Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

ΕΝΩΠΚΑ ν. Κιλκίς για τα «Κινήματα χωρίς μεσάζοντες»

Η θέση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών ν. Κιλκίς είναι ότι οι Δήμοι δεν χρειάζεται να μπερδεύονται στις διαδικασίες "χωρίς μεσάζοντες" που είναι εξωθεσμική διαδικασία..αλλά να φροντίσουν τις λαϊκές τους αγορές... και να πετύχουν με θεσμικό τρόπο το ίδιο και καλύτερο συνεχόμενο αποτέλεσμα.
Έτσι πιθανά δε θα είχαμε κρούσματα διάθεσης ακατάλληλων λαδιών... γιατί ο προμηθευτής θα ήξερε ότι δεν θα ξαναερχόταν στην αντίστοιχη Λαϊκή. Τώρα εμφανίστηκε μια φορά... κι εξαφανίστηκε..
Επιστολή της Ένωσης προς τους Δημάρχους του ν. Κιλκίς που δημοσιεύτηκε στις 5 Μαΐου 2012"Κοι Δήμαρχοι,
Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε να γιγαντώνεται η προσπάθεια αυτοοργάνωσης των πολιτών για προμήθεια αγαθών κατευθείαν από τους παραγωγούς, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες. Πρόσφατα μάλιστα βλέπουμε κι ενεργή εμπλοκή κάποιων Δήμων στην συγκεκριμένη υπόθεση.

Με τις συγκεκριμένες προσπάθειες βλέπουμε να επιτυγχάνονται τεράστιες διαφορές τιμών, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι κατά κανόνα διάφορα «κυκλώματα» αισχροκερδούν σε βάρος των καταναλωτών είτε με τη συμμετοχή είτε με την αδράνεια των λιανοπωλητών.
Είναι προφανές ότι οι προσπάθειες αυτοοργάνωσης έχουν κάποιο όριο και δεν μπορούν να επεκταθούν στο σύνολο του εμπορίου, για να επιτευχθούν επιθυμητές τιμές.

Ο Δήμος Κιλκίς κι ο Δήμος Παιονίας διαθέτει ήδη ένα «εργαλείο» όπου θα μπορούσε να βοηθήσει δραστικά στο σκοπό αυτό και να διευρύνει την προσπάθεια για μείωση των τιμών πέρα από το «κίνημα της πατάτας». Το «εργαλείο» αυτό είναι οι Λαϊκές Αγορές. Αν και μπορεί να βρει κανείς διαφορά στις τιμές, ωστόσο υπάρχει μεγάλο περιθώριο στη βελτίωσή τους (σε σταθερά καλή ποιότητα).

Σας καλούμε λοιπόν
· να διευρύνετε τη συμμετοχή παραγωγών στις λαϊκές αγορές
· να βρείτε & να παροτρύνετε παραγωγούς ανά την Ελλάδα προκειμένου να συμμετέχουν στη Λαϊκή Αγορά
· να θέτετε ως κριτήριο την τιμή των προϊόντων τους, για τη συμμετοχή τους, προκειμένου να αποφασίσετε σε ποιούς θα δώσετε θέσεις πώλησης
· να εντείνετε τους ελέγχους για την ποιότητα λειτουργίας των λαϊκών αγορών."

4 σχόλια:

  1. Η ΑΥΤΟΟΡΓΆΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΣΥΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΕΧΕΙ ΒΑΡΥΝΟΥΣΑ ΣΗΜΑΣΙΑ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΣΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΣΑΛΤΙΜΠΑΓΚΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ Ή ΕΜΠΟΡΟ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ. ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΌΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ ΟΣΟΥΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΡΤΕΛ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και τον καλαματιανο εφοπλιστη φρουτων γιατι τον φαιρνετε στην παιανια και το κιλκις να διαθεσει και να κονομησει ρε λαμογια ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λαμόγια δεν είμαστε. Καλό είναι να στρέφετε την οργή σας για τα άσχημα δρώμενα της ζωής όλων μας εκεί που αρμόζει και όχι στις εθελοντικές κινήσεις ανακούφισης.

    Το κέρδος θα το έχει η τοπική κοινωνία που θα ψωνίσει φθηνότερα. Η δράση αποτελεί έναυσμα για εσάς τους επαγγελαματίες για συμμετοχή ή ακόμη και για υιοθεσία τέτοιων δράσεων από μέρους σας. Έτσι και ο κοσμάκης θα ανακουφίζεται και εσείς θα έχετε όφελος.

    Κακώς συγκρίνετε τη δράση με τον πάγκο σας/μαγαζί σας αφού α) μετατέθηκε σε ημέρα Κυριακή, β) είναι σε απόμακρο μέρος από την πόλη και γ) θα γίνουν προκρατήσεις μέσω ίντερνετ για όποιον θέλει να αγοράσει. Συνεπώς οι συνθήκες δεν είναι ίδιες άρα δεν συγκρίνονται.

    Επιπλέον αναρωτιέμαι πραγματικά αν τα λαμόγια στην αντίληψή σας δε θα έπρεπε να είναι πχ το Λίντλ που διαθέτει αυτή την εβδομάδα πορτοκάλια σε τιμή 0,37€ ή το κάθε σουπερ μάρκετ αλυσιδα που εκτός όλων των άλλων πολλά και μαναβική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είμαστε λαμόγια. Την οργή σας καλό είναι να την στρέφετε εκεί που πρέπει για τα δεινά μας και όχι στις εθελοντικές ενέργειες.

    Δεν είναι συγκρίσημη η δράση με τον πάγκο ή μαγαζί σας αφού α) θα γίνει Κυριακή, β) σε απόμακρο σημείο και γ) με προκρατήσεις.

    Η δράση αποτελεί έναυσμα για εσάς τους επαγγελματίες του κλάδου, να την υιοθετήσετε προς όφελος όλων μας.

    Αναρωτιέμαι πραγματικά γιατί ο χαρακτηρισμός λαμόγια ή η ενεργή δράση ή ανακοινώσεις επαγγελματικών οργανισμών δεν έχουν γίνει για τις μαναβικές εντός των σούπερ μάρκετ (πχ το Λιντλ αυτή την εβδ. διαθέτει πορτοκάλια προς 0,37€ !!!!). Αναρωτιέμαι γιατί δεν έχετε κανένας από τους προαναφερόμενους άποψη και θυμό για την εμπλοκή της μπανάνας πολυεθνικής στα εκπαιδευτικά δρώμενα στα δημοτικά της πόλης μας !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.