Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Εργασιακός Μεσαίωνας στο Κιλκίς

"Να δουλεύεις σαν σκλάβος και να αμείβεσαι με ψίχουλα. Να πληρώνεσαι με «τόσο» και να δηλώνεται «-τόσο». Να δουλεύεις υπερωριακά χωρίς να παίρνεις φράγκο. Να πρέπει να χάσεις ώρες ολόκληρες για να κάνεις εργασίες, να βγάλεις διαγωνίσματα, να γράψεις σε σάιτ, να πας σε εκδηλώσεις, να πας σε μιτινγκ, να πεις κάλαντα, να πας σε απονομές, μπαζαρ και άλλες χαζομάρες και άλλες απίστευτες ώρες χαμένες από την οικογένεια σου και φυσικά όλα αυτά χωρίς αμοιβή. Να είσαι καθηγητής και να είσαι αναγκασμένος να κάνεις και την πωλήτρια, την καθαρίστρια, την ντελιβερού για να καταφέρεις να συμπληρώσεις το εισόδημα σου.

Και έρχονται τα Χριστούγεννα που περιμένεις το κάτι παραπάνω (όχι επιπλέον αλλά αυτό που δικαιούσαι) και να σου στερεί η αφεντικίνα σου το γέλιο. Να σου στερεί τα χρήματα σου. Τα χρήματα που αυτή πληρώθηκε κανονικά από τους γονείς και τώρα τα βάζει στην τσέπη και δε σου τα αποδίδει με το «έτσι θέλω». “Αυτά είναι και αν θέλεις”. Πάντα με την απειλή.


Πάντα με το φόβο. Γιατί όπως συνηθίζει να λέει, έχει ένα συρτάρι δεκάδες βιογραφικά νεαρών κοριτσιών έτοιμα να σε αντικαταστήσουν και μάλιστα με τα μισά χρήματα. 

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να αντιδράσει ο αδικημένος καθηγητής. Να προσφέρει στους μαθητές του μόρφωση ίσης αξίας με αυτά που πληρώνεται. Πληρώνεται με τα μισά; Θα διδάσκει στους μαθητές τα μισά. Να το έχουν υπόψη τους οι γονείς."

Ένας αδικημένος καθηγητής

7 σχόλια:

  1. Αν αυτά τα έχει γράψει καθηγητής, ντρέπομαι που υπήρξα δασκάλα! Ο δάσκαλος φίλε μου, είναι υποχρεωμένος να είναι αγωνιστής στη ζωή και την καριέρα του, γιατί είναι παράδειγμα για τους μαθητές του. Από καθηγητές μικρόψυχους βγήκανε κι αυτοί που μας κυβερνάνε τώρα, γι αυτό δεν έχουν συμπόνια να δώσουν, γιατί δεν πήρανε! Αν θέλεις ν αγωνιστείς για το δίκιο σου, ζήτα να βοηθήσουμε, αλλά να θέλεις να πληρώσουν την διαφωνία σου με τον εργοδότη ( τον άθλιο, συμφωνοι)οι μαθητές σου???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από αυτό το άρθρο καταλαβαίνεις ότι μάλλον δεν το θεωρούν λειτούργημα το επαγγελμά τους οι δάσκαλοι.Το θέμα έιναι ότι κι αυτοί τα ίδια κάνουν τόσα χρόνια έγλειφαν για μια θέση οπότε τι να συζητάμε.Σαφώς και δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι το ίδιο υπάρχουν κι εξερέσεις,απλά με αυτό το σύστημα μεγαλώσανε όλοι και πράτουν ανάλογα.Οι καιροί έιναι πάρα πολύ δύσκολοι και δυστηχώς οι δάσκαλοι δεν κάνουν την επανάστασή τους για άλλη μία φορά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να αγιάσει..."το πληκτρολόγιό σου" κυρία mema. Αν η ευθύνη για τέτοια τερατουργήματα είναι της "Γνώμης". 1) Γιατί είναι ανώνυμο άρθρο, πράγμα που είναι απαράδεκτο, 2)Γιατί όπως έχω σχολιάσει κατά καιρούς δίνει βήμα στον κάθε άσχετο, μη σοβαρό να αρθρογραφεί, 3)Γιατί αν έχεις να καταγγείλεις κάτι το κάνεις επώνυμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν είχατε οι 3 παραπάνω σχολιάστριες στοιχειώδη ευαισθησία στην ανάγνωση θα αντιλαμβανόσασταν ότι ο γράφων δεν είναι δημόσιος υπάλληλος αλλά υπάλληλος σε ιδιωτικό φροντιστήριο. Πράγμα που σημαίνει ότι ο άνθρωπος εργάζεται υπό καθεστώς ομηρίας και απειλών. Τόσο μεγάλης δυναμικής ώστε να φοβάται να βάλει και το όνομά του από κάτω. Βεβαίως δε συμφωνώ μαζί του με την επιλογή να εργάζεται στο ποσοστό που του καταβάλεται ο μισθός του, διότι τότε στρέφει τα πυρά του σε λάθος κατεύθυνση. Αν κάποιος μπορεί να αλλάξει αυτόν το τόπο είναι οι νέοι που θα βγουν σε μερικά χρόνια στην αγορά εργασίας. Αυτοί θα πρέπει να είναι άμεμτοι και ηθικοί - κάτι που μπορεί να γίνει μόνον υπό την προϋποθεση ότι θα νιώσει την ηθική εργασία από αυτούς που σήμερα τον διδάσκουν. Αν αρχίσουμε και κάνουμε μισό μάθημα επειδή μισά πληρωνόμαστε, τότε θα πάρουν αυτό το μάθημα και μη χειρότερα στο μέλλον. Στο κάτω κάτω δεν ψήφισε κανένα παιδάκι αυτούς που μας ορίζουν πολιτικά. Εμείς τους ψηφίσαμε και εμείς πρέπει να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα. Αγαπητέ συνάδελφε στρέψε την αγανάκτησή σου στο σωστό στόχο . Ξεκίνα από το να γίνεις ένα με άλλους που δεν αντέχουν, να δράσεις μαζί σε ενέργειες αλληλεγγύης και αυτοδιάθεσης. Μόνο με συμμετοχή και δράση θα αλλάξουμε κάτι. Όχι με λάθος θυμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε λέμε κάτι διαφορετικό με το σχόλιό σου, μάλλον συμφωνούμε θα έλεγα. Απλά θα μπορούσες να αποφύγεις τις πρώτες 3 σειρές του σχολίου σου. Ευτυχώς που μας εξήγησες δηλαδή ότι "ο γράφων δεν είναι δημόσιος υπάλληλος αλλά υπάλληλος σε ιδιωτικό φροντιστήριο" και ότι "εργάζεται υπό καθεστώς ομηρίας και απειλών".
      Σαν να σπρώχνουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί ένα πράγμα. Εαν δε βγει κάποιος να καταγγείλει επώνυμα στις αρμόδιες υπηρεσίες, δε θα διορθωθεί ποτέ τίποτα.

      Διαγραφή
    2. Το γεγονός ότι όλοι οι "Ανεξάρτητοι Έλληνες" και δεν εννοώ το κόμμα, πιστεύουν ότι: την αλλαγή στην Ελλάδα θα τη φέρει το άρρωστο Δημόσιο, μ αναγκάζει να τους προτείνων ν΄ αναθεωρήσουν! υπάρχει μια μαντινάδα που επικαλούμαι συχνά κι εδώ πάει γάντι.
      " Χωρίς νεκρούς η λευτεριά, ζάλο μπροστά δεν κάνει. Γιατί η παντέρμη βρίσκεται, στου τουφεκιού την κάννη." όπερ μεθερμηνευόμενον: Μην περιμένουμε ν αλλάξει τίποτα, αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε θυσίες. Και το γεγονός ότι στις 19 του Δεκέβρη, ημέρα πανελλαδικής απεργίας, στο Εργατικό Κέντρο Κιλκίς είμαστε 7 (μετρημένα) άτομα,δείχνει τη θέση της κοινωνίας μας. Προτιμάμε να θυσιάσουμε τα παιδιά μας, το μέλλον της πατρίδας μας, παρά να βγούμε στους δρόμους διεκδικώντας, με κίνδυνο να ξεβολευτούμε, αλλά και ελπίδα να κερδίσουμε!

      Διαγραφή
  5. Λάθος κάνετε εσείς τους ψηφίσατε τόσα χρόνια με τα σκουριασμένα μυαλά σας που θέλατε να γίνεται δημόσιοι υπάληλοι μια ζωή,ενώ κάποιοι αγωνιζόμασταν πολλά χρόνια πρίν να αλλάξει μυαλά ο Ελληνας,πράγμα που δεν πρόκειται να γίνει.Τώρα όλοι εσείς οι πλειοψηφία ξαφνικά σας έπιασε ο πόνος με αυτά που συμβαίνουν και πέρνουν παραμάζομα κι εσάς να ξυπνήσεται λίγο αλλά πάλι κοιμησμένοι θα είστε έτσι όπως φένεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.