Σάββατο, 24 Ιουνίου 2017

Ποδηλατώντας στο Άμστερνταμ. Γιατί όχι και στο Κιλκίς;

Γράφει και φωτογραφίζει ο Πάνος Γεωργιάδης
Οι περισσότεροι πιστεύουμε πως η εκπληκτική ποδηλατική κουλτούρα του Άμστερνταμ αλλά και άλλων πόλεων την Ολλανδίας και της Ευρώπης, οφείλεται κατά κύριο λόγο στο πεδινό έδαφος και τη φιλοσοφία των κατοίκων για πιο εναλλακτικό τρόπο ζωής. 
Υπάρχει όμως μια ακόμη άποψη, που λέει πως μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η απότομη ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου έφερε πολλά αυτοκίνητα στην καθημερινότητα των Ολλανδών. 

Αποτέλεσμα να συμβαίνουν καθημερινά πολλά τροχαία ατυχήματα και να σκοτώνονται ή να τραυματίζονται δεκάδες άνθρωποι. Αυτό ξεσήκωσε τους κατοίκους που αναζητούσαν ριζοσπαστικές λύσεις σε αυτή τη μάστιγα. 

Έτσι σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και υλοποιήθηκε με ιδιαίτερο και έντονο ρυθμό, ένα τεράστιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, ενώ οι κάτοικοι ενθαρρύνθηκαν με διάφορους τρόπους ώστε να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα ποδήλατα. Σήμερα θεωρείται -λίγο τραβηγμένα πάντως- πως κάθε κάτοικος του Άμστερνταμ έχει και ένα δικό του ποδήλατο. 

Μάλλον δε θα διαφωνήσουμε, αφού είδαμε μια πόλη κυριολεκτικά γεμάτη από ποδήλατα και ποδηλάτες. Σε όποιο σημείο κι αν περπατήσαμε βλέπαμε παντού παρκαρισμένα ποδήλατα, ή ποδηλάτες στους δρόμους. 

Στο κλίμα μπαίνουν και οι τουρίστες φυσικά, αφού μπορούν να νοικιάσουν μόνοι τους κάποιο ποδήλατο και να γνωρίσουν τη πόλη και τα κανάλια της. Επιπλέον οργανώνονται και θεματικές βόλτες συνοδεία ξεναγού, ο οποίος θα σας δείξει αυτή την υπέροχη πόλη πάνω στο δίτροχό του. 

Σύμφωνα με στοιχεία, περίπου το 55-60% των κατοίκων του Άμστερνταμ, χρησιμοποιεί το ποδήλατο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, ενώ το ποδηλατοδρομικό δίκτυο αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα. 

Υπόψη ότι τα δικαιώματα αλλά και οι υποχρεώσεις του ποδηλάτη σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τηρούνται κατά γράμμα ( σημάνσεις, διαδρομές, φανάρια, φωτισμός νύχτας, προτεραιότητα κτλ), με τα πρόστιμα να αρκετά τσουχτερά σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στους οδηγικούς κανόνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου