Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Εικοσιένας εκπαιδευτικοί από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες φιλοξενήθηκαν από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς

Εικοσιένας εκπαιδευτικοί από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες (Πολωνία, Αγγλία, Ρουμανία και Τουρκία) φιλοξενήθηκαν από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius, με τίτλο “Fan way to independence”, από τις 16 έως τις 22 Μαρτίου 2013. Η συνάντηση των εκπαιδευτικών είναι η δεύτερη μετά απ’ αυτήν που προηγήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στην Πολωνία. Η φιλοξενία περιείχε τρεις βασικές κατευθύνσεις με εκπαιδευτικό προσανατολισμό. 

Πρώτη και κυρίαρχη με τα θέματα που σχετίζεται η εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στην ελληνικά σχολεία. Στα πλαίσια αυτά την Κυριακή 17-03-2013 ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, ενημερώθηκαν για τα προγράμματα εκπαίδευσης, τις μεθόδους και τις διδακτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται από τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου.

 Κατόπιν την Τρίτη 19-03-2013 παρακολούθησαν στην πράξη το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου με τις δραστηριότητες που υλοποιούνται. Το απόγευμα της Τρίτης από τις 15:00- 19:00 στην αίθουσα του ΚΕΣΥΠ της Δ/θμιας Εκπ/σης ν. Κιλκίς ακολούθησαν οι εργασίες της Παιδαγωγικής Ομάδας από τις αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών όλων των εμπλεκομένων χωρών. 

Η συνεδρίαση περιλάμβανε τα εκπαιδευτικά συστήματα κάθε χώρας στη Γενική και Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τις εργασίες που είχαν συμφωνήσει να παρουσιάσει η κάθε χώρα σύμφωνα με την πορεία του προγράμματος. Υπήρξε μεγάλη ικανοποίηση από τις ελληνικές παρουσιάσεις όλων των εκπαιδευτικών θεμάτων και οι εντυπώσεις για την παρουσία της ελληνικής αποστολής ήταν ιδιαίτερα κολακευτικές. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν πολύ καλή κατάρτιση και εμπειρία στα θέματα Ειδικής Αγωγής, κάτι που αναγνωρίστηκε από όλους τους συμμετέχοντες.

Την Τετάρτη 20-03-2013 οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν τις άλλες δομές Ειδικής αγωγής στο Κιλκίς. Ξεκίνησαν από το ΚΔΑΠ ΜΕΑ Κιλκίς, μετά επισκέφτηκαν το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Κιλκίς και τελευταία το Κέντρο Κοινωνικής Στήριξης και το Σύλλογο βηματίΖΩ. Σε κάθε δομή ξεναγήθηκαν στους αντίστοιχους χώρους, ενημερώθηκαν για τον εκπαιδευτικό εξοπλισμό τις ειδικότητες εκπαιδευτικών που εργάζονται σε κάθε χώρο και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται.

Μια άλλη κατεύθυνση του προγράμματος είχε να κάνει με το ελληνικό πολιτισμό, την κουλτούρα και τα ήθη και έθιμα μας. Στη βάση αυτή πραγματοποιήθηκε την Καθαρά Δευτέρα 19-03-2013 επίσκεψη στη Βεργίνα και στο Μουσείο των Αιγών. Η επίσκεψη στους βασιλικούς τάφους και οι εικόνες των ευρημάτων τους άφησαν όλους καταγοητευμένους. Στις άριστες εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν συντέλεσε και άψογη παρουσίαση των ευρημάτων από την ξεναγό κ. Κυριακίδου Μαρία. Η ξενάγηση έβαλε όλη την αποστολή των εκπαιδευτικών στα χνάρια της ιστορίας και τους μετέφερε στα χρόνια της δόξας του μακεδονικού βασιλείου.

Μετά την επίσκεψη του Μουσείου και ακολουθώντας την ελληνική παράδοση της ημέρας σερβιρίστηκε φασολάδα (που είχαν ετοιμάσει οι εκπ/κοί), με λαγάνα και τα ανάλογα σαρακοστιανά εδέσματα. Ήδη είχαν μυηθεί στις εκδηλώσεις της ελληνικής Αποκριάς από την Κυριακή 17-03-2013 στις εκδηλώσεις του ΟΠΟΝΓΑ Κιλκίς και από το γλέντι στον πεζόδρομο της πόλης.

Άλλη μια πτυχή του προγράμματος είχε περιβαλλοντικό ενδιαφέρον. Επίσκεψη στη λίμνη Κερκίνη στις εγκαταστάσεις του Οικοπεριηγητή, ενημέρωση από τον κ. Γιάννη Ρέκλο για τον υδροβιότοπο της λίμνης, τη χλωρίδα και πανίδα του υδροβιότοπου, ακολούθησε βαρκάδα στη λίμνη και παρατήρηση των πουλιών μέσα από τη λίμνη και το δάσος της και επίσκεψη σε εγκαταστάσεις εκτροφής βουβαλιών που αποτελούν και αυτά μέρος της πανίδας της περιοχής. 

Η ιδιαίτερη αυτή μέρα χάρισε μοναδικές στιγμές στους επισκέπτες και εντυπωσιάστηκαν από την ομορφιά του τοπίου. Μέσα από αυτές τις εικόνες αντιλαμβάνονται όλοι πως η Ελλάδα δεν έχει μόνο όμορφες παραλίες αλλά και μια πανέμορφη ενδοχώρα.

Η διασκέδαση των επισκεπτών στα μαγαζιά της πόλης, στο Ράντζο Κιλκίς με πολύ ωραίο φαγητό και μουσική, καθώς και στις άλλες ταβέρνες της πόλης συμπλήρωσε το πρόγραμμα των επισκεπτών. Η ελληνική κουζίνα με τις ξεχωριστές γεύσεις της «χάρισε» στους επισκέπτες μας κάποια κιλά παραπάνω κατά τη ολιγοήμερη διαμονή τους.

Η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς ευχαριστούν όλους όσους συνέβαλαν στο πρόγραμμα της φιλοξενίας. Ιδιαίτερα ευχαριστούν τις Δ/νσεις Α/Θμιας και Δ/θμιας για την υποστήριξη και την παραχώρηση της αίθουσας συνεδριάσεων. 

Τον ΟΠΟΝΓΑ και το Δήμο Κιλκίς. Τον κ. Βασίλη Μακρίδη για την ξενάγηση στο Σπήλαιο Κιλκίς, τον ιερέα του Ιερού Ναού Αγ. Γεωργίου στο λόφο Κιλκίς, την κ. Ευδοκία Κομπινόγλου για την ξενάγηση στο Λαογραφικό Μουσείο Κιλκίς. Τον Ανχη ΠΖ Αραμπατζή Νίκου του Πολυεθνικού Στρατοπέδου στην Κρηστώνη για την παραχώρηση εξοπλισμού και τον υπεύθυνο του Μουσείου Αιγών κ. Γραικό για την ελεύθερη πρόσβαση των εκπαιδευτικών στο μουσείο. Την εταιρεία “Ζώτος ΑΕΠΕΥ”, τα κατάστημα Super Market Hellios και τo κατάστημα Μπίτεν- Φάτεν για τις προσφορές τους. Το αρτοποιείο “Αρτοποιήματα Τσαχουρίδη” και ιδιαίτερα την κ. Γιώτα Τσαχουρίδου για τις συνεχείς προσφορές εδεσμάτων στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, το κατάστημα – καφετερία «Γεύσις» για την προσφορά εξοπλισμού για τις ανάγκες της επίσκεψης, τις Δ/νσεις των ξενοδοχείων Habitat και Ευρυδίκη για τις προσφορές που έκαναν στους επισκέπτες μας, τους συνεργάτες μας στο κατάστημα «Ράντζο» Κιλκίς για την προσφορά στην τιμή του γεύματος και τη μουσική που προσέφεραν, καθώς και την μονάδα του Οικοπεριηγητή για τη φιλοξενία του. Ιδιαίτερα ευχαριστούν τους γονείς και μαθητές του σχολείου που συνέβαλαν ως οικοδεσπότες στη διαμόρφωση μιας κατά παράδοση ελληνικής φιλοξενίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.