Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

ΑΥΤΟΧΘΟΝΗ ΣΚΕΨΗ – ΝΕΟΕΘΝΙΚΟΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΙΣΜΟΣ

Του Μιχάλη Χαραλαμπίδη*

Οι πηγές δομικών ιδεών και μάλιστα αυτόχθονων στην χώρα είναι ελάχιστες, θέλω να πω ανύπαρκτες. Στους λόγους και τα χαρακτηριστικά αυτής της ηθικής και διανοητικής πενίας έχω αναφερθεί πολλές φορές. Επικεντρώνονται στο πολιτικό γίγνεσθαι της μεταπολίτευσης.

Δεν χρειάζεται να πάμε στο 1821 και στο 1400 ή εξετάσεις του DNA. Επί πλέον οι μηχανισμοί διανοητικού ελέγχου της χώρας - της Ελλάδας μη Ελλάδας – βρίσκονται στο Κράτος, στους εκπαιδευτικούς μηχανισμούς, στα μη Κόμματα. Σ’ αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τις πολλές πολύμορφες πηγές παραπληροφόρησης και σύγχυσης. Οι τελευταίοι επίσης παρατηρώ ότι με αγαπούν πάρα πολύ.
Σ΄ αυτήν την πραγματικότητα της Ελλάδας μη Ελλάδας (Ελλάδα – Έλληνες και διανοητική πενία είναι έννοιες ασύμβατες) το βιβλίο Επανακαθορίζει την Πολιτική και Αναλυτική Επιστημονική Ημερήσια διάταξη, την ατζέντα.
Το ζήτημα είναι το Τουρκικό Πρόβλημα. Το ΝΕΟ Ανατολικό Ζήτημα όχι η Νεοοθωμανική κουτοπόνηρη φυγή και νεύρωση.
Αντί να μελετούμε και να αντιμετωπίζουμε σε επίπεδο Πολιτικής Στρατηγικής το πρώτο, το Νέο Ανατολικό Ζήτημα γεμίσαμε οθωμανολάγνους και Δραγουμάνους της Εσπερίας και της Ανατολής όπως γράφω.
Αντί η Ελλάδα να είναι Κέντρο Σπουδών για την Μικρά Ασία και την Ανατολική Μεσόγειο όπως επεδίωξα να κάνω από τις αρχές της δεκαετίας του 80’, μάλλον πολύ ποιο πριν, καταλήξαμε στην νεοεθνικοφροσύνη, «νεοαμερικανοσύνη» και τους Δραγουμάνους. Ούτε στην Άγκυρα και ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ διαφημίσθηκε και παρουσιάσθηκε έτσι ο Νταβούτογλου, ο Κεμάλ πριν.
Το δεύτερο μέρος του βιβλίου αφορά το Ποντιακό ως μέρος του Νέου Ανατολικού Ζητήματος και την ιστορικού τύπου κίνηση, κινητικότητα την οποία ονομάζω Άνοιξη των Λαών της Μικράς Ασίας.
Ένα μεγάλο πεδίο έρευνας για σοβαρά παραγωγικά Ελληνικά Πανεπιστήμια, για σοβαρά Περιοδικά αλλά κυρίως πεδίο πολιτικών δραστηριοτήτων ανθρωπιστικού και διεθνιστικού χαρακτήρα. Ο ανθρωπισμός, η προοδευτικότητα, η Διεθνιστικότητα μας κρίνεται εκεί.
Ένα από τα θεμέλια του οικοδομήματος του βιβλίου είναι τα πεδία αναζωογόνησης, ανάκτησης, διόρθωσης και επικαιροποίησης της ταυτότητας των Εξισλαμισμένων Ποντίων στον Πόντο σήμερα. Ως σχήμα Επιστημονικής, Εθνολογικής ανάλυσης είναι χρήσιμο για την μελέτη και των άλλων αυτόχθονων Λαών της Μικράς Ασίας. Είναι όμως κάτι βαθύτερο. Μιλώντας για τους Εξισλαμισμένους Ποντίους μιλώ για τα πεδία σχηματισμού αναζωογόνησης του Ελληνικού Έθνους.
Είναι μια απάντηση σε εκείνους τους μηχανισμούς που τις τελευταίες δεκαετίες το συκοφάντησαν και αμφισβήτησαν την ύπαρξη του. Ποτέ δεν συκοφαντήθηκε σε αυτόν τον βαθμό ο Ελληνισμός και μάλιστα στον ίδιο τον τόπο του και από το ίδιο «το Κράτος του».
Δεν αναφέρομαι σε αυτούς γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με Επιστημονικούς συνομιλητές. Πρόκειται για καθοδηγούμενους ολοκληρωτικού τύπου πολιτικούς μηχανισμούς αποσταθεροποίησης της χώρας και ελέγχου της ιστορικής δυναμικής του Ελληνισμού. Κανείς ελεύθερος, αληθινός Επιστήμονας δεν θα έγραφε «Συνωστίζονταν στην Σμύρνη».
Στο βιβλίο αναλύεται επίσης η σχέση της παραγωγικής μνήμης ενός λαού και της ανάπτυξης. Αυτό που τελευταία εκφράσθηκε με μια μεγάλη ανθρωπολογική αλλοίωση του Έλληνα. Ένα λαό μαστόρων, τον έκαναν μπετατζήδων και τζογαδόρων στο Χρηματιστήριο. Έτσι βρέθηκαν χαμένοι στο Διεθνές καζίνο.
Η αναλυτική και προγραμματική ενασχόληση μου με τα ζητήματα της ενδογενούς, αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης, της σχέσης του παραδοσιακού με το σύγχρονο περιέχεται και στα άλλα μου βιβλία.
Θα μπορούσε η χώρα να αποτελεί κέντρο σπουδών γι’ αυτά τα ζητήματα. Είχαμε την κληρονομιά του Κωνσταντίνου Καραβίδα.
Τελευταία τα ανακάλυψαν, τα έκλεψαν στις Η.Π.Α. όπου δημιουργήθηκαν οι ανάλογες σχολές που φιλοξενούν τους πρώτους σπουδαστές και ερευνητές. Εδώ Εξάγουμε Φοιτητές.
Όπως και η Μπένετον που μελετά τον Πικιώνη.
Ποιος είναι ο δικός μας δρόμος. Ο Εξοστρακισμός, ο Ενταφιασμός - το Χρονοντούλαπο της Ιστορίας – του ένοχου συστήματος, του παρασυστήματος της Ελλάδας μη Ελλάδας και η Αναστήλωση της χώρας. Ενός μεγάλου ονόματος που Εξανθρώπισε και ομόρφυνε τον Κόσμο.

*Κατά την παρουσίαση του βιβλίου το ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΚΒΑΡΒΑΡΙΖΕΙ στην Νάουσα.

*Το βιβλίο περιέχει ομιλίες – εισηγήσεις του Συγγραφέα σε ξένα Πανεπιστήμια και Διεθνή Συνέδρια καθώς και αυτοτελή κείμενα που διαπραγματεύονται ζητήματα άγνωστα στην εγχώρια Πανεπιστημιακή ενασχόληση αλλά και στον δημόσιο πολιτικό λόγο.

Polis-agora.blogspot.com Ιστολόγιο Μιχάλη Χαραλαμπίδη

1 σχόλιο:

  1. Πραγματικά ενδιαφέροντα όλ'αυτά του συγγραφέα κ. Μ.Χαραλαμπίδη, ο οποίος μάλιστα έχει ομιλήσει σε αλλοδαπά Πανεπιστήμια και Διεθνή Συνέδρια, αλλά και διαπραγματεύσεις ζητημάτων αγνώστων στην εγχώρια Πανεπιστημιακή ενασχόληση αλλά και στον δημόσιο πολιτικό λόγο!
    Μετά απο τα παραπάνω πολύ εντυπωσιακά, διαβάζω με απορία και έκπληξη: "κατά την παρουσίαση του βιβλίου...(τίτλος)...στην ΝΑΟΥΣΑ" !!...και μου πέφτει το σαγώνι. Δηλαδή όλο αυτό το παγκόσμιο έργο δεν έτυχε άλλης φιλοξενίας παρά μόνον της Ναούσης;!! Και ούτε κάν της Πάρου;!!
    Oh my God! I can't believe that!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.