Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

"Άιντε θύμα... άιντε ψώνιο..."*


Του Μάκη Ιωσηφίδη
Βράδυ Κυριακής 3 Ιουνίου 2018
Γράφει ο γιατρός Άγγελος Χατζής στο ημερολόγιό του
Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενος. Από χθες είμαστε οικογενειακώς στο εξοχικό μου στη Χαλκιδική, στη Χανιώτη. Χθες το πρωί με το πολυτελές μου σκάφος, όλη η οικογένεια και φίλοι επισκέπτες μας ξαμολυθήκαμε στο Αιγαίο.


Στάσεις σε γαλανά ακρογιάλια και βουτιές. Φθάσαμε μέχρι το Βόλο όπου το μεσημέρι σε πολυτελή ψαροταβέρνα του δώσαμε να καταλάβει. Και να τα ορεκτικά με τα ουζάκια μας…και να οι σφυρίδες και οι ροφοί και να τα εκλεκτά λευκά κρασιά… Δώδεκα άτομα και ο λογαριασμός πάνω από μια εξακοσάρα.

Τα πλήρωσα και άφησα και μια πενηντάρα πουρμπουάρ στους σερβιτόρους. Τεμενάδες μου έκαναν. Επιστροφή και το βράδυ ποτάκια στο μπαρ και μετά στα μπουζούκια. Γλέντι μέχρι αργά. Ο λογαριασμός δικός μου.

Σήμερα όλη μέρα στην πισίνα. Βούτες και μετά κοκτέιλ στις ξαπλώστρες. Κατάλαβαν καλά όλοι οι φιλοξενούμενοί μου τι εστί Άγγελος Χατζής, γιατρός καρδιοχειρούργος στο μεγάλο Νοσοκομείο.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Όταν έφυγαν οι καλεσμένοι μου, πήγα στο εκκλησάκι που έχω στη γωνία του εξοχικού μου και ευχαρίστησα το Θεό για τα αγαθά που μου χάρισε και απολαμβάνω τις χαρές της ζωής εγώ και η οικογένειά μου. Από παιδάκι είμαι πολύ θρήσκος. Οι γονείς μου με έμαθαν να εκτελώ τα θρησκευτικά μου καθήκοντα ανελλιπώς.

Βράδυ Δευτέρας 4 Ιουνίου 2018
Γράφει ο αχθοφόρος Κώστας Γιαννίκογλου στο δικό του ημερολόγιο

Είμαι πολύ στεναχωρημένος. Δουλεύω αχθοφόρος στο λιμάνι της Σαλονίκης εδώ και κοντά πενήντα χρόνια και τώρα στα 70 μου κοντεύω να σκάσω. Η γρια μου η Μαρίκα, σαρανταπέντε χρόνια δίπλα μου έπαθε καρδιά. Μας είπαν για εγχείρηση. Μας είπαν για έναν γιατρό του μεγάλου Νοσοκομείου ονόματι Άγγελος Χατζής που είναι ειδικός σε τέτοιου είδους εγχειρήσεις. Έκλεισα ραντεβού στο ιδιωτικό του ιατρείο για σήμερα το απόγευμα.

Πολύς κόσμος στον προθάλαμο. Ήρθε η σειρά μας. Μπήκαμε και η πρώτη εντύπωση καλή. Είδαμε πάνω από το κεφάλι του γιατρού πολυτελείς κορνίζες με τα πτυχία του. Σε άλλη κορνίζα, μεγαλόπρεπος ο ‘’Όρκος του Ιπποκράτη’’. Περισσότερο ανακουφιστήκαμε όταν είδαμε στον τοίχο την εικόνα της Παναγίας να κρατάει στοργικά στην αγκαλιά της τον Χριστούλη. ‘’Σε καλά χέρια είμαστε’’ σκεφτήκαμε.

Την εξέτασε ο μεγαλογιατρός. ‘’Επιβάλλεται η εγχείρηση’’ μου είπε. ‘’Τι θα χρειαστεί γιατρέ μου;’’ ρώτησα. ‘’Θα σας τα πει η γραμματέας μου’’ απάντησε ο ντόκτορ. ‘’Να περάσει ο επόμενος’’.

Ακούσαμε εμβρόντητοι τη γραμματέα:

-70 ευρώ για την επίσκεψη. Για την εγχείρηση θα πληρώσετε 2.000 ευρώ.

-Μααα…πού να βρω τόσα λεφτά; Χαμάλης στο λιμάνι είμαι. Μεροδούλι-μεροφάι.

Η γραμματέας επικοινωνεί με το εσωτερικό τηλέφωνο με τον μεγαλογιατρό.

-1800 τελική τιμή.

Πλήρωσα τα 70 ευρώ, απόδειξη δεν μούδωσε, πήρα τη γρια μου και φύγαμε για το σπίτι μας. Πήγε για ύπνο η Μαρίκα και κάθισα στην πολυθρόνα μου. Όλη η ζωή μου παρέλασε στο μυαλό μου.

‘’Από νεαρό παλικάρι δουλεύω ρε γαμώτο. Σακατεύτηκα στο χαμαλίκι για να πληρώνω τους φόρους μου σ’ αυτό το κωλοκράτος για να χτιστούν νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια, Λύκεια, Πανεπιστήμια, Νοσοκομεία.

Πλήρωνα και πληρώνω τους φόρους μου για μισθούς νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών, πανεπιστημιακών και δεν συμμαζεύεται. Σε κάποια απ’ αυτά τα σχολεία σπούδασε αυτός ο γιατρός. Σε κάποιο Νοσοκομείο βρήκε δουλειά και ήρθε η ώρα να κάνω απόσβεση στα τόσα που πλήρωσα σε φόρους για να μορφωθεί και να δουλέψει. Και μου λέει 1800 ο … αντε να μην πω;

Και μου κάνει και χάρη λέει. Βρε ουστ. Αν όλα αυτά τα πτυχία δεν σ’ έκαναν ΑΝΘΡΩΠΟ τότε βάλτα εκεί που ξέρεις. Κι εκείνη την εικόνα της Παναγίας με το Χριστούλη τι μου την κοτσάρισες στο ιατρείο σου ρε; Καλά, την ανθρώπινη Δίκη δεν τη φοβάσαι. Έχεις τον τρόπο με τα μαύρα σου τόσων χρόνων να εξαγοράζεις τα πάντα. Τη Θεία Δίκη δεν τη φοβάσαι ρε;

Σε βλέπω στο πολυτελές εξοχικό που έχτισες με τα μαύρα σου λεφτά να απολαμβάνεις τη ζωή. Μπορεί να έχεις βάλει και κανά εκκλησάκι σε μια γωνιά για να ευχαριστείς το Θεό για τα αγαθά που σου χάρισε.

Σε βλέπω ρε στην εκκλησία την Μεγάλη εβδομάδα με την οικογένειά σου και μια λαμπάδα στο χέρι, να ακούς με κατάνυξη τη Θεία Λειτουργία και να συγκινείσαι με το Θείο δράμα. Και απορώ πώς δεν έπεσε ακόμα στο κεφάλι σου ο πολυέλαιος του ναού.

Απορώ πως δεν εμφανίστηκε ακόμα ο Χριστούλης με το φραγγέλιο να σε πετάξει έξω από το Ναό του με κλοτσιές. Και κείνο τον όρκο του Ιπποκράτη τι τον κοτσάρεις σε κορνίζα στο ιατρείο σου; Δεν του αλλάζεις όνομα να τον ονομάσεις όρκο του…Φακελάκη. Αυτά τα λεφτά δεν μπορώ να τα μαζέψω με τίποτα. Και η γριούλα μου θα μας αφήσει χρόνους.

Μια ζωή ρε γαμώτο, πληρώνεις και απόσβεση καμία. Μπαρμπα-Κώτσο, μήπως πιάστηκες Κώτσος;’’

Από το ραδιοφωνάκι δίπλα ακούγεται το ρεφρέν από ένα τραγούδι και το δωμάτιο πλημμυρίζει από τον λόγο του ποιητή με τη φωνή του λαϊκού βάρδου:

"Άιντε θύμα, άιντε ψώνιο,
άιντε σύμβολο αιώνιο,
αν ξυπνήσεις μονομιάς
θάρθει ανάποδα ο ντουνιάς…"

*Το δημοσίευμα δεν αφορά τους χιλιάδες γιατρούς μας που τιμούν το λειτούργημά τους και δίνουν καθημερινά με ανιδιοτέλεια και με αντίξοες πολλές φορές συνθήκες τον αγώνα για την σωτηρία της ζωής των συνανθρώπων τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.