Η νομοθεσία αλλά και η μητρική αγάπη επιβάλλουν τη μεταφορά παιδιών έως 12 ετών και μέχρι 150cm ύψος, με «κατάλληλα συστήματα διασφάλισης», όπως άλλωστε προβλέπεται και από το άρθρο 12, παρ.5 του ΚΟΚ.
Δυστυχώς όμως η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στη χρήση παιδικών καθισμάτων και στις πρώτες θέσεις θανάτων παιδιών σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Ένα παιδί βάρους 20 κιλών, εάν το αυτοκίνητο πέσει σε τοίχο με ταχύτητα 50χλμ, εκσφενδονίζεται με δύναμη βάρους 3.500 κιλών. Αυτή η πληροφορία προορίζεται για τις μητέρες που κρατούν το παιδί στην αγκαλιά τους στη θέση του συνοδηγού και ισχυρίζονται ότι θα το κρατήσουν σε περίπτωση σύγκρουσης.
Συχνά διαβάζουμε στην εφημερίδα για τροχαία ατυχήματα όπου επέζησαν οι διασφαλισμένοι με ζώνες γονείς και σκοτώθηκαν τα αδιασφάλιστα παιδιά
Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονέας για το παιδικό κάθισμα Υπάρχουν, επίσημα πέντε (5) κατηγορίες καθισμάτων ανάλογα με το βάρος και την ηλικία του παιδιού:
Κατηγορία 0 μέχρι 10 κιλά (περίπου μέχρι 9 μηνών)
Κατηγορία 0+ μέχρι 13 κιλά ( « « 18 μηνών)
Κατηγορία Ι 9-18 κιλά ( 9 μηνών μέχρι 4½ ετών)
Κατηγορία ΙΙ 15-25 κιλά (περίπου 3-7 ετών)
Κατηγορία ΙΙΙ 22-36 κιλά (περίπου 6-12 ετών)
Άτομα με ύψος άνω των 150cm, διασφαλίζονται με τη ζώνη του αυτοκινήτου.
Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου, στο τεύχος Νοεμβρίου 2011, του περιοδικού Motor-Welt, περιγράφει τρεις (3) κατηγορίες καθισμάτων :
Για μωρά και μικρά παιδιά έως 18 μηνών (εικόνα 1η από αριστερά)
Για παιδιά 1 έτους έως 4 ετών , με σταθερή πλάτη (εικόνα μεσαία)
Για παιδιά από 4 έως 12 ετών, με προσαρμοζόμενο ύψος πλάτης (εικόνα 3η από αριστερά)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα παιδικά καθίσματα για παιδιά έως 18 μηνών (στις σκανδιναβικές χώρες το μέτρο αφορά παιδιά έως 3 ετών), πρέπει να τοποθετούνται με την πλάτη προς το παρμπρίζ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή του παιδιού
Το κάθισμα δεν ξαναβγαίνει από το αυτοκίνητο
Τα περισσότερα λάθη γίνονται στη στερέωση του καθίσματος στο αυτοκίνητο
Το λοξό τμήμα της ζώνης του καθίσματος ή του αυτοκινήτου δεν πρέπει να περνά από τον λαιμό του παιδιού το δε εγκάρσιο τμήμα όσο πιο χαμηλά γίνεται στα ισχία του παιδιού
Ποτέ παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού, εφόσον υπάρχει αερόσακος. Συμβουλευθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου
Το κεφάλι του παιδιού δεν πρέπει να είναι πιο ψηλά από την πλάτη του καθίσματος
Σε αρκετά αυτοκίνητα των 5+2 καθισμάτων, τα επιπλέον 2 καθίσματα δεν είναι πιστοποιημένα για παιδιά
Η αγορά του καθίσματος πρέπει να γίνει με την παρουσία του παιδιού στο αυτοκίνητο. Όλα πρέπει να δοκιμάζονται επί τόπου και ο πωλητής πρέπει να εξηγήσει στους γονείς τη χρήση.
Τα καθίσματα δεν βγαίνουν από το αυτοκίνητο και χρησιμοποιούνται ακόμη και για διαδρομές των 500 μέτρων.
Δυστυχώς όμως η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις στη χρήση παιδικών καθισμάτων και στις πρώτες θέσεις θανάτων παιδιών σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη. Ένα παιδί βάρους 20 κιλών, εάν το αυτοκίνητο πέσει σε τοίχο με ταχύτητα 50χλμ, εκσφενδονίζεται με δύναμη βάρους 3.500 κιλών. Αυτή η πληροφορία προορίζεται για τις μητέρες που κρατούν το παιδί στην αγκαλιά τους στη θέση του συνοδηγού και ισχυρίζονται ότι θα το κρατήσουν σε περίπτωση σύγκρουσης.
Συχνά διαβάζουμε στην εφημερίδα για τροχαία ατυχήματα όπου επέζησαν οι διασφαλισμένοι με ζώνες γονείς και σκοτώθηκαν τα αδιασφάλιστα παιδιά
Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονέας για το παιδικό κάθισμα Υπάρχουν, επίσημα πέντε (5) κατηγορίες καθισμάτων ανάλογα με το βάρος και την ηλικία του παιδιού:
Κατηγορία 0 μέχρι 10 κιλά (περίπου μέχρι 9 μηνών)
Κατηγορία 0+ μέχρι 13 κιλά ( « « 18 μηνών)
Κατηγορία Ι 9-18 κιλά ( 9 μηνών μέχρι 4½ ετών)
Κατηγορία ΙΙ 15-25 κιλά (περίπου 3-7 ετών)
Κατηγορία ΙΙΙ 22-36 κιλά (περίπου 6-12 ετών)
Άτομα με ύψος άνω των 150cm, διασφαλίζονται με τη ζώνη του αυτοκινήτου.
Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτου, στο τεύχος Νοεμβρίου 2011, του περιοδικού Motor-Welt, περιγράφει τρεις (3) κατηγορίες καθισμάτων :
Για μωρά και μικρά παιδιά έως 18 μηνών (εικόνα 1η από αριστερά)
Για παιδιά 1 έτους έως 4 ετών , με σταθερή πλάτη (εικόνα μεσαία)
Για παιδιά από 4 έως 12 ετών, με προσαρμοζόμενο ύψος πλάτης (εικόνα 3η από αριστερά)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα παιδικά καθίσματα για παιδιά έως 18 μηνών (στις σκανδιναβικές χώρες το μέτρο αφορά παιδιά έως 3 ετών), πρέπει να τοποθετούνται με την πλάτη προς το παρμπρίζ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή του παιδιού
Το κάθισμα δεν ξαναβγαίνει από το αυτοκίνητο
Τα περισσότερα λάθη γίνονται στη στερέωση του καθίσματος στο αυτοκίνητο
Το λοξό τμήμα της ζώνης του καθίσματος ή του αυτοκινήτου δεν πρέπει να περνά από τον λαιμό του παιδιού το δε εγκάρσιο τμήμα όσο πιο χαμηλά γίνεται στα ισχία του παιδιού
Ποτέ παιδικό κάθισμα στη θέση του συνοδηγού, εφόσον υπάρχει αερόσακος. Συμβουλευθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου
Το κεφάλι του παιδιού δεν πρέπει να είναι πιο ψηλά από την πλάτη του καθίσματος
Σε αρκετά αυτοκίνητα των 5+2 καθισμάτων, τα επιπλέον 2 καθίσματα δεν είναι πιστοποιημένα για παιδιά
Η αγορά του καθίσματος πρέπει να γίνει με την παρουσία του παιδιού στο αυτοκίνητο. Όλα πρέπει να δοκιμάζονται επί τόπου και ο πωλητής πρέπει να εξηγήσει στους γονείς τη χρήση.
Τα καθίσματα δεν βγαίνουν από το αυτοκίνητο και χρησιμοποιούνται ακόμη και για διαδρομές των 500 μέτρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.