Τετάρτη, 17 Μαΐου 2017

Το 1ο Ολοήμερο Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Υπογράφει η Παρθένα Δουλκερίδου
Διευθύντρια του 1ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς 
Το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς και ειδικότερα η ΣΤ΄τάξη με θέμα εργασίας « Οι Πολιορκητικές Μηχανές του Βυζαντίου» και το Ε1 τμήμα με θέμα «Βότανα-Το Φαρμακείο της Φύσης» επιλέχθηκαν από την Επιστημονική Επιτροπή του 9ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που συνδιοργανώνουν η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κ. Μακεδονίας, το ίδρυνα ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο Φίλοι του ΝΟΗΣΗΣ και παρουσίασαν τις εργασίες τους στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 27 Απριλίου 2017.
Το Σχολείο μαζί με τα Δημοτικά Σχολεία 2ο και 3ο Πολυκάστρου εκπροσώπησαν το νομό μας στο Συνέδριο. Πλήθος κόσμου, μαθητές/τριες Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, εκπαιδευτικοί, γονείς, επιστήμονες παρακολούθησαν τις εργασίες του Συνεδρίου και βίωσαν τον παλμό και τη δυναμική της μαθητικής αυτής διοργάνωσης!

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους/στις μαθητές/τριές μας, τους γονείς που στηρίζουν τις εκπαιδευτικές δράσεις του Σχολείου και τους δημιουργικούς και εμπνευσμένους εκπαιδευτικούς μας κ. κ. Καρατζίδη Στράτο και Λουκίδη Χαράλαμπο ( ΣΤ΄τάξη), Βαβουλίδου Μαρία ( Ε1 τμήμα) και τον Πληροφορικό του Σχολείου κ. Τριανταφυλλίδη Τάσο.

Επίσης ευχαριστούμε και συγχαίρουμε τους ευγενικούς χορηγούς μας για τις πλατφόρμες ρομποτικής (Ev3 Mindstorms της Lego) ΦΑΡΜΑ KOYKAKH AE & KLEEMAN καθώς και το Αθλητικό Κέντρο «Ατέρμονας» και τον κ. Σαββίδη Ιάκωβο για την κάλυψη του κόστους στα μπλουζάκια των παιδιών.

Ειδικότερα για το Πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ΄τάξης αναφέρουν:

«Τη φετινή χρονιά οι μαθητές/τριες της Στ’ τάξης υλοποίησαν ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, εντάσσοντας ουσιαστικά τις αρχές της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη μαθησιακή διαδικασία.

Οι βάσεις του συγκεκριμένου προγράμματος τέθηκαν την περσινή σχολική χρονιά, όταν και στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας ασχοληθήκαμε με τη μελέτη της έννοιας της Πόλης-Κάστρου στη μεσοβυζαντινή και υστεροβυζαντινή περίοδο. 

Μέσα από την αναζήτηση συγκεκριμένων ιστορικών πηγών δημιουργήσαμε μακέτες μεσαιωνικών κάστρων, απομεινάρια των οποίων εντοπίζονται στο ελλαδικό χώρο και ευρύτερα. Επί προσθέτως, επικεντρωθήκαμε σε μια άγνωστη για τα δεδομένα των σχολικών εγχειριδίων πτυχή της βυζαντινής ιστορίας, τις πολιορκητικές μηχανές. 

Οι πληροφορίες που συλλέξαμε με τη βοήθεια τόσο της Εφορίας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Κιλκίς, όσο και του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης (στην ιστοσελίδα του οποίου φιλοξενούνται φωτογραφίες των κάστρων μας), μας οδήγησαν στην καινοτομία να κατασκευάσουμε έναν λιθοβόλο καταπέλτη της υστεροβυζαντινής περιόδου (Trebuchet/Τρεμπουτσέτο, 10ος -15ος αιώ.) και έναν κεκαλυμμένο πολιορκητικό κριό της ίδιας περιόδου περίπου με τη βοήθεια ρομποτικής πλατφόρμας.

Έτσι, λοιπόν, τη φετινή χρονιά επικεντρωθήκαμε στις αρχές της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Το πρώτο βήμα, ήταν να προμηθευτούμε ως σχολείο συγκεκριμένες πλατφόρμες ρομποτικής (Ev3 Mindstorms της Lego). Κατόπιν, συγκροτήσαμε τμήμα ρομποτικής (στα πλαίσια του μαθήματος της πληροφορικής), στο οποίο όλοι οι μαθητές της Στ τάξης μέσα από στοχευμένες διδακτικές προσεγγίσεις κατανόησαν τη δομή και τις λειτουργίες, τόσο της ρομποτικής πλατφόρμας που προαναφέρθηκε, όσο και του λογισμικού προγράμματος που την υποστηρίζει. 

Στηριζόμενοι στο εκπαιδευτικό πλαίσιο STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) και με διάχυση σε βασικά γνωστικά αντικείμενα, ανακαλύψαμε βασικές αρχές της μηχανικής και των μαθηματικών μέσα από τη μελέτη της λειτουργίας των πολιορκητικών μηχανών. 

Κατόπιν, εφαρμόσαμε τη γνώση αυτή στο σχεδιασμό αντίστοιχων ρομποτικών κατασκευών. Επιπλέον, ομάδα μαθητών φρόντισε, ταυτόχρονα, να διαμορφώσει το κατάλληλο περιβάλλον (πίστα), για την κίνηση των κατασκευών μας, έτσι ώστε να προσομοιάζει το τελευταίο στην ιστορική περίοδο που εστιάσαμε. 

Χρησιμοποιήθηκε η μακέτα του Βυζαντινού κάστρου Πλαταμώνα Πιερίας που κατασκευάστηκε την προηγούμενη χρονιά. Επιπλέον, σχεδιάστηκε ο περιβάλλον χώρος του κάστρου με βουνά, διαδρόμους κίνησης των πολιορκητικών μηχανών με χρήση υλικών μακέτας.

Στις εργασίες του συνεδρίου η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας μέσα από μία οργανωμένη (δημιουργία αφίσας, ηλεκτρονικής παρουσίασης, ενημερωτικού φυλλαδίου κ.ά.) και επιστημονικά συγκροτημένη εμφάνιση απέσπασε τις καλύτερες κριτικές από της επιστημονική επιτροπή, αλλά και τους υπόλοιπους συνέδρους, ιδιαίτερα στη θεματική ενότητα της Roboland όπου και συμμετείχαμε.

 Οι μαθητές, ταυτόχρονα, παρουσίασαν τη βασική ιδέα της εργασίας μας και τις ποικίλες παραμέτρους της σε διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό του συνεδρίου, απαντώντας σε ερωτήσεις της δημοσιογραφικής ομάδας, ενώ εκθέσαν τις ρομποτικές δημιουργίες τους και τηλεοπτικά, παραχωρώντας συνέντευξη σε τηλεοπτικό κανάλι της Θεσσαλονίκης. Οι εμπειρίες των μαθητών/τριών μας στο συνέδριο ήταν πολλές και τα κίνητρα που υπόρρητα τους δόθηκαν εκεί για να συνεχίσουν να ανακαλύπτουν τη γνώση ακόμη περισσότερα».

Η εκπαιδευτικός του Ε1 τμήματος αναφέρει για την εργασία των μαθητών/τριών:

« Τα παιδιά, στα πλαίσια υλοποίησης του project : «ΒΟΤΑΝΑ- ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ», διερεύνησαν με ομαδοσυνεργατικές και βιωματικές διεργασίες, ανακάλυψαν, συγκέντρωσαν, διαχειρίστηκαν πληροφορίες για τον πλούτο της φύσης σε βότανα, στη χώρα μας κι επεξεργάστηκαν με τις ΤΠΕ το υλικό αυτό στο Εργαστήρι Πληροφορικής του Σχολείου. 

Το υλικό αυτό, θεωρήθηκε τόσο πολύ σημαντικό κι ενδιαφέρον, ώστε να παρουσιαστεί στο Συνέδριο στο ΄΄ΝOESIS’’. Πιο συγκεκριμένα ετοίμασαν σε Power Point διαφάνειες με διάφορα βότανα της επιλογής τους, έγραψαν και μελοποίησαν σχετικό τραγούδι με τη βοήθεια του μουσικού του σχολείου κ. Μπάτζιου Κων/νου, ετοίμασαν ψηφιακά σταυρόλεξα η κάθε ομάδα για ένα βότανο. 

Η παρουσίαση έγινε από μαθητές/τριες της Ε1 Τάξης αλληλεπιδρώντας με μαθητές/τριες στο Συνέδριο. Η παρουσίαση αυτή είχε πολύ ενδιαφέρον γιατί οι θεατές-μαθητές δεν παρακολουθούσαν μόνο παθητικά, αλλά τους δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουν στη λύση των σταυρόλεξων».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου