Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

«Ο Γενναίος μπορεί να είναι μόνο ένας φτωχός»


Γράφει ο Αιμίλιος Σαββίδης 
Κως! Ένα από τα στολίδια του Αιγαίου, ο τόπος που γέννησε τον πατέρα της Ιατρικής Επιστήμης, τον Ιπποκράτη (400-377 π.Χ.). Ό,τι πιο ωραίο θα μπορούσε να έχει τούτος ο τόπος μέχρι και σήμερα, το πνεύμα του, το άγγιγμα ψυχής, το βρίσκεις στους βιοπαλαιστές αυτού του τόπου.

Άνθρωποι τρανοί και ωραίοι, περήφανοι και ταπεινοί που προκαλούν τις μνήμες και αναταράσσουν τις νοσταλγίες.

Άνθρωποι που προσπαθούν να φυλάξουν τις αξίες και τις μνήμες τους, τον πολιτισμό μας, την παράδοση μας, την γλώσσα μας και τη Θρησκεία μας.

Το δεκαήμερο ταξίδι μου στην Κω μ’ έφερε κοντά σ’ αυτούς τους ανθρώπους και στο Σύλλογο Ποντίων «Ο Ξενιτέας».

Το 1990 οι μετρημένοι στα δάχτυλα πόντιοι από διάφορα μέρη της Ελλάδας που κατοικούν στην Κω ίδρυσαν τον Σύλλογο «Ο Ξενιτέας». Κατάφεραν να δώσουν ζωντάνια στο νησί και όπως μαρτυρούν οι κάτοικοι κατάφεραν να προσεγγίσουν την νεολαία της Κω, να την φέρουν κοντά στο Σύλλογο και να της διδάξουν, τα ήθη, τα έθιμα, την Ιστορία, τον πολιτισμό και τους χορούς μας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το χορευτικό του συλλόγου απαρτίζεται από παιδιά που δεν έχουν ποντιακή καταγωγή, από την Κω και από άλλα μέρη της Ελλάδας, που τυγχάνει να ζουν στην Κω.

Ο Ποντιακός Σύλλογος Ηλιολούστου «Προμηθέας» τίμησε αυτούς τους Τραντέλλενες, τους Ακρίτες συμπατριώτες μας, με την παρουσία μας στην εκδήλωσή τους.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως ο Χρήστος Σαββίδης τίμησε το Σύλλογό μας σύροντας πρώτος το χορό με το χορευτικό του «Ξενιτέα», αποσπώντας τον θαυμασμό και την αγάπη των παιδιών και του κόσμου.

Η μεγαλοψυχία αυτών των ανθρώπων της Κω διακρίνεται και σε άλλους τομείς όπως: Η Μαργαρίτα Μαστόρου γεννήθηκε στην Αυστραλία και κατοικεί στο Πυλή της Κω. Γυναίκα προικισμένη με τη χάρη του Θεού, την αγάπη της για την παράδοση με πραγματικά συναισθήματα για τον συνάνθρωπο, πονόψυχη, σπλαχνικιά.

Η γυναίκα που συμμερίζεται τον πόνο, τη θλίψη και τη φτώχεια των συνανθρώπων μας. Με την πολύ αγάπη που τη διακρίνει κατάφερε να φέρει κοντά της τη νεολαία, η οποία επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί της, με σκοπό την οργάνωση φιλανθρωπικών εκδηλώσεων στοχεύοντας στη βοήθεια ανθρώπων που έχουν μεγάλη ανάγκη.

Διατηρώντας η ίδια κατάστημα ενδυμάτων στην Κω και αδιαφορώντας για την οικονομική κρίση που πλήττει τον κλάδο, έχοντας γνώμονα μόνο τη συνείδησή της και τη μεγάλη αγάπη για τον συνάνθρωπο της, διοργανώνει κάθε χρόνο επίδειξη μόδας και όλα τα έσοδα τα προσφέρει για φιλανθρωπικούς σκοπούς, για αστέγους και συσσίτια το 2012 και για παιδιά με ειδικές ανάγκες το 2013.

Ιδιωτική πρωτοβουλία φίλοι μου βασιζόμενη στην αγάπη προς τον πάσχοντα συνάνθρωπο, προς τα παιδιά που έχουν ανάγκη, γιατί η πολιτεία μας αδιαφορεί για την κατάντια των πολιτών της, για τα προβλήματα τα σημαντικά των ιδρυμάτων μας. Και όλα αυτά αγαπητοί μου φίλοι γιατί οι τοπικές αρχές και η πολιτεία μας δεν είναι ικανοί να καλύψουν οικονομικά τη λειτουργία των ιδρυμάτων μας.

Ίσως στη σκέψη τους να κυριαρχεί η εφαρμογή του νόμου της Αρχαίας Σπάρτης που ανάγκαζε τους πολίτες να πετούν τα καχεκτικά παιδιά στον Καιάδα.

Ας ευχαριστήσουμε λοιπόν όλους τους ανθρώπους που με ιδιωτική πρωτοβουλία φροντίζουν για την ομαλή λειτουργία αυτών των ιδρυμάτων.

Ακόμη μου έκανε εντύπωση η πρωτοβουλία που πήρε ο Σύλλογος Οικολόγων «Πρασίνου» να κλαδέψει τα δέντρα αφιλοκερδώς επειδή ο Δήμος της Νήσου Κω δαπάνησε 140.000 ευρώ και αντί για ευχαριστώ για την κίνησή τους κατηγορήθηκαν, ότι κόβουν δέντρα με σκοπό την πώλησή τους ως καυσόξυλα.

Ιδιωτική πρωτοβουλία αλληλεγγύης υπήρξε και η κίνηση της Έρρικας Μαστόρου, κόρης της Μαργαρίτας, η οποία διατηρεί Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας βοηθώντας αφιλοκερδώς τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Αγαπητοί Συνέλληνες, αυτό το άγγιγμα ψυχής, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, η αγάπη προς τον συνάνθρωπο εικονίζει τον πραγματικό ‘Ελληνα, τον Έλληνα βιοπαλαιστή που μοχθεί για τη ζωή, προσπαθώντας να διαφυλάξει πολιτισμό, Πατρίδα, Θρησκεία και προσπαθεί όπως ο Πλάτων, ο Σωκράτης, ο Αριστοτέλης φωτίζουν την ανθρωπότητα με αρετές και αξίες.

Αρετές και αξίες που τσαλαπάτησαν με ανθελληνικό τρόπο υποτιμώντας τη νοημοσύνη μας και αγνοώντας την ύπαρξή μας. Βύθισαν την χώρα στην απελπισία, στη σαπίλα, στον εξευτελισμό, στη φτώχεια στην ταπείνωση. Οδήγησαν ένα Έθνος στο σταυρό του μαρτυρίου μια νεολαία στην καταστροφή.

Και ποιοί είναι αυτοί.

Είναι αυτοί που δεν αγάπησαν την Πατρίδα τους παρά μόνο τα συμφέροντά τους και υπηρέτησαν ξένα συμφέροντα, τις ξένες εντολές και όχι του λαού, που ξεγελώντας τον με ψεύτικες υποσχέσεις κατέλαβαν εξουσία και τώρα καταστρέφουν μια Ελλάδα και οδηγούν σε γενοκτονία ένα λαό, τον Ελληνικό λαό.

Αγαπητοί φίλοι ας μην ξεχνάμε αυτά που είπε ο Όλιβερ Γκολντσμιθ (1728-1774 μ.Χ.) «Οι νόμοι αλέθουν το φτωχό και ο πλούσιος κυβερνά το νόμο»

Και ο φιλόλογος ποιητής Νίκος Γρηγοριάδης (1931 μ.Χ.) «Οι νόμοι θεσπίστηκαν απ’ τους κλέφτες για να φυλάγουν τα κλεμμένα και η αμοιβή για την τήρησή τους ονομάζεται τιμιότητα».

Ο Αμερικάνος πολιτικός των Η.Π.Α. Αβραάμ Λινκολν (1885 μ.Χ.), ο οποίος κατάργησε τη δουλεία έλεγε το εξής συγκλονιστικό. «Όταν ο λαός διατηρεί τις αρετές του και την επαγρύπνησή του, καμιά κυβέρνηση με οποιαδήποτε ακρότητα, αδυναμία και αστόχαστες πράξεις δεν μπορεί να βλάψει στο σύντομο διάστημα των τεσσάρων χρόνων»

Όταν γίνει ακριβώς το αντίθετο όπως συμβαίνει στη χώρα μας που οι κυβερνώντες δεκαετιών είναι από τις ίδιες φατρίες, τα κακά είναι πολλαπλά και αβάσταχτα.

Αγαπητοί φίλοι αυτοί οι εξουσιαστές στο όνομα της εξουσίας και του πλουτισμού τους, οδηγούν σ’ αυτό που έλεγε ο κορυφαίος Έλληνας φιλόσοφος Πλάτων (428-347 π.Χ.) «Η αδικία και μίση και μάχας εν αλλήλοις παρέχει» δηλαδή «Η αδικία φέρει το μίσος και δημιουργεί διαμάχες στους ανθρώπους»

Αυτό το μίσος των κυβερνητικών εξουσιαστών για τον ανήμπορο βιοπαλαιστή, οδηγεί σε ένα νέο εμφύλιο σε έναν νέο ξεριζωμό και αφανισμό των νέων μας οι οποίοι αναγκάζονται να φύγουν από την Πατρίδα για να σωθούν από τον όλεθρο που δημιούργησαν αυτοί.

Και κλείνω το γραπτό μου με τον Λέοντα Τολστόι (1828-1910 μ.Χ.) Ρώσο μυθιστοριογράφο ο οποίος έλεγε «Ο Γενναίος μπορεί να είναι μόνο ένας φτωχός»

















1 σχόλιο:

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.