Σάββατο 11 Ιουνίου 2011

Ο εμπρησμός του club και το στοίχημα

Γράφει ο Γιάννης Καραγιαννίδης

Η ολοσχερής καταστροφή από εμπρησμό του clyb "VILLA MERCEDES" ήταν μια εγκληματική πράξη, που σ` αυτή την έκταση δεν γνώρισε ποτέ το Κιλκίς. Γι αυτό και προκάλεσε σοκ στη τοπική κοινωνία. Μια πράξη, που ασφαλώς είχε τις αιτίες της, υπαρκτές ή φανταστικές, πλασμένες δηλαδή στα μυαλά των υπευθύνων. Και μέχρι να διαλευκανθεί πλήρως το έγκλημα ουδείς μπορεί να γνωρίζει αν οι"αιτίες" αντιστοιχούν στα αποτελέσματά του.

Έτσι κι` αλλιώς, όμως, ο συσχετισμός αυτός είναι σε κάθε περίπτωση υποκειμενικός. Άλλος θα πει "μα, είναι δυνατόν να καίνε μαγαζί για ψύλλου πήδημα;" κι άλλος ενδέχεται να ψελλίσει "ε, αφού είναι έτσι, καλά του κάνανε"! Άλλο είναι το θέμα που τίθεται για τη τοπική μας κοινωνία: Πώς είναι δυνατόν να μπορεί κάποιος (στη προκείμενη περίπτωση, κάποιοι -αφού είναι αδύνατο μια τέτοια πράξη να έγινε από ένα μονάχα άτομο) να εφαρμόζει ανενόχλητος νόμους της "Καμόρα" και της "Κόζα Νόστρα"σε μια μικρή επαρχιακή πόλη όπως το Κιλκίς, που από άποψη εγκληματικότητας τέτοιου είδους, ήταν μέχρι χθες "υπό του μηδενός".
Για την αστυνομία του Κιλκίς, λοιπόν, το συμβάν αυτό θα πρέπει να εκληφθεί ως ένα είδος στοιχήματος. Γιατί η διελεύκανσή του θα συμβάλει στην εμπέδωση και πάλι ενός κλίματος ασφαλείας για τους κατοίκους αυτής της πόλης, που απ` τη περασμένη Πέμπτη έχει ασφαλώς διασαλευτεί. Μπορεί οι Κιλκισιώτες στο σύνολό τους να μην έχουν "μπλεξίματα" τέτοια, που να εγκυμονούν κινδύνους για μαφιόζικου τύπου ξεκαθαρίσματα λογαριασμών σε βάρος τους. Ωστόσο,δεν μπορεί παρά να αισθάνονται ευάλωτοι όταν βλέπουν ότι εκτεταμένες και θεαματικές εγκληματικές πράξεις λαμβάνουν χώρα ανενόχλητες, και στη συνέχεια οι δράστες απολαμβάνουν την ανωνυμία τους.
Και κάτι άλλο εξίσου ή και περισσότερο σημαντικό: Μερίδα από την πληθώρα των σχολίων που ακολούθησαν το άκουσμα της πρωτοφανούς είδησης, έσπευσε να ενοχοποιήσει τους συνήθεις-για κάποια συγκεκριμένη νοοτροπία- ενόχους. Τις περιθωριακές ή ημι-περιθωριακές, δηλαδή, κοινωνικές ομάδες, του στυλ "Ρωσοπόντιοι ήταν", "η αλβανική μαφία έδρασε"... "γύφτοι τα φτιάξαν τα καρφιά "!
Το σημαντικό, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση είναι να παραμείνουν περιθωριακές οι αντιλήψεις αυτού του είδους. Γιατί αν γίνουν κυρίαρχες και κρατούσες υπάρχει ο κίνδυνος να πληγεί ανεπανόρθωτα ο κοινωνικός μας ιστός, σε εποχές δύσκολες σαν αυτές που περνάμε.
Στην πόλη των προσφύγων δε μπορεί να επικρατούν ρατσιστικού τύπου αντιλήψεις, που ενοχοποιούν τους ... άλλους "δια πάσαν νόσον και πάσα μαλακία". Κι αυτό, άσχετα από την κατάληξη που θα ΄χει η πορεία διαλεύκανσης της όλης υπόθεσης και τα πρόσωπα των ενόχων που θα καταδειχθούν. Το σημαντικό για μια κοινωνία δεν είναι οι συγκεκριμένες πράξεις και τα επώνυμα ή "ανώνυμα" πρόσωπα που τις διαπράττουν αλλά οι άγραφες αντιλήψεις που διέπουν τη ζωή της.

5 σχόλια:

  1. συμφωνω απολυτα!! η αστυνομια πρεπει να το παρει εγωιστικα το θεμα.. θιγεται το κυρος της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κύριε Καραγιαννίδη το κεφάλι σας είναι ξυρισμένο?
    Είναι δυνατόν να στιγματίζετε με τέτοιον τρόπο κοινωνικές ομάδες? Αφήστε την αρθρογραφία και ασχοληθείτε με την εξέλιξη του αυστραλοπιθήκου.
    Ζητήστε το όνομα μου....''ανώνυμος''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιά κοινωνική ομάδα στιγμάτισα, αγαπητέ φίλε με τις εκφράσεις του "χόμο σάπιενς"; Το αντίθετο έκανα, αν δεν το κατάλαβες, ζητώντας να παραμείνουν μειοψηφικές οι απόψεις που ενοχοποιούν διάφορες κοινωνικές ομάδες. Γιατί, δυστυχώς υπάρχουν και τέτοιες απόψεις. Κατα τ` άλλα, δεν κρίνω σκόπιμο να μάθω τ΄όνομά σου. Οι θέσεις σου, μ` ενδιαφέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβαζω και ξαναδιαβαζω το κειμενο και προσπαθω να καταλαβω τι εκανε τον κ. ανωνυμο 10:39 να κανει αυτα τα σχολια.. Θα με ενδιεφερε πολυ να μου διευκρινισει σε ποια σημεια του αρθρου δινονται στοιχεια για την κουρα του αρθρογραφου..
    Κ. ανωνυμε, τη στιγμη που τα απρεπη σχολια για "διαφορες κοινωνικες ομαδες" δινουν και παιρνουν, κατω απο τα αλλα δυο κειμενα για το Villa, εσεις επιτιθεστε στον αρθρογραφο που τεθηκε εναντιων των ρατσιστικων αντιληψεων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και κατι ακομα, homo sapiens ειναι το ειδος των ανθρωποειδων στα οποια ανηκει και ο σημερινος ανθρωπος, "human" ή "homo sapiens sapiens". Συνεπως δεν ειναι υποτιμητικος χαρακτηρισμος..
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.