Στις περίφημες προεκλογικές εξαγγελίες του ΠΑΣΟΚ για μείωση των διοδίων και στη σχετική καμπάνια του υφυπουργού Υποδομών Γ. Μαγκριώτη παρέπεμπαν με πικρό χαμόγελο όσοι προσπαθούσαν να εξηγήσουν τις αυξήσεις που τίθενται σε ισχύ από αύριο. Η σκληρή πραγματικότητα των συμβάσεων παραχώρησης που είχαν υπογραφεί επί Γ. Σουφλιά στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ οδηγεί σε νέα επιβάρυνση των οδηγών, την ίδια στιγμή που τα έργα στους οδικούς άξονες έχουν "παγώσει".
Οι αυξήσεις, που ξεκινούν από τα 5 λεπτά και φτάνουν μέχρι τα 30 λεπτά για τους οδηγούς Ι.Χ. αυτοκινήτων, προβλέπονται στις συμβάσεις και η κυβέρνηση λίγα μπορούσε να κάνει.
Ειδικά σε μια περίοδο που προσπαθεί να πείσει τις τράπεζες πως τα έργα είναι βιώσιμα και συνεπώς πρέπει να επιστρέψουν στη χρηματοδότηση.
Από την άλλη πλευρά, οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τα διόδια στους βαλτωμένους οδικούς άξονες υποστηρίζουν πως δεν μπορούν να «βάζουν βόμβα στα θεμέλια των ήδη προβληματικών συμβάσεων» και γι’ αυτό προχωρούν κανονικά στις αυξήσεις.
Η Ολυμπία Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις μόνο στους σταθμούς διοδίων (Αγ. Θεοδώρων και Ελευσίνας) που βρίσκονται στο τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος και όχι στο τμήμα "καρμανιόλα" Κόρινθος – Πάτρα όπου τα εργοτάξια είναι εγκαταλελλειμένα.
Η κοινοπραξία «Γέφυρα», στην οποία είναι επικεφαλής η γαλλική Vinci (όπως και στην «Ολυμπία Οδός»), αυξάνει τα διόδια μόνο για τους κατόχους Ι.Χ. κατά 30 λεπτά, από τα 12,90 στα 13,20 ευρώ.
Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, κυρίως για τους επαγγελματίες (λεωφορεία, φορτηγά, κ.λπ. που επιβαρύνονται μέχρι και με 30 λεπτά).
Οι οδηγοί Ι.Χ. επιβαρύνονται κατά 10 λεπτά, σε ορισμένους από τους σταθμούς διοδίων που λειτουργεί η εταιρεία, όπως ο μετωπικός του Μακρυχωρίου. Η «Νέα Οδός» που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό αλλά διαχειρίζεται τμήμα του άξονα ΠΑΘΕ, αυξάνει τα διόδια κατά 5 λεπτά για τα Ι.Χ. στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας, κ.λπ. Στα 10 λεπτά είναι η αύξηση για τα επαγγελματικά οχήματα στους περισσότερους σταθμούς.
Οι μικρές αυξήσεις στα διόδια, με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης που προσπαθεί να αναστήσει η κυβέρνηση, ενδέχεται να «αφυπνίσουν» το κίνημα «Δεν πληρώνω» που είχε περιοριστεί τους τελευταίους μήνες.
Την ίδια στιγμή, τρία υπουργεία (Ανάπτυξης, Οικονομικών και Υποδομών) προσπαθούν να βρουν άκρη με τράπεζες και εργολάβους ώστε να ξεκινήσουν τα έργα που αποτελούν προτεραιότητα και για την «Ομάδα Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ.
Ολοι γνωρίζουν πως αν δεν ολοκληρωθεί το PSI δεν πρόκειται να υπάρξει πρόοδος στις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Τελευταίο χαρτί της κυβέρνησης αποτελεί η εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ)ώστε να «ξεφορτωθεί» τις εμπορικές τράπεζες που ζητούν μεγαλύτερα επιτόκια και άλλες εξασφαλίσεις.
http://www.marketbeast.gr
Οι αυξήσεις, που ξεκινούν από τα 5 λεπτά και φτάνουν μέχρι τα 30 λεπτά για τους οδηγούς Ι.Χ. αυτοκινήτων, προβλέπονται στις συμβάσεις και η κυβέρνηση λίγα μπορούσε να κάνει.
Ειδικά σε μια περίοδο που προσπαθεί να πείσει τις τράπεζες πως τα έργα είναι βιώσιμα και συνεπώς πρέπει να επιστρέψουν στη χρηματοδότηση.
Από την άλλη πλευρά, οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τα διόδια στους βαλτωμένους οδικούς άξονες υποστηρίζουν πως δεν μπορούν να «βάζουν βόμβα στα θεμέλια των ήδη προβληματικών συμβάσεων» και γι’ αυτό προχωρούν κανονικά στις αυξήσεις.
Η Ολυμπία Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις μόνο στους σταθμούς διοδίων (Αγ. Θεοδώρων και Ελευσίνας) που βρίσκονται στο τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος και όχι στο τμήμα "καρμανιόλα" Κόρινθος – Πάτρα όπου τα εργοτάξια είναι εγκαταλελλειμένα.
Η κοινοπραξία «Γέφυρα», στην οποία είναι επικεφαλής η γαλλική Vinci (όπως και στην «Ολυμπία Οδός»), αυξάνει τα διόδια μόνο για τους κατόχους Ι.Χ. κατά 30 λεπτά, από τα 12,90 στα 13,20 ευρώ.
Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί, ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια, κυρίως για τους επαγγελματίες (λεωφορεία, φορτηγά, κ.λπ. που επιβαρύνονται μέχρι και με 30 λεπτά).
Οι οδηγοί Ι.Χ. επιβαρύνονται κατά 10 λεπτά, σε ορισμένους από τους σταθμούς διοδίων που λειτουργεί η εταιρεία, όπως ο μετωπικός του Μακρυχωρίου. Η «Νέα Οδός» που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό αλλά διαχειρίζεται τμήμα του άξονα ΠΑΘΕ, αυξάνει τα διόδια κατά 5 λεπτά για τα Ι.Χ. στους σταθμούς Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας, κ.λπ. Στα 10 λεπτά είναι η αύξηση για τα επαγγελματικά οχήματα στους περισσότερους σταθμούς.
Οι μικρές αυξήσεις στα διόδια, με βάση τις συμβάσεις παραχώρησης που προσπαθεί να αναστήσει η κυβέρνηση, ενδέχεται να «αφυπνίσουν» το κίνημα «Δεν πληρώνω» που είχε περιοριστεί τους τελευταίους μήνες.
Την ίδια στιγμή, τρία υπουργεία (Ανάπτυξης, Οικονομικών και Υποδομών) προσπαθούν να βρουν άκρη με τράπεζες και εργολάβους ώστε να ξεκινήσουν τα έργα που αποτελούν προτεραιότητα και για την «Ομάδα Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ.
Ολοι γνωρίζουν πως αν δεν ολοκληρωθεί το PSI δεν πρόκειται να υπάρξει πρόοδος στις σχετικές διαπραγματεύσεις.
Τελευταίο χαρτί της κυβέρνησης αποτελεί η εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ)ώστε να «ξεφορτωθεί» τις εμπορικές τράπεζες που ζητούν μεγαλύτερα επιτόκια και άλλες εξασφαλίσεις.
http://www.marketbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.