Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Βρυξέλες: Το διαρκές μαρτύριο του Σίσυφου



Του Μιχάλη
Χαραλαμπίδη 
Τι έγινε στις Βρυξέλλες; Η χρονική επέκταση αυτού που το 1985 ονόμασα το διαρκές Μαρτύριο του Σίσυφου. Το επανέλαβα πολλές φορές σε προφορικό και γραπτό Λόγο αλλά ακόμη δεν έγινε κατανοητό. Πολύ περισσότερο δεν έγινε Εθνική πολιτική. Ο Σίσυφος είναι η χώρα πλην της Κάστας, αυτή δεν έκανε καμία θυσία. Η πέτρα είναι το χρέος.
Δυστυχώς ούτε η μεταπολιτευτική δεξιά, ούτε η αριστερά ήξεραν, ούτε ξέρουν την Ελληνική Μυθολογία για να κατανοήσουν τους συμβολισμούς και τις προειδοποιήσεις μου. Η δεύτερη μάλιστα θεωρεί Εθνικισμό το να την γνωρίζεις. Δεν μιλώ για βαθύτερες αναλύσεις. Εκεί ήταν πάντοτε όχι απλά μετεξεταστέοι αλλά στάσιμοι. Θαμπώθηκαν και οι δύο από τα κάλλη, τις προσφορές της Κίρκης, γράφω στο «Ελληνική Πολιτική Παιδεία». Τελικά στην αρχαιότητα ακόμη και οι μύθοι κινούνταν στην σφαίρα του Λόγου. Τώρα είμαστε στην σφαίρα των παραμυθιών, των δεξιοαριστερών ψαλτών, παραμυθατζήδων, του σκότους. Δεν ήταν μόνο ο Σημίτης και ο Γιωργάκης και δεν ήταν μόνο στην πολιτική σφαίρα.

Το οριστικό σπάσιμο των δεσμών του Σίσυφου θα γίνει όταν ως λαός, ως Κοινωνία, ως Οικονομία και κυρίως ως Πολιτική περάσουμε στο ΦΩΣ.

Δεν χρειάζονται φλυαρίες για να γίνει κατανοητός ο μηχανισμός του δανεισμού. Η πέτρα του χρέους και ο Σίσυφος, δέστε το χαρακτηριστικό σκίτσο στο βιβλίο, απεικονίζουν το σύγχρονο μαρτύριο που επέβαλε και κληρονόμησε στην χώρα, στις νέες γενιές η διευθύνουσα, διευθύνουσα τρόπος του λέγειν, κάστα.

Ακόμη δεν άκουσα μια αληθινά ειλικρινή συγνώμη από συμπολιτευόμενους και αντιπολιτευόμενους. Ούτε καν αυτό.

Πολύ περισσότερο, ουσιαστικότερα πράγματα και αλλαγή κατεύθυνσης. Ρότας που λένε οι ναυτικοί, Σχεδίου.

Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.