιάτρους χωρίς αμοιβή από το δημόσιο.
Ωστόσο, το πρόγραμμα εφαρμόζεται εδώ και 38 χρόνια (1975) με αποτελέσματα όχι ανάλογα των προσδοκιών εξαιτίας υποχρηματοδότησης, ελλιπούς οργάνωσης και στελέχωσης και δευτερευόντως λόγω δυσκολιών εφαρμογής (συνθήκες κτηνοτροφικής παραγωγής).
Η ιδιωτικοποίηση του, πέρα από στρατηγική επιλογή που αφορά όλους τους τομείς του δημοσίου, επισπεύδεται λόγω πολιτικής απολύσεων, εφεδρειών και απαγόρευσης προσλήψεων στο δημόσιο αλλά και λόγω ειδικών πιέσεων από την Ε.Ε.:
· Για την άρση της Π.Ο.Π. της φέτας, για την οποία γίνεται «οικονομικός πόλεμος» με πρωταγωνίστριες χώρες της Β. Ευρώπης με σχετικά συμφέροντα. (Η ηλεκτρονική σήμανση και η πιστοποίηση εμβολιασμού θα είναι, έστω και τυπικά, προϋποθέσεις για να πουλήσουν οι κτηνοτρόφοι γάλα σε τυροκομείο και για αυτό για να διαθέσει το τυρί του, φέτα κλπ.)
· Για πρόστιμα, τουριστικές οδηγίες που σχετίζονται με το νόσημα από άποψη της δημόσιας υγείας που θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα.
Αυτά τα ζητήματα έχουν στενή σχέση με την αιγοπροβατοτροφική παραγωγή της χώρας και τα προϊόντα της και ειδικά τις συνέπειες στους μικρούς και μεσαίους φτωχούς κτηνοτρόφους, που θα οδηγήσει στον αφανισμό τους. Αφού με το κόστος που επιβαρύνει τον κτηνοτρόφο και γενικά (υποχρεωτική για σφαγή και μετακίνηση) αλλά και ειδικά για τη διάθεση του γάλακτος σε τυροκομεία, απαιτείται για να το διαθέσει εμβολιασμός και φυσικά ηλεκτρονική σήμανση.
Επίσης το κόστος του εμβολιασμού θα επωμίζονται οι κτηνοτρόφοι, αφού το κράτος πέρα από το κόστος του εμβολίου ως βιολογικό παρασκεύασμα δεν θα πληρώνει τίποτα στον ιδιώτη κτηνίατρο η τον συνεταιρισμό που θα διαθέτει κτηνίατρο για την εφαρμογή του προγράμματος στη μονάδα.
Αφορά επίσης άμεσα τη δημόσια υγεία, αφού η ουσιαστική εφαρμογή του προγράμματος στοχεύει στο χαμηλό εργασιακό κόστος. Οι δημόσιες υπηρεσίες, που υποτίθεται ότι θα ελέγχουν «δειγματοληπτικά» την εφαρμογή του, ελάχιστες δυνατότητες θα έχουν να το κάνουν.
Ταυτόχρονα, στο χώρο παροχής υπηρεσιών για τα αντίστοιχα προγράμματα και όχι μόνο ανοίγεται ο δρόμος για την «τσάμπα» ή κακά αμειβόμενη εργασία, όσων ελευθεροεπαγγελματιών μπουν στον πειρασμό –στο όνομα να κρατήσουν ή να αποκτήσουν πελάτες κτηνοτρόφους– να ασκήσουν πλημμελώς το επιστημονικό τους καθήκον. Από την άλλη, ανοίγεται ο δρόμος συγκέντρωσης του επαγγέλματος σε ορισμένες εταιρίες να μπουν ακόμη πιο δυναμικά στο χώρο αξιοποιώντας άνεργους κτηνιάτρους ακόμα και ανειδίκευτο προσωπικό, για να τον μονοπωλήσουν δυναμικά στην αγορά που τους ανοίγει το δημόσιο που αποσύρεται, εκτοπίζοντας τους μικροεπαγγελματίες.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για: - Δωρεάν δημόσια προγράμματα πρόληψης ζωοανθρωπονόσων, ειδικά της βρουκέλλωσης των αιγοπροβάτων και συνολικά προστασίας της κτηνοτροφίας. Επιδοτούμενη - Δωρεάν ηλεκτρονική σήμανση των παραγωγικών ζώων για τους μικρούς και μεσαίους κτηνοτρόφους.
- Ενίσχυση του μόνιμου προσωπικού, με προσλήψεις και ικανοποιητικές αμοιβές και δικαιώματα για τα προγράμματα πρόληψης και συνολικά για την επιστημονική στήριξη του μικρού και μεσαίου κτηνοτρόφου, στον έλεγχο της ασφάλειας των τροφίμων, ειδικά ζωικής προέλευσης.
Οι βουλευτές Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Ελένη Γερασιμίδου
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
Νίκος Μωραΐτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.