Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Εγκρίθηκε πρόγραμμα 750.000 ευρώ, για προβολή αγροδιατροφικών προϊόντων έτους 2017

Εγκρίθηκε σήμερα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας το «Πρόγραμμα Προβολής Αγροδιατροφικών Προϊόντων για το έτος 2017», συνολικού προϋπολογισμού 750.000 ευρώ.

Στο πλαίσιο του προγράμματος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συμμετάσχει φέτος σε 14 εκθέσεις, επτά του εσωτερικού και επτά του εξωτερικού, με στόχο την ανάδειξη των ποιοτικών αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και την εξεύρεση νέων αγορών προώθησης των προϊόντων πρωτογενούς παραγωγής, ώστε να αυξηθούν οι εξαγωγές και να δημιουργηθεί εισόδημα στην αγροτική οικονομία.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, «έχουμε βάλει 12 στρατηγικούς στόχους, που θέλουμε να πετύχουμε με το πρόγραμμα προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής μας το 2017. Πρόκειται για ένα στοχευμένο πρόγραμμα, μέσω του οποίου θα προβάλουμε τα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της μακεδονικής γης τόσο στις εγχώριες αγορές, όσο και στις αγορές του εξωτερικού. 

Ο προγραμματισμός που έγινε θεωρώ ότι θα αποδώσει καρπούς για τους παραγωγούς της Κεντρικής Μακεδονίας. Δε θέλουμε απλώς να κάνουμε γνωστά τα προϊόντα που παράγουμε στην περιοχή μας και αξίζουν, αλλά να επιτύχουμε και συμφωνίες ώστε αυτά να φτάσουν στους καταναλωτές όλης της χώρας, αλλά και του εξωτερικού. Οι εκθέσεις στις οποίες θα συμμετάσχουμε άλλωστε είναι οι σημαντικότερες του έτους σε διεθνές επίπεδο και συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι εκπρόσωποι της αγροδιατροφικής αλυσίδας. 

Παράλληλα, επιχειρούμε να συνδέουμε πάντοτε την παρουσίαση των ποιοτικών προϊόντων μας, με την τουριστική μας εικόνα, την τοπική παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ώστε το αποτέλεσμα να είναι πολλαπλασιαστικό και ελκυστικό. Φέτος, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην προβολή της Μακεδονικής Κουζίνας, που συνδυάζει την παράδοση και το γαστρονομικό πολιτισμό της περιοχής μας με τον τουρισμό και την ποιοτική πρωτογενή παραγωγή, με μια σειρά από στοχευμένες δράσεις προώθησης σε δέκα άξονες».

Για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις 14 εκθέσεις έχουν προϋπολογιστεί 330.000 ευρώ.

Οι εκθέσεις εσωτερικού στις οποίες θα συμμετάσχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι:


-Zootexnia – Θεσσαλονίκη

-26η Detrop και 6η Διεθνής Έκθεση Οίνου (Detrop-Oenos) – Θεσσαλονίκη

-Food Expo 2017 – Αθήνα

-Freskon 2017 – Θεσσαλονίκη

-8ο Agro Quality Festival – Αθήνα

-Meat Days & Dairy Expo – Αθήνα

-2ο Gourmet Olive Exhibition & Delicasies – Θεσσαλονίκη

Οι εκθέσεις εξωτερικού είναι:
-Fruit Logistica 2017 – Βερολίνο

-Prowein Dusseldorf – Ντίσελντορφ

-Food Africa 2017 – Κάιρο

-Sial China – Σανγκάι

-World Food Moscow 2017 – Μόσχα

-Anuga 2017 – Κολωνία

-Sial Middle East 2017 – Άμπου Ντάμπι

Δώδεκα στόχοι
Οι 12 στρατηγικοί στόχοι της Περιφέρειας, όπως τους περιέγραψε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Φάνης Παπάς, που παρουσίασε το πρόγραμμα, είναι:

1.Στήριξη της τοπικής οικονομίας και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εκλεκτών παραδοσιακών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας.

2.Διασύνδεση της αγροτικής οικονομίας με τον τουρισμό και τον πολιτισμικό πλούτο της περιοχής.

3.Αποτελεσματική προώθηση της αγροτικής παραγωγής, ουσιαστική στήριξη και ενθάρρυνση των παραγωγών και των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας και ανάδειξη της υψηλής ποιότητας και της ανταγωνιστικής αξίας των εκλεκτών παραδοσιακών της προϊόντων, όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές.

4.Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων για την προβολή προϊόντων φυτικής, ζωικής παραγωγής και προϊόντων μεταποίησης αυτών.

5.Σχεδιασμός και υλοποίηση συνεργασιών μεταξύ παραγωγών και λοιπών φορέων του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα με φορείς που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό, εξαγωγικό, τουριστικό κλάδο και στον κλάδο μαζικής εστίασης με σκοπό την προώθηση τοπικών προϊόντων.

6.Σχεδιασμός και υλοποίηση επιχειρηματικών αποστολών και συναντήσεων σε συνεργασία με επίσημους φορείς, όπως προξενεία, πρεσβείες, εμπορικές αντιπροσωπείες άλλων χωρών και επιμελητήρια.

7.Μελέτη και ανάδειξη τοπικών και παραδοσιακών προϊόντων με σκοπό τη δυνατότητα χαρακτηρισμού τους ως προϊόντων ΠΟΠ, ΠΓΕ και ιδιότυπων παραδοσιακών προϊόντων.

8.Ανάδειξη περιπτώσεων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στον αγροδιατροφικό τομέα.

9.Συγκέντρωση και αξιοποίηση στοιχείων σχετικών με την αναγνώριση, διάκριση και βράβευση προϊόντων και επιχειρήσεων και την περαιτέρω ανάδειξη αυτών.

10.Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για ανάδειξη και περαιτέρω προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας σε συνάρτηση με την παράδοση του τόπου.

11.Σχεδιασμός και υλοποίηση πάσης φύσης δράσεων (φιλοξενία επαγγελματιών του χώρου, παραγωγή και διαχείριση έντυπου και οπτικοακουστικού υλικού κλπ.).

12.Αξιοποίηση των social media και των δυνατοτήτων του διαδικτύου για την προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Εκτός της συμμετοχής σε εκθέσεις, το πρόγραμμα προβολής αγροδιατροφικών προϊόντων της Περιφέρειας περιλαμβάνει και μια σειρά από άλλες σημαντικές προωθητικές ενέργειες. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Παπάς αυτές οι ενέργειες είναι:

-Διοργάνωση προβολών μικρής διάρκειας των ποιοτικών προϊόντων σε επιλεγμένα καταστήματα και ξενοδοχεία, για άμεση γνωριμία με τους καταναλωτές, μέσω γευστικών δοκιμών.

-Προβολή προϊόντων σε κεντρικά σημεία μεγάλων πόλεων του εξωτερικού, με μεγάλη διέλευση κόσμου (αεροδρόμια, μετρό, σιδηροδρομικούς σταθμούς, πολυκαταστήματα, ξενοδοχεία κτλ.).

-Η Περιφέρεια ακολουθώντας την παγκόσμια τάση των «pop up food events» (αναδυόμενα εστιατόρια όπου παρουσιάζονται πρωτοποριακές γαστρονομικές επιδείξεις σε ειδικούς χώρους), σκοπεύει να διοργανώσει μοναδικά events αποκλειστικά αφιερωμένα σε γεύσεις από την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς, την Πέλλα, την Πιερία, τις Σέρρες και τη Χαλκιδική, με τον πιο γευστικό τρόπο, μέσα από ένα πρωτότυπο διαδραστικό τρόπο προβολής εμπλέκοντας ενεργά τους φιλοξενούμενους αγοραστές (hosted buyers) και τους εμπορικούς αντιπροσώπους με τα προϊόντα των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην Κεντρική Μακεδονία και τους καταξιωμένους σεφ.

-Διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων (γευσιγνωσίας, live cooking stage, μαθήματα μαγειρικής από γνωστούς σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδας και παραδοσιακές μαγείρισσες, βιωματικά εργαστήρια, διαδραστικά προγράμματα κ.ά.) σε ειδικά διαμορφωμένο και εξοπλισμένο χώρο, συνοδεία παραδοσιακών χορών.

-Δημιουργία portfolio προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων, αλλά και ψηφιακές εφαρμογές.

-Διαφήμιση και αφιερώματα σε εξειδικευμένα κλαδικά περιοδικά, σε διαδικτυακά μέσα και στην παραγωγή ενημερωτικών φυλλαδίων.

-Επιχειρηματικές συναντήσεις.

-Εκδηλώσεις στο πλαίσιο των δράσεων του πρωτοκόλλου συνεργασίας της Περιφέρειας με την Αγία Πετρούπολη Ρωσίας.

-Διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και τη σύναψη διμερών συμφωνιών μεταξύ αντίστοιχων Περιφερειών χωρών – στόχων, όπως είναι η Κίνα, αραβικά κράτη, η Ρωσία, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ.

-Φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων και επαγγελματιών του αγροδιατροφικού κλάδου.

Μακεδονική Κουζίνα
Ξεχωριστό πρόγραμμα δράσεων έχει προβλεφθεί για την προώθηση της Μακεδονικής Κουζίνας, που αναπτύσσονται σε δέκα άξονες:

1.Διαμόρφωση ταυτότητας του σήματος (brand) Μακεδονικής Κουζίνας.

2.Έντυπη προβολή.

3.Δημιουργία δικτύων επιχειρήσεων (clusters) επισιτιστικού κλάδου και συναφούς αγροδιατροφικού και τουριστικού τομέα.

4.Πρεσβευτές γαστρονομίας.

5.Ιστοσελίδα Μακεδονικής Κουζίνας.

6.Ηλεκτρονική προβολή Μακεδονικής Κουζίνας.

7.Προβολή στα ΜΜΕ.

8.Εκθέσεις – εκδηλώσεις – συνεντεύξεις τύπου.

9.Παραγωγή προωθητικού υλικού.

10.Πολλαπλασιαστές προώθησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.