Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Οι Κιλκισιώτες Αθήνας και Περιχώρων ζητούν να συμπεριληφθούν στα «ολοκαυτώματα» και τα χωριά του Κιλκίς Αμπελόφυτο, Κυδωνιά και Κλειστό

"Ο Σύλλογος μας διαπιστώνοντας την έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με το ολοκαύτωμα των τριών χωριών του νομού μας, Αμπελόφυτο, Κυδωνιά και Κλειστό, πείρε μια σειρά πρωτοβουλίες προκειμένου να αναδειχθεί η ηρωική θυσία των συμπατριωτών μας και να αποδοθεί ο φόρος τιμής όπως αρμόζει. 

Το «Δίκτυο μαρτυρικών πόλεων και χωριών Ελλάδος 1940-1944», στην σπουδαία έκδοση του για τα ολοκαυτώματα στην Ελλάδα, δεν κάνει καμιά αναφορά για το ολοκαύτωμα της κοινότητας Κλειστού. Ο σύλλογος μας πείρε την πρωτοβουλία να τους ενημερώσει και ζήτησε με επιστολή του προέδρου του Δ.Σ. να συμπεριληφθεί στα ολοκαυτώματα, όπως αρμόζει. Ταυτόχρονα τους κάλεσε να παρευρεθούν στην εκδήλωση που διοργανώνει στις 4 Νοεμβρίου στην Αθήνα.

Η επιστολή Προς Δ.Σ.
Του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών της Ελλάδας
Κυρίες και Κύριοι,
Θεωρούμε υποχρέωση μας να σας συγχαρούμε για την αξιέπαινη και αξιόλογη πρωτοβουλία του «Δικτύου» να προβάλετε και να αναδείξετε τις Μαρτυρικές πόλεις και τα χωριά της πατρίδας μας.
Είναι γνωστό ότι τα ολοκαυτώματα στη χώρα μας είναι πολλά. Ένα από αυτά είναι και το ολοκαύτωμα των ορεινών χωριών των Κρουσίων Κιλκίς.
Το ολοκαύτωμα των τριών χωριών, Αμπελόφυτο (Μουρσαλή), Κυδωνιά (Κοτσαλάρ) και Κλειστό (Μουσγαλή), είναι από τα πρώτα σε μια αλυσίδα μαρτυρικών τόπων από τους ναζί το φθινόπωρο του 1941.
Στις 25 Οκτωβρίου του 1941 οι χιτλερικοί εισβάλουν ταυτόχρονα και στα τρία χωριά, μαζεύουν τον ανδρικό πληθυσμό από 15 χρονών και πάνω, τους εκτελούν και ισοπεδώνουν και τα τρία χωριά.
Στο Αμπελόφυτο και Κυδωνιές εκτελούν τους άνδρες στις πλατείες των χωριών. Στο Κλειστό τους βάζουν μέσα στην εκκλησία και αρχίζουν να την γκρεμίζουν με δυναμίτες. Όσοι πετάγονται έξω για να γλιτώσουν θερίζονται στην κυριολεξία από τους γερμανούς. Εκτελεσθέντες 96 πατριώτες. Καίνε και τα τρία χωριά, δεν αφήνουν τίποτα όρθιο.
Το τριπλό ομαδικό έγκλημα των χιτλεροφασιστών δημίων ήταν αντίποινα για την ανατίναξη δυο στρατιωτικών τους αυτοκινήτων στο δρόμο Λαχανά – Σερρών, από την πρώτη ένοπλη αντάρτικη ομάδα της περιοχής.
Βαρύ το τίμημα των πατριωτών των τριών μαρτυρικών χωριών στο βωμό της πανάκριβης λευτεριάς. Οι πόντιοι πρόσφυγες αφού γλύτωσαν από το κεμαλικό καθεστώς κατά τον ξεριζωμό του 1922, μοίρα σκληρή τους επεφύλαξε να πέσουν από τη ναζιστική θηριωδία.
Φέτος στις 25 Οκτωβρίου συμπληρώνονται 71 χρόνια από την αποφράδα εκείνη μέρα, κι όμως η συλλογική εθνική μνήμη κάθε άλλο παρά έχει τοποθετήσει στη θέση που αξίζει στο μαρτυρολόγιο, τιμώντας την μνήμη των θυμάτων τις ναζιστικής θηριωδίας.
Στη Δίκη της Νυρεμβέργης, δίκη των εγκληματιών πολέμου, που δικάστηκε και καταδικάστηκε ο φασισμός για τα στυγερά εγκλήματα του σε βάρος της ανθρωπότητας, σαν αποδείξεις για τα ανομολόγητα και αχαρακτήριστα εγκλήματα του στη χώρα μας, δέσποσαν τα ολοκαυτώματα των Καλαβρύτων, του Διστόμου, του Κομμένου και οι εκτελέσεις στην Αθήνα.
Τα ολοκαυτώματα της Πατρίδας μας είναι πάρα πολλά. Από τα πρώτα και αυτό των ορεινών χωριών των Κρουσίων. Το επίσημο κράτος όμως τα αγνοεί μέχρι σήμερα, ποτέ δεν τίμησε την θυσία τους.
Δυστυχώς και τα τρία χωριά δεν συμπεριλαμβάνονται στα μέλη του δικτύου μαρτυρικών κοινοτήτων.
Με την επιστολή μας αυτή ζητούμε να συμπεριληφθούν στο Δίκτυο των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών και τα τρία προαναφερόμενα χωριά.
Ο Σύλλογος μας στις 4 Νοεμβρίου διοργανώνει εκδήλωση, τιμώντας την μνήμη του ολοκαυτώματος του Αμπελόφυτου, Κυδωνιά και Κλειστού Κιλκίς.
Θα θεωρήσουμε ιδιαίτερη τιμή εάν εκπρόσωπος σας παραβρεθεί στην εκδήλωση."

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Β. Κωνσταντινίδης
Πρόεδρος του Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.