Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός του Δήμου Κιλκίς οικ. έτους 2016

Ειδική συνεδρίαση με αποκλειστικό θέμα τη συζήτηση και έγκριση του προϋπολογισμού του Δήμου Κιλκίς του 2016 πραγματοποίησε το Δημοτικό Συμβούλιο Κιλκίς τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου.  Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Κιλκίς Δημήτρης Σισμανίδης επισήμανε ότι τα κύρια γνωρίσματα του προϋπολογισμού του Δήμου για το οικονομικό έτος 2016 είναι η οικονομία και η λιτότητα και η σύνταξή του στηρίχθηκε κατά βάση στις αυστηρές οδηγίες του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.

Ο Δήμαρχος Κιλκίς στάθηκε ιδιαίτερα στην υποχρηματοδότηση των Δήμων, στις σοβαρές περικοπές των θεσμοθετημένων πόρων (ΣΑΤΑ και ΚΑΠ) που οδηγούν αναπόφευκτα σε οικονομική στενότητα, σε αντιαναπτυξιακή κατεύθυνση και σε εξασθένηση την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο κ. Σισμανίδης τόνισε ότι στον προϋπολογισμό του Δήμου Κιλκίς καταβλήθηκε προσπάθεια για να εξοικονομηθούν πόροι για τον προγραμματισμό έργων και παρεμβάσεων που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιδημάρχου Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Αιμίλιου Νικολαϊδη ο προϋπολογισμός του Δήμου Κιλκίς εσόδων και δαπανών για το οικονομικό έτος 2016 ανέρχεται σε 35.960.438,10ευρώ είναι δηλ. μειωμένος κατά

2.104.081,42 ευρώ (ποσοστό 5%) σε σχέση με τον περσινό λόγω και των μειώσεων των κρατικών επιχορηγήσεων.

Ο προϋπολογισμός του Δήμου Κιλκίς παρουσιάζεται ισοσκελισμένος. Μετά τη συζήτηση που ακολούθησε ο προϋπολογισμός του Δήμου Κιλκίς για το οικονομικό έτος 2016 ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΙΛΚΙΣ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΣΟΔΩΝ – ΔΑΠΑΝΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Αγαπητοί συνδημότες

Η σημερινή ημέρα θα έπρεπε, και είναι η κορυφαία μέρα της λειτουργίας του Δήμου Κιλκίς.

Σήμερα συζητείται στην ολομέλεια του σώματος ο προϋπολογισμός εσόδων και δαπανών για το οικονομικό έτος 2016 του Δήμου μας.

Σήμερα, καθορίζεται η ποιότητα υπηρεσιών που θα παρέχει ο Δήμος στους πολίτες του την επόμενη χρονιά.

Σήμερα αποφασίζονται οι δαπάνες για όλα τα επίπεδα λειτουργίας του Δήμου και ταυτόχρονα τα έσοδά του.

Με την κατάρτιση και ψήφιση του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης, η Δημοτική Αρχή θα έπρεπε να καθορίζει τη λειτουργία του Δήμου με βάση τις πολιτικές που θέλει να ασκήσει.

Στον προϋπολογισμό αποτυπώνονται οι πολιτικές που ασκεί η Δημοτική Αρχή σε όλες τις λειτουργίες του Δήμου ενώ ταυτόχρονα χαράσσει την αναπτυξιακή της πολιτική αφού ενσωματώνει μέσα του το τεχνικό πρόγραμμα και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης.

Όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και φέτος δεν έγινε αυτό, στο βαθμό που η Διοίκηση του Δήμου θα επιθυμούσε.

Και τούτο διότι ο προϋπολογισμός που έχετε στα χέρια σας, έγινε με αυστηρές οδηγίες του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και της τρόικας με μια διαδικασία ψυχρή και άκρως λογιστική, αφού βάζει σε δεύτερη μοίρα τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και των δημοτών του Δήμου μας.

Ο προτεινόμενος προϋπολογισμός έχει συνεπώς σαφή χαρακτηριστικά οικονομίας και λιτότητας. Στόχος του είναι η αποφυγή τυχόν ελλειμμάτων, τα οποία πιθανόν να μας έριχναν στην ‘’αγκαλιά’’ του Οικονομικού Παρατηρητηρίου αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α., με όλες τις δυσάρεστες συνέπειες που προβλέπονται από το άρθρο 4 του Ν. 4111/2013.

Στον ανωτέρω Νόμο ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής: ‘’Εφόσον η εκτέλεση του προϋπολογισμού του Ο.Τ.Α. εξακολουθεί να παρουσιάζει για δύο συνεχόμενα τρίμηνα απόκλιση από τους στόχους, και διαπιστωθεί ότι δεν έχουν ληφθεί τα προσήκοντα μέτρα, με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του Παρατηρητηρίου, ο ΟΤ.Α. υπάγεται υποχρεωτικά σε πρόγραμμα εξυγίανσης. Ο τρόπος υλοποίησης του προγράμματος καθορίζεται από το Παρατηρητήριο, ενώ η ένταξη στο ανωτέρω πρόγραμμα συνεπάγεται την υποχρέωση εφαρμογής από τη Διοίκηση του Δήμου, κατά περίπτωση μέρους ή του συνόλου, διαφόρων δυσμενών παρεμβάσεων του Παρατηρητηρίου’’.

Πρόκειται δηλ. για αναγκαστικό προϋπολογισμό που συνεχίζει την απαξίωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με τις νέες περικοπές του οδηγεί στην πλήρη κατάρρευση του κοινωνικού κράτους και του ίδιου του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Πώς να συντάξεις προϋπολογισμό, όταν ειδιότερα για τη φετινή χρονιά η πορεία εκταμίευσης των πόρων που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό του 2015 παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση στις κυριότερες οριζόντιες δράσεις, οι οποίες κατανέμονται με δωδεκαρτημόρια όπως τα προαναφερθέντα!

Συγκεκριμένα η ΣΑΤΑ και τα μη αποδοθέντα ποσά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν ως εξής:

Παρακρατηθέντα 178 εκατ. ευρώ

ΣΑΤΑ: 94 εκατ. ευρώ

Σύνολο 272 εκατ. ευρώ.

Στον παραπάνω πίνακα, δεν έχουν προστεθεί οι μη αποδοθέντες πόροι για τα σχολεία, τις κοινωνικές δομές, τα συλλογικά όργανα των Δήμων, της Δ.Ε.Υ.Α.Κ.

Το ποσοστό που δεν έχουμε λάβει ως Δήμοι από τους Κ.Α.Π. για φέτος ανέρχεται σε 30%. Το ανωτέρω ποσό εκτιμάται ότι στο τέλος του 2015 θα ξεπεράσει τα 415 εκατ. ευρώ.

Επισημαίνεται ότι ο φόρος ζύθου είναι θεσμοθετημένος πόρος μας, τον οποίο μονομερώς, και χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος, αφαίρεσε η κυβέρνηση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, δίχως καμία απολύτως αναπλήρωσή του και το σημαντικότερο χωρίς συνεννόηση με την Αυτοδιοίκηση.

Εδώ, πρέπει να σημειωθεί ότι τα έσοδα από την τακτική επιχορήγηση (Κ.Α.Π.) από το 2009 μέχρι και το 2015 μειώθηκαν κατά 52,62% και τα έσοδα από επιχορηγήσεις για επενδύσεις (ΣΑΤΑ) επίσης μειώθηκαν κατά 83,75%.

Μέσα σε όλα αυτά τα ασφυκτικά πλαίσια, οι συντάκτες του προτεινόμενου προϋπολογισμού, αφού συγκέντρωσαν τις απαιτήσεις και ανάγκες κάθε διεύθυνσης και τμήματος του Δήμου, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια να εξοικονομήσουν πόρους, ώστε ο προϋπολογισμός να ενσωματώνει, μέσα στο μέτρο του δυνατού, δράσεις που προτίθεται η Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει σε τομείς παροχής υπηρεσιών προς τους δημότες, πρόνοιας, περιβάλλοντος και γενικότερα βελτίωσης της ποιότητας της ζωής των δημοτών μας, καταφέρνοντας παράλληλα να παρουσιασθεί ισοσκελισμένος, όπως και έγινε.

Κατά τη σύνταξη του παρόντος προϋπολογισμού, τηρήθηκαν οι γενικές αρχές που αφορούν όλους τους φορείς της γενικής κυβέρνησης, μέσα στους οποίους περιλαμβάνεται και ο Δήμος μας, ήτοι:

- της ετήσιας διάρκειας

- της ενότητας και της καθολικότητας

- της ειδίκευσης του προϋπολογισμού και της ειδικότητας των πιστώσεων

- της ειλικρίνειας και της ακρίβειας του προϋπολογισμού.

Ο προϋπολογισμός του Δήμου μας για το οικονομικό έτος 2016, που καλούμεθα να ψηφίσουμε, συνάδει με την οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα και εναρμονίζεται με τις πολιτικές αποφάσεις της Δημοτικής Αρχής.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΣΟΔΩΝ – ΔΑΠΑΝΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016

Ο προϋπολογισμός είναι ο σχεδιασμός της Διοίκησης του Δήμου για το επόμενο οικονομικό έτος, όσο μπορεί να υπάρχει σχεδιασμός, μέσα σε τέτοιες οικονομικές συνθήκες και συνεχείς αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.

Ο τρόπος καταγραφής των μεγεθών του προϋπολογισμού ορίζεται από Κ.Υ.Α., κάθε χρόνο, η οποία δίνει ακριβείς οδηγίες για το πώς θα προϋπολογιστούν τα έσοδα και τα έξοδα του Δήμου.

Ο προϋπολογισμός είναι η πολιτική βούληση της Διοίκησης τη συγκεκριμένη στιγμή ψήφισής του, καθώς η καθημερινότητα την αναγκάζει να τον αναμορφώνει συνεχώς, σχεδόν κάθε μήνα.

Αυτό καθίσταται και υποχρεωτικό πλέον, αφού οι Δήμοι είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν στενά τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού και να παρεμβαίνουν άμεσα για να μην παρουσιάζονται ελλείμματα. Η εκτέλεση του προϋπολογισμού είναι μια δυναμική διαδικασία, καθώς οι συνεχείς αυξομειώσεις στα έσοδα και στα έξοδα του Δήμου, καθιστούν αναγκαστικές αυτές τις συνεχείς τροποποιήσεις.

Ο προϋπολογισμός του 2016 διαμορφώνεται λοιπόν υπό τις πιο αντίξοες συνθήκες που έχει βιώσει η Αυτοδιοίκηση και η χώρα στα τελευταία πέντε χρόνια

Στη δυσβάστακτη μείωση τακτικών πόρων των Ο.Τ.Α.

στη δραματική μείωση του προσωπικού και την ανορθολογική κατανομή του εναπομείναντος

στη διογκούμενη γραφειοκρατία που ταλανίζει τους Ο.Τ.Α.

στην απρόβλεπτη υπερφορολόγηση που μας αφαιρεί και άλλους πόρους (οι Δήμοι αντιμετωπίζονται ως επιχειρηματίες με φορολόγηση εσόδων 26%)

στη δυσκολία των Δήμων να εισπράξουν από μια κοινωνία που δεν αντέχει άλλο

προστέθηκε και το ασταθές οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον του 2015 που δημιούργησε μια ασφυκτική κατάσταση.

Παρά τις απρόβλεπτες αυτές εξελίξεις, και σε συνδυασμό με την οικονομική δυσπραγία και την αβεβαιότητα, που γίνεται τροχοπέδη σε κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια, ο προϋπολογισμός του 2016 είναι ένας προϋπολογισμός που αποτυπώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά πως, παρά το γενικό δυσμενές αλλά και ασταθές οικονομικό περιβάλλον, ο Δήμος Κιλκίς στέκεται όρθιος.

Είναι ένας Δήμος που έχει καταφέρει να νοικοκυρέψει τα οικονομικά του, να μην έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές, να είναι φερέγγυος σε όσους συναλλάσσονται μαζί του και να χρηματοδοτεί από δικούς του πόρους τα Νομικά του Πρόσωπα για να συνεχίσουν να επιτελούν το σημαντικό τους έργο και να χρηματοδοτεί έργα για τη βελτίωση της καθημερινότητας και τη στήριξη των αδύναμων κοινωνικών ομάδων.

Με βάση την Κ.Υ.Α., οι προϋπολογισμοί των Δήμων για το 2016 πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και ισοσκελισμένοι.

Ο προϋπολογισμός του Δήμου Κιλκίς του 2016 είναι ένας ρεαλιστικός και ισοσκελισμένος προϋπολογισμός, ο οποίος μάλιστα εγκρίθηκε από το Παρατηρητήριο. Είναι μειωμένος κατά 2.104.081,42 ευρώ (5%) λόγω και των μειώσεων των κρατικών επιχορηγήσεων.

Ισοσκελίζεται στα 35.960.438,10ευρώ έναντι 38.064,519,52 ευρώ.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΣΟΔΩΝ – ΕΞΟΔΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2016

Τακτικά έσοδα 17.636,343,163ευρώ

Έκτακτα έσοδα 517.241,93ευρώ

Έσοδα παρελθόντων ετών 763.797,30ευρώ

Εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα κατά παρελθόντα έτη 3.638,258.29

Εισπράξεις υπέρ δημοσίου, ασφαλ. Φορέων και τρίτων 260.050,00ευρώ

Χρηματικό υπόλοιπο προηγούμενου έτους 9.684.933,49ευρώ

Επιχορηγήσεις για επενδύσεις 3.459.813,93ευρώ

Σύνολο πόρων 35.960.438,10ευρώ


Έξοδα και πληρωμές

Αμοιβές και έξοδα προσωπικού 6.081.954,00ευρώ

Αμοιβές και παροχές τρίτων 3.988.214,24ευρώ

Φόροι, τέλη, λοιπά γενικά έξοδα 871.027,32ευρώ

Τοκοχρεολύσια δανείων 962.000,00ευρώ

Προμήθειες, αναλώσεις υλικών 1.667,006,36ευρώ

Μεταβιβάσεις σε τρίτους, λοιπά έξοδα 6.793.016,79ευρώ

Επιχορηγούμενες και μη πληρωμές υποχρεώσεων Π.Ο.Ε. 2.074.656,18ευρώ

Λοιπές αποδόσεις και προβλέψεις 3.384.298,97ευρώ

Αγορές 1.808.034,88ευρώ

Έργα 6.999.951,48ευρώ

Μελέτες 929.876,36ευρώ

Συμμετοχή σε επιχειρήσεις 21.000,00ευρώ

Αποθεματικό 379.401,52 ευρώ

Σύνολο εξόδων και πληρωμών 35.960.438,10ευρώ


ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΕΞΟΔΩΝ


ΣΥΝΟΛΑ ΑΝΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

Γενικές υπηρεσίες 6.045.869,34ευρώ

Οικονομικές – Διοικητικές Υπηρεσίες 2.608.818,14ευρώ

Υπηρεσίες Πολιτισμού, Αθλητισμού, Κοινωνικής Πολιτικής 5.075.577,10ευρώ

Υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού 4.598.904,24ευρώ

Υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης 82.017,72ευρώ

Υπηρεσία τεχνικών έργων 3.919.565,13ευρώ

Υπηρεσία πρασίνου 888.061,39 ευρώ

Υπηρεσία Πολεοδομίας 553.200,00ευρώ

Υπηρεσίες Νεκροταφείων 451.972,07ευρώ

Υπηρεσίες Πολιτισμού και Αθλητισμού (Έργα και Δράσεις χρηματοδοτούμενες) 396.996,67ευρώ

Υπηρεσίες ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης (Έργα και Δράσεις χρηματοδοτούμενες) 69.917,98ευρώ

Υπηρεσία τεχνικών έργων πρασίνου και πολεοδομίας (Έργα και Δράσεις χρηματοδοτούμενες) 6.547,789.64ευρώ

Λοιπές υπηρεσίες 958.048,19ευρώ

Ο προϋπολογισμός του 2016 είναι κατά την αντίληψή μας είναι ρεαλιστικός, αντιμετωπίζει την πραγματικότητα και την επιταγή του νόμου. Σίγουρα δε δίνει απαντήσεις στο σύνολο των απαιτήσεων των τοπικών κοινωνιών, αλλά επιτυγχάνει την απρόσκοπτη λειτουργία του Δήμου Κιλκίς, χωρίς να απενταχθούν έργα, χωρίς να μειωθούν οι παρεχόμενες κοινωνικές υπηρεσίες στους πολίτες, χωρίς να θιγούν βασικές ανάγκες της καθημερινότητας, μέσα στην τραγική οικονομική κατάσταση της χώρας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.