Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

"Ανάγκη για δημοκρατικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης"

Υπογράφουν οι "Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις"
Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη δημόσια συζήτηση για τις αλλαγές που πρέπει να προωθηθούν στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην πρόταση για επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων με άμεση εκλογή από το σύλλογο των εκπαιδευτικών.
Από τις απόψεις που έχουν εκτεθεί μέχρι τώρα φαίνεται ότι κάποιοι «κύκλοι» τρομάζουν μπροστά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ενώ άλλοι προσπαθούν να μειώσουν ή να υποβαθμίσουν την αξία τέτοιων επιλογών.

Σ’ αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξουμε ένα ζωντανό και σε βάθος διάλογο προβάλλοντας τεκμηριωμένα τις θέσεις μας στο ζήτημα των δημοκρατικών θεσμικών αλλαγών που είναι αναγκαίο να γίνουν στο σχολείο.

Ορισμένες βασικές αφετηριακές παραδοχές μας είναι οι παρακάτω:

1. Το ζήτημα των μεγάλων δημοκρατικών αλλαγών στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη συνολική δημοκρατική αναβάθμιση που έχει ανάγκη η εκπαίδευση στη χώρα μας.

2. Οι μεγάλες δημοκρατικές τομές, για να είναι ολοκληρωμένες και να προχωρήσουν σε βάθος, πρέπει να προέλθουν μέσα από έναν εξαντλητικό διάλογο και διαπραγμάτευση με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, να συμπυκνώνουν τα εκπαιδευτικά αιτήματα και να αντιστοιχίζονται με τους αγώνες και τις αγωνίες της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας.

3. Οποιεσδήποτε επιμέρους αναγκαστικές κινήσεις χρειαστεί να γίνουν το άμεσο διάστημα, όπως αλλαγή διευθυντών των οποίων τελειώνει η θητεία το καλοκαίρι, πρέπει να έχουν χαρακτήρα προσωρινό, πειραματικό και μεταβατικό, και να κινούνται στην κατεύθυνση της διεύρυνσης της δημοκρατίας στο σχολείο, προετοιμάζοντας τις γενικότερες αλλαγές.

4. Με αυτό το χαρακτήρα, η εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων από το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου μεταβατικά, για ένα χρόνο, αποτελεί αναμφίβολα πείραμα εκδημοκρατισμού, δημοκρατική τομή χειραφέτησης των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα ενίσχυσης της συλλογικής ευθύνης στη λειτουργία του σχολείου.

5. Το συγκεκριμένο μέτρο είναι εναρμονισμένο με τη βούληση της πλειονότητας των εκπαιδευτικών και αποτελεί, συμβολικά και ουσιαστικά, στοιχείο αναγκαίας κάθαρσης αλλά και νέας δυναμικής, μετά το αντιδραστικό και αυταρχικό πλέγμα πειθαναγκασμού και χειραγώγησης που επιβλήθηκε με τη μνημονιακή εκπαιδευτική πολιτική.

6. Είναι προφανές ότι τέτοιες δημοκρατικές επιλογές πρέπει να συνοδευτούν με μέτρα ενίσχυσης του συλλόγου των διδασκόντων στη διοίκηση του σχολείου και την άμεση κατάργηση του «καθηκοντολογίου». Η πολιτεία επιτέλους θα πρέπει να περιβάλλει με εμπιστοσύνη τους εκπαιδευτικούς και να τους στηρίζει πολύπλευρα στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Η στήριξη και η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό και το έργο του και όχι ο αυστηρός έλεγχος και η τιμωρία, πρέπει να είναι βασικό στοιχείο του σχολείου που οραματιζόμαστε για το μέλλον.

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας χρειάζεται επειγόντως να δρομολογηθούν μεγάλες δημοκρατικές τομές. Αυτές πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αρμόζει στην ατζέντα, στα αιτήματα και στις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος.

Εγγύηση είναι οι αγώνες μας για το δημοκρατικό σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας. 

* Ακολουθήστε τη Γνώμη στο Facebook
* Ακολουθήστε τη Γνώμη στο Twitter
* Ακολουθήστε τη Γνώμη στο Pinterest
* Ακολουθήστε τη Γνώμη στο Google+
* Ακολουθήστε τη Γνώμη στο Dailymotion

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.