Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

Μια φορά και ένα καιρό, ήταν ένα σχολείο μαγικό

Της Βίκυς Μαυρογονάτου
Μια φορά και ένα καιρό, ήταν η Μαιρούλα. Η Μαιρούλα ήταν μαθήτρια Γυμνασίου. Ήταν πολύ ευτυχισμένη και πήγαινε στο σχολείο της με απίστευτη χαρά και προσμονή. Αγαπούσε όλους τους καθηγητές της και τους σεβόταν, γιατί έβλεπε πως νοιάζονται γι αυτήν.


Το σχολείο αυτό ήταν μαγικό και όλα τα παιδιά περίμεναν πως και πώς να έρθει η ώρα να πάνε.

Ακούστε λοιπόν τι γινόταν σε αυτό το σχολείο. Όλα τα μαθήματα γινόταν με μοναδικό τρόπο. Η ιστορία δεν χρειαζόταν αποστήθιση, αλλά η κυρία Λασκαρίνα έβαζε βιντεάκια να παρακολουθήσουν για ένα γεγονός. Έπειτα το συζητούσαν όλοι μαζί, ακόμη και σκετσάκια με το θέμα αυτό έπαιζαν. Μέχρι να τελειώσει η ώρα όλα τα παιδιά είχαν συμμετάσχει και κατανοήσει το μάθημα.

Τα θρησκευτικά δεν τα μαθαίνανε απ’ έξω αλλά τα διδασκόταν σαν ιστοριούλα ο κύριος Γρηγόριος έβαζε τα παιδιά να ψάξουν στο διαδίκτυο για διάφορες θρησκείες. Κάθε παιδί θα έκανε εργασία για μια θρησκεία και όλοι μαζί θα συζητούσαν τις διαφορές και τις ομοιότητες.

Στο μάθημα της Γεωγραφίας, δεν παπαγαλίζανε τίποτα. Ήταν η καλύτερη ώρα!! Η κυρία Ελένη ήταν η πιο υπέροχη νεράιδα, τους ταξίδευε σε τόπους μακρινούς, μαγικούς υπέροχους. Είχε ένα εργαλείο προτζέκτορα το έλεγαν, κλείνανε τις κουρτίνες καθόταν σε μεγάλα μαξιλάρια και απολαμβάνανε το θέαμα.


Το βίντεο έδειχνε κάθε χώρα ποιες είναι οι ιδιαιτερότητές της ποιο το κλίμα της ποια η μορφολογία της, που βρίσκεται επάνω στη γη. Ακόμη και τα ουράνια σώματα έβλεπαν. Πήγαιναν και εκδρομή συχνά στο αστεροσκοπείο Στο τέλος κάνανε τα παιδιά ομάδες με τις ηπείρους ή με τις χώρες που είδαν και παρουσίαζαν ότι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.

Στα φιλολογικά μαθήματα η κυρία Σταθούλα ήταν υπέροχη, πανέμορφη στην ψυχή. Όλα τα μαθήματα της, που ήταν λίγο πιο δύσκολα, τα έκανε τόσο απλά και κατανοητά , που τα παιδιά την λάτρευαν. Στα αρχαία, ταξίδευε με τη φαντασία της όλα τα παιδιά στο παρελθόν. Μάθαιναν με ποιον τρόπο ζούσαν οι μαθητές τότε, πόσο δύσκολα έγραφαν στον πηλό, στην πέτρα, σε πάπυρο κ.α.. 

Τους κανόνες γραμματικής τους είχε γράψει με όμορφα χρώματα στους τοίχους. Έβαζε τους μαθητές να διαβάζουν κείμενα από κόμικς και μυθολογία σε αρχαία. Τις λέξεις κι τις συλλαβές τις είχε κολλήσει με τρισδιάστατα γράμματα επάνω στον πίνακα και γινόταν ο πίνακας παλέτα χρωμάτων. Πολλές φορές, έβγαιναν όλοι μαζί στην αυλή καθόταν κάτω από τα δέντρα και μελετούσαν αρχαίους φιλόσοφους.

Τα μαθήματα των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Χημείας γινόταν μοναδικά. Οι κύριοι Ευκλείδης, Αλβέρτος και Ιωσήφ ήταν διάνυες. Αυτά τα μαθήματα δεν τα δίδασκαν απλώς οι δάσκαλοι αυτοί, αλλά τα παρουσίαζαν σε εργαστήριο. Στην φυσική και την χημεία κάνανε πειράματα, προσομοιώνανε στον υπολογιστή διάφορα φαινόμενα και μάθαιναν οι μαθητές τους νόμους μέσα από την εικόνα και την πράξη. Τα μαθηματικά ήταν λίγο σπαζοκεφαλιές, αλλά ο κύριος Ευκλείδης ήταν υπέροχος. 

Η ευφυΐα του φαινόταν και στον τρόπο με τον οποίο δίδασκε. Ενδιαφερόταν να κατανοήσουν όλοι οι μαθητές αυτά που έλεγε και τα έλεγε και τα ξαναέλεγε. Τα έκανε όλα όσο πιο απλά γινόταν. Έλυνε ασκήσεις στην Άλγεβρα ξανά και ξανά ερμήνευε τη θεωρία όσο πιο απλά γινόταν, έδινε στα παιδιά κατευθυντήριες και βήματα για το πώς λύνεται η άσκηση. Είχε εργαλεία για την Γεωμετρία που βοηθούσαν τη διδασκαλία του και έβαζε τα παιδιά να τα περιεργαστούν και να πουν την άποψή τους για το πώς δουλεύουν, τι μετράνε και πώς.

Όλοι αυτοί οι καταπληκτικοί καθηγητές, έβαζαν διαγωνίσματα μόνο και μόνο για να δουν ποιες οι ελλείψεις των μαθητών για να τις καλύψουν και όχι για να κρίνουν την επίδοση και τις δυνατότητες των μαθητών. Βαθμοί δεν δινόταν σε αυτό το σχολείο και τα παιδιά δεν κουβαλούσαν αναρίθμητες εργασίες για το σπίτι, αλλά γυρνούσαν στο σπίτι και έπαιζαν και καθόταν με τους γονείς και τους φίλους τους. Σε αυτό το σχολείο η γυμναστική, η μουσική οι ξένες γλώσσες επαρκούσαν για να πάρουν το όποιο πτυχίο ήθελαν και δεν χρειαζόταν να καταναλώνουν επιπλέον χρόνο και χρήμα μετά το σχολείο.

Αυτό το σχολείο, ίσως τελικά να μην είναι τόσο μαγικό και απραγματοποίητο, εσείς τι λέτε;




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου