Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2018

Ο «Κλεισθένης» στο Κιλκίς - Βασικοί προβληματισμοί


Του Κώστα Ραμπίδη
Οι «φιλίες», οι «ακολουθίες», τα “like” , τα “tweet” , οι “Selfies” και άλλα παρόμοια πλημμύρισαν τα κοινωνικά δίκτυα το τελευταίο διάστημα τον μικρόκοσμο της τοπικής μας κοινωνίας. Tα σύγχρονα αόρατα καφενεία των πολύχρωμων σύννεφων του διαδικτύου, μπήκαν ενεργά στην καθημερινότητα των υποψηφίων δημάρχων αλλά και πολιτευτών και της δικής μας ακριτικής Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς.

Είναι καιρός πια να ξεχάσουμε τη λέξη Νομός και Νομαρχία, αφού τόσο ο «Καλλικράτης» όσο και ο «Κλεισθένης» τη «μεταρρύθμισαν» σε Περιφερειακή Ενότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πόσο ενημερωτικά, αξιόπιστα και έγκυρα είναι όμως τα σύγχρονα πολυκαφενεία, όπου εκθέτουν θέσεις, αντιθέσεις, οράματα και προγράμματα οι κάθε κατηγορίας υποψήφιοι;

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι το διαδίκτυο έχει μπει οριστικά και αμετάκλητα στη ζωή μας. Άρα είναι μια πραγματικότητα την οποία δε θα είμαστε σοβαροί, εάν επιχειρήσουμε να την αντιμετωπίσουμε με αφορισμούς.

Πρέπει να επιστρατεύσουμε ανώτερες λειτουργίες του μυαλού μας, που έχουν να κάνουν με το φιλτράρισμα των πληροφοριών σε πρώτο επίπεδο και την κριτική τους επεξεργασία στη συνέχεια. Το χρησιμοποιούν -σχεδόν αποκλειστικά- οι νέοι, λιγότερο οι μεσήλικες και ελάχιστα οι ηλικιωμένοι. Για ποιο λόγο όμως να μπούμε σε μια τέτοια νοητική διεργασία;

Στο διαδίκτυο υπάρχει ο -ευρέως διαδεδομένος- όρος «τρολ» ο οποίος έχει πολύ μεγάλη ιστορία και δεν εφαρμόζεται μόνο στην πολιτική και τις αντιπαραθέσεις της. Εφαρμόζεται και σε ποδοσφαιρικούς, καλλιτεχνικούς, τηλεοπτικούς, επαγγελματικούς, προσωπικούς και σε κάθε είδους ανταγωνισμούς αλλά και προβολής ατόμων, ομάδων και συλλογικοτήτων. Ο παραδοσιακός ορισμός του είναι η δημιουργία αναστάτωσης και χάους στο διαδίκτυο, ξεκινώντας καυγάδες ή ενοχλώντας ανθρώπους με οποιονδήποτε τρόπο.

Για τις ανάγκες αυτής της σύντομης ανάλυσης, ας υιοθετήσουμε την έννοια του «τρολ» ως ενός επώνυμου ή ανώνυμου κυρίως λογαριασμού που προωθεί προκλητικές ή επιτηδευμένες απόψεις και γεγονότα, συχνά ψευδή, τα οποία στοχεύουν είτε στην προώθηση ενός μηνύματος (προσωπικού, πολιτικού, ποδοσφαιρικού, κ. ά) και των φορέων του, είτε στην καταπολέμηση ενός αντίθετου μηνύματος, προχωρώντας συχνά σε επιθέσεις κατά άλλων χρηστών των κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

Η αλήθεια, η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς και το κράτος δικαίου αποτελούσαν διαχρονικά τους ακρογωνιαίους λίθους των δημοκρατικών κοινωνιών. Στην εποχή μας όμως, της ψηφιακής κατανάλωσης ειδήσεων, οι αξίες αυτές απαξιώνονται καθημερινά. Σε αυτό βέβαια συνέβαλαν και αρκετοί από τους «θεματοφύλακες» των περισσοτέρων θεσμών της πολιτείας.

Τι πρέπει να γίνει εν προκειμένω. Οι σοφοί αρχαίοι ημών πρόγονοι έλεγον: Παν μέτρον άριστον. Χρήση μεν κρίση δε.

Τα προβλήματα όμως που δημιουργήθηκαν τόσο από την παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική κρίση -που μαστίζει για μια δεκαετία όλες τις περιοχές της πατρίδας μας- όσο και από την έλλειψη προσαρμοστικότητας στη νέα πραγματικότητα (ή κατ’ άλλους ανικανότητα) σημαντικής μερίδας εθνικών και τοπικών αρχόντων, οδήγησαν τον τόπο μας σε παρατεταμένη ερήμωση και μαρασμό. Θέλησαν και –δυστυχώς- γίνανε, αρκετοί εξ’ αυτών κουρείς και κομμωτές στου άτριχου την κεφαλή, καθώς λέει, ο σπανίζων στην εποχή μας, ανώνυμος θυμόσοφος συμπατριώτης μας.

Αυτούς λοιπόν, που θα θελήσουν να αναλάβουν την ευθύνη της ανάταξης του τόπου μας, και είναι όπως φαίνεται από τις υποψηφιότητες που ανακοινώθηκαν ήδη πολλοί, θα προσπαθήσουμε να φιλτράρουμε και να κρίνουμε. Το όραμα που έχουν για τον τόπο μας αλλά και όλα τα στοιχεία της προσωπικότητας και των ικανοτήτων τους για να το κάνουν πράξη. Αν γνωρίζουν τα προβλήματα και ποιες οι προτάσεις τους για την επίλυσή τους, τουλάχιστον των σημαντικότερων για την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.

Η συνέχεια στο επόμενο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.