Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Εγκαίνια έκθεσης εικαστικών του Αθανασίου Κατσιάνη

Δελτίο τύπου Θρακικής Εστίας Κιλκίς
Εγκαινιάστηκε στις 9 Μαρτίου 2016 στο χώρο της Αυστροελληνικής η έκθεση εικαστικών του εκπαιδευτικού Αθανασίου Κατσιάνη που διοργανώθηκε από την Θρακική Εστία Κιλκίς υπό την αιγίδα του Δήμου Κιλκίς.

Ή έκθεση που είχε τίτλο "731-Γολγοθάς" εγκαινιάσθηκε ανήμερα της επετείου της νικηφόρας μάχης του Ελληνικού στρατού εναντίον των Ιταλών, που λόγω της σφορδρότητάς της χαρακτηρίσθηκε ως σύγχρονη τιτανομαχία, ενώ το ύψωμα 731 κονιορτοποιήθηκε στην κυριολεξία από τους αδιάκοπους βομβαρδισμούς των Ιταλών, χαμήλωσε κατά πέντε μέτρα κι ενώ ήταν δασωμένο με δέντρα ύψους 4-5 μέτρων μέσα σε δύο ώρες έμεινε γυμνό.

Τα ιστορικά γεγονότα, μέσα από τα έργα του καλλιτέχνη αναπλάθονται με ένα ηθογραφικό ύφος που μεταφέρει αμεσότερα στο θεατή το δράμα των πρωταγωνιστών. Αξιοποιώντας παλιές φωτογραφίες και δουλεύοντας κυρίως με βάση τις ιστορικές πηγές ο Αθ. Κατσιάνης δημιουργεί με πηλό και εικόνες το δράμα των πρωταγωνιστών κάνοντας ανάλυση της ανθρώπινης συμπεριφοράς κατά τη μάχη, επιπλέον υμνώντας τον ηρωισμό και την αυτοθυσία των Ελλήνων στρατιωτών , με τρόπο όμως που του παρέχει τη δυνατότητα μιας δυναμικής έκφρασης αντιπολεμικής στάσης.

Ο δημιουργός μέσα από τη θηριωδία, την εικόνα του θύτη και του θύματος, την ανθρωπιστική στάση των Ελλήνων-νικητών έναντι των αντιπάλων τους, εξυμνεί τον ανθρωπισμό και την ειρήνη και καταδεικνύει πόσο παράλογος είναι ο πόλεμος που εξαγριώνει τον άνθρωπο με τη φρίκη και τη σκληρότητά του. 

Χαρακτηριστική στα έργα του είναι η μορφή του Έλληνα στρατιώτη που περιθάλπει και φροντίζει τον αντίπαλό του Ιταλό, στέλνοντας το μήνυμα ότι ο πόλεμος είναι παραλογισμός, ενώ σε άλλη χαρακτηριστική εικόνα της έκθεσης αποτυπώνεται ο νικητής, που σηκώνει τα χέρια του προς τον ουρανό δείχνοντας να έχει παρανοήσει ύστερα από δεκαεπτά ημέρες ανηλεούς σφυροκοπήματος του υψώματος από τους Ιταλούς που επιχειρούν την κατάληψη του υψώματος με την εαρινή επίθεση (Primavera) κατ΄εντολή του Μουσολίνι, ο οποίος, παρακολουθεί τη μάχη και αποχωρεί ντροπιασμένος, ζητώντας ανακωχή για να γίνει η περισυλλογή των νεκρών που ανέρχονται στον εξωφρενικό αριθμό των 14.000.

Βασική ιδέα της έκθεσης καθίσταται ο άνθρωπος που έχει αισθήματα, αγαπά την ειρήνη και αναγκάζεται να πολεμήσει στερούμενος όσα θέλει να απολαύσει. Ο καλλιτέχνης επιχειρεί μια τολμηρή σύζευξη αλληγορίας και ρεαλιστικών μορφών, δίνοντας ένταση στις σκηνές και στα πρόσωπα, ενώ κινείται με άνεση και πιστότητα στη χρήση ρεαλιστικών χρωμάτων σε δύσκολες επιφάνειες περιγράφοντας πιστά την πραγματικότητα, χωρίς να στερεί από το έργο του την ποιητική διάθεση. Τα έκθέματα έχουν τοποθετηθεί στο χώρο σε σχήμα σταυρού, αφού η επιχείρηση χαρακτηρίσθηκε "Γολγοθάς", η κορυφή του οποίου αποτελεί ένα κενοτάφιο, ένα μνημείο προς τον υπερασπιστή του υψώματος. Η έκθεση, εξ' αιτίας του ιστορικής βαρύτητας γεγονότος στο οποίο αναφέρεται, έχει πρωτίστως εκπαιδευτικό χαρακτήρα.

Την έκθεση προλόγησαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Κιλκίς Δημήτριος Τσαντάκης, ενώ χαιρέτισαν ο Πρόεδρος της Θρακικής Εστίας Κιλκίς κ. Κων/νος Παπαδάκης, ο πρώην Δήμαρχος Κιλκίς κ.Τάσος Αμανατίδης και ο συνταγματάρχης ε.α. κ. Γεώργιος Βαρδάκας. Παρόντες μεταξύ άλλων ήταν ο Συγγραφέας -Ιστορικός και πρώην Δικηγόρος κ. Θεόδωρος Παυλίδης, ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κώστας Γιαννόπουλος, η πρόεδρος των Παιδικών Σταθμών Δήμου Κιλκίς κ. Αικατερίνη Γιαννακούλα- Ζιούτα κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.