Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα το «Ασυντήρητο και άκρως επικίνδυνο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο στους Νομούς Σερρών και Κιλκίς», κατέθεσαν σήμερα το πρωί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και η Ειρήνη Αγαθοπούλου. Η ερώτηση έχει ως εξής :
Από το Μάιο του 2012 έχουν σταματήσει τα έργα συντήρησης στο οδικό δίκτυο – εθνικό, επαρχιακό και τοπικό – στην Κεντρική Μακεδονία λόγω έλλειψης κονδυλίων ενώ τη διετία 2010-2011 δεν είχαν χρηματοδοτηθεί όλες οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης.
Συγκεκριμένα, στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο στα όρια του Ν. Σερρών (το τμήμα από την αεροφέφυρα Μητρουσίου μέχρι τον κόμβο Στρυμωνικού), σύμφωνα με καθημερινές καταγγελίες στο Επιμελητήριο Σερρών από πολίτες, υπάρχουν σοβαρές κακοτεχνίες από πλευράς “βατότητας”, φθορές και λακκούβες που καθιστούν το οδικό δίκτυο επικίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή, αλλά και επιβαρυντικό για τα διερχόμενα οχήματα λόγω υλικών φθορών.
Ο οδικός άξονας Προμαχώνα – Δοϊράνης – Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, ενώ σε πολλά σημεία του πλέον χαρακτηρίζεται από οδηγούς (επαγγελματίες και μη) ως «καρμανιόλα» λόγω επικινδυνότητας και συχνών ατυχημάτων με αρκετά από αυτά θανατηφόρα. Η διέλευση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων σε καθημερινή βάση, δεδομένου ότι εξυπηρετεί πύλες εισόδου/εξόδου από τη χώρα, επιβαρύνει την ήδη κακή κατάσταση του δρόμου προκαλώντας φθορές και παραμορφώσεις στο οδόστρωμα.
Από το Μάιο του 2012 έχουν σταματήσει τα έργα συντήρησης στο οδικό δίκτυο – εθνικό, επαρχιακό και τοπικό – στην Κεντρική Μακεδονία λόγω έλλειψης κονδυλίων ενώ τη διετία 2010-2011 δεν είχαν χρηματοδοτηθεί όλες οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης.
Συγκεκριμένα, στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο στα όρια του Ν. Σερρών (το τμήμα από την αεροφέφυρα Μητρουσίου μέχρι τον κόμβο Στρυμωνικού), σύμφωνα με καθημερινές καταγγελίες στο Επιμελητήριο Σερρών από πολίτες, υπάρχουν σοβαρές κακοτεχνίες από πλευράς “βατότητας”, φθορές και λακκούβες που καθιστούν το οδικό δίκτυο επικίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή, αλλά και επιβαρυντικό για τα διερχόμενα οχήματα λόγω υλικών φθορών.
Ο οδικός άξονας Προμαχώνα – Δοϊράνης – Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, ενώ σε πολλά σημεία του πλέον χαρακτηρίζεται από οδηγούς (επαγγελματίες και μη) ως «καρμανιόλα» λόγω επικινδυνότητας και συχνών ατυχημάτων με αρκετά από αυτά θανατηφόρα. Η διέλευση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων σε καθημερινή βάση, δεδομένου ότι εξυπηρετεί πύλες εισόδου/εξόδου από τη χώρα, επιβαρύνει την ήδη κακή κατάσταση του δρόμου προκαλώντας φθορές και παραμορφώσεις στο οδόστρωμα.
Ο δε οδικός άξονας Κιλκίς-Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, ειδικά στο τμήμα από Ν.Σάντα έως τον κόμβο Ασσήρου, παρά το γεγονός ότι εκτός από το τοπικό κυκλοφοριακό φορτίο, δέχεται και διεθνή κυκλοφοριακή πίεση (από Βουλγαρία και Fyrom). Η κατάσταση αυτή δίνει εικόνα τριτοκοσμικής χώρας στους χρήστες, εντείνει την οδική επικινδυνότητα και τις ανησυχίες των πολιτών.
Επειδή η κατάσταση από τις φθορές στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω της χρόνιας υποχρηματοδότησης, είναι πλέον άκρως επικίνδυνη με σοβαρές συνέπειες για τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών,
επειδή μεγάλοι οδικοί άξονες στην περιοχή, με βαρύ κυκλοφοριακό φορτίο, αντιμετωπίζονται αποσπασματικά στο επίπεδο συντήρησης και αποκατάστασης ζημιών, σε τεμαχισμένες ανά λίγα χιλιόμετρα εργολαβίες και με ευθύνη διαφορετικών υπηρεσιών και περιφερειών, με αποτέλεσμα τα διάφορα τμήματα των δρόμων να βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης,
επειδή η κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά σύμφωνα και με σχετικά έγγραφα της Τροχαίας των εν λόγω Νομών,
επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς πιστώσεις στο πρόγραμμα Επενδύσεων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, ούτε κωδικός με δεσμευμένα τα κονδύλια που απαιτούνται για το έργο, ώστε να προχωρήσει σε δημοπρασία και εκτέλεση,
επειδή κατά τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της συντήρησης του δικτύου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης στην αιρετή περιφέρεια δεν υπήρξε απολύτως καμία πρόβλεψη διάθεσης αντίστοιχης πίστωσης για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών του οδικού δικτύου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Γιατί έχει εγκαταλειφθεί το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο των Νομών Σερρών και Κιλκίς;
Προτίθεται να δεσμεύσει τα κονδύλια που απαιτούνται σε συγκεκριμένο κωδικό, ώστε να αρχίσει η άμεση αντιμετώπιση των αναγκών της στοιχειώδους αποκατάστασης και συντήρησης του οδικού δικτύου;
Επειδή η κατάσταση από τις φθορές στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας, λόγω της χρόνιας υποχρηματοδότησης, είναι πλέον άκρως επικίνδυνη με σοβαρές συνέπειες για τη σωματική ακεραιότητα των οδηγών,
επειδή μεγάλοι οδικοί άξονες στην περιοχή, με βαρύ κυκλοφοριακό φορτίο, αντιμετωπίζονται αποσπασματικά στο επίπεδο συντήρησης και αποκατάστασης ζημιών, σε τεμαχισμένες ανά λίγα χιλιόμετρα εργολαβίες και με ευθύνη διαφορετικών υπηρεσιών και περιφερειών, με αποτέλεσμα τα διάφορα τμήματα των δρόμων να βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια εξέλιξης,
επειδή η κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά σύμφωνα και με σχετικά έγγραφα της Τροχαίας των εν λόγω Νομών,
επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς πιστώσεις στο πρόγραμμα Επενδύσεων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, ούτε κωδικός με δεσμευμένα τα κονδύλια που απαιτούνται για το έργο, ώστε να προχωρήσει σε δημοπρασία και εκτέλεση,
επειδή κατά τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της συντήρησης του δικτύου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης στην αιρετή περιφέρεια δεν υπήρξε απολύτως καμία πρόβλεψη διάθεσης αντίστοιχης πίστωσης για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών του οδικού δικτύου
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Γιατί έχει εγκαταλειφθεί το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο των Νομών Σερρών και Κιλκίς;
Προτίθεται να δεσμεύσει τα κονδύλια που απαιτούνται σε συγκεκριμένο κωδικό, ώστε να αρχίσει η άμεση αντιμετώπιση των αναγκών της στοιχειώδους αποκατάστασης και συντήρησης του οδικού δικτύου;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.