Act Business Center

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

Πετυχημένη 8ήμερη εκδρομή στις Δαλματικές Ακτές

Δελτίο τύπου Συλλόγου Συνταξιούχων Δημοσίων Υπαλλήλων νομού Κιλκίς
Για την άκρως επιτυχημένη 8ήμερη εκδρομή του Συλλόγου μας στις Δαλματικές Ακτές, θα χρειάζονταν πολλές σελίδες για την περιγραφή της.

Επιγραμματικά λοιπόν αναφέρουμε την αναχώρησή μας από το Κιλκίς και διαμέσου της Βόρειας Μακεδονίας περάσαμε στην Σερβία όπου διανυκτερεύσαμε στο Βελιγράδι. Είχαμε χρόνο για περιήγηση όπου περπατήσαμε τον τεράστιο πεζόδρομο του Μιχαήλοβα διάφορα άλλα αξιοθέατα, καθώς είδαμε και φωτογραφήσαμε το μαιευτήριο που ακόμη στέκεται ερειπωμένο για να θυμίζει την δύνη του πολέμου, που στη συγκεκριμένη περίπτωση οι αμερικάνοι και οι σύμμαχοι αφού το βομβάρδισαν ονόμασαν παράπλευρες απώλειες.

Αναχωρήσαμε το πρωί όπου διαμέσου μιας τεράστιας σχεδόν ολοκληρωτικά πεδινής έκτασης και ενός ωραίου αυτοκινητόδρομου μπήκαμε στην Κροατία και την πρωτεύουσα Ζάγκρεμπ όπου και διανυκτερεύσαμε μετά την περιήγησή μας. Το πρωί ξεκινήσαμε για την Σλοβενία και το καταπληκτικό σπήλαιο Ποστόινα που δημιουργήθηκε πριν χιλιάδες χρόνια από τον υπόγειο ποταμό Πίβκα, όπου 2 περίπου χιλιόμετρα πηγαίνουμε με το τρενάκι και άλλο ένα χιλιόμετρο περίπου ξενάγηση περπατώντας.

Συνεχίζουμε με στάση στην πανέμορφη πρωτεύουσα της Σλοβενίας την Λουμπλιάνα, με δύσκολη ξενάγηση λόγω βροχής και καταλήγουμε στο ξενοδοχείο στο Ζάγκρεμπ. Το πρωί ξεκινήσαμε για την μαγευτική περιοχή των λιμνών Πλίτβιτσε, ένα καταπληκτικό δημιούργημα της φύσης από ένα συγκρότημα 16 λιμνών.

ΛΙΜΝΕΣ ΠΛΙΤΒΙΤΣΕ
Συνεχίζουμε για την παλιότερη πρωτεύουσα της Δαλματίας την πόλη Ζαντάρ και από εκεί στο Σπλιτ, το μεγαλύτερο τουριστικό θέρετρο της Δαλματίας με το περίφημο ανάκτορο του αυτοκράτορα Διοκλητιανού, την γραφική παλιά πόλη με τα σοκάκια και άλλα αξιοθέατα. Συνεχίσαμε για την πόλη Νέουμ και καταλήξαμε στο ξενοδοχείο στην πόλη Τρέβινιε της Βοζνίας-Ερζεγοβίνης.

ΣΠΛΙΤ

Το πρωί επισκεφτήκαμε το ιστορικό Ντουμπρόβνικ το οποίο έχει τόση επισκεψιμότητα που σχεδόν ο μισός προϋπολογισμός του κράτους προέρχεται από τα έσοδα της πόλης Ντουμπρόβνικ.

Κάναμε κρουαζιέρα γύρω από το νησάκι Λόκρουμ που δεν έχει ούτε μέτρο αμμουδιάς, όμως είναι γεμάτο λουόμενους, που ανεβοκατεβαίνουν στην θάλασσα με σκάλες σιδερένιες στερεωμένες στα βράχια.

Αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας, όπου το πρωί ξεκινήσαμε για την Αλβανία και την πρωτεύουσα Τίρανα διαμέσου του τεράστιου κόλπου – φιόρδ Μπόκα Τόρσκα του Μαυροβουνίου στις όχθες του οποίου είναι κτισμένες οι πόλεις Κότορ και Μπούντβα. Και οι δύο πανέμορφες πόλεις, το μεν Κότορ κτισμένο και περιτριγυρισμένο από τείχη 4,5 χιλιομέτρων, η δε Μπούντβα μεσαιωνική πόλη και φημισμένο θέρετρο. Φθάνοντας στα Τίρανα

ΝΤΟΥΜΠΡΟΒΝΙΚ
Επισκεφτήκαμε την τεράστια πλατεία του Σκεντέρμπεη (Καστριώτη) καθώς επίσης τον Ιερό Ναό Αναστάσεως του Κυρίου.

Καταλήξαμε στο ξενοδοχείο και το πρωί μετά την ξενάγηση με το λεωφορείο στην πόλη των Τιράνων, ξεκινήσαμε την επιστροφή μας περνώντας από τη λίμνη Σκόδρα (Οχρίδα) για την Ελλάδα και το μεθοριακό σταθμό Κρυσταλοπηγή στην Καστοριά.

Αργά το βράδυ φθάσαμε στο Κιλκίς, ολοκληρώνοντας την καταπληκτική αυτή μας εξόρμηση, στην οποία συνετέλεσε βεβαίως το ωραίο γκρουπ των συναδέλφων, αλλά και ο απίθανος οδηγός και κυρίως ο αρχηγός-ξεναγός.