Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

"Οι φίλοι μας τα ζώα"

Με σκοπό την ανάδειξη της συμβολής των ζώων στην εκπαιδευτική ανάπτυξη του παιδιού, στη θεραπεία ψυχικών ασθενειών αλλά και στον ρόλο που παίζουν τα ζώα στη ζωή μας, με βιωματικές δράσεις και εργαστηριακές κατασκευές, πραγματοποιήθηκε στο Ράντσο Κιλκίς την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015 η συνάντηση του Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, του ΚΔΑΠ και του 2ου Γυμνασίου Κιλκίς.
Πρόκειται για τη συνέχεια μιας πολύμηνης δράσης που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2015, με πρωτοβουλία του Κέντρου Κοινωνικής Στήριξης Κιλκίς και με χαρά στήριξε και στηρίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς. Η θεραπευτική δυνατότητα των ζώων και οι εναλλακτικές μέθοδοι προσέγγισης γνωστικών αντικειμένων σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, στάθηκε το έναυσμα της συνεργασίας, ενώ γίνεται προσπάθεια να εμπλακούν όλες οι βαθμίδες της Εκπαίδευσης καθώς επίσης και φορείς της τοπικής κοινωνίας.

Η διαδραστική και μοναδική σχέση αγάπης μεταξύ παιδιών και ζώων, θεμέλιο στοιχείο της ξεχωριστής δράσης που συντόνισε η κα Θ. Μάλλιου, εκπαιδευτικός με ειδίκευση στα καλλιτεχνικά, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά, αλλά και στους συνοδούς καθηγητές τους να ταξιδέψουν μέσα από φανταχτερά χρώματα, να περπατήσουν με τη φαντασία τους σε χώρες παραμυθένιες και να υποδυθούν με μάσκες κατασκευασμένες από το ζωικό βασίλειο αγαπημένες φιγούρες ιστοριών με διδακτικό περιεχόμενο. Οι ομαδικές δραστηριότητες βοηθούν ιδιαίτερα τα παιδιά να βιώσουν, να εξωτερικεύσουν και να εξετάσουν τις μεταξύ τους σχέσεις. Μέσα στις ομάδες κοινωνικοποίησης συναισθηματικής έκφρασης και ανάλυσης τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους λεκτικά ή μέσω αντικειμένων αναδεικνύοντας ικανότητες που ο συμβατικός τρόπος προσέγγισης αδυνατεί να προωθήσει.

Σκοπός του Πλαισίου Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.) είναι η υποστήριξη των Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΕΑ), ώστε να προαχθούν σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά στο βαθμό που οι δυνατότητες τους επιτρέπουν και τελικά να ενταχθούν στο σχολικό και στο κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας, ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητας τους (Π.Δ. 301/1996, ΦΕΚ 208 Τ.Α΄29-8-1996).

Με τέτοιου είδους καινοτόμες δράσεις, λοιπόν, τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν την ικανότητα επικοινωνίας με τον προφορικό λόγο ή με άλλες εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας και ψυχοκινητικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τις νοητικές τους δυνατότητες και να οργανώσουν το συναισθηματικό τους κόσμο,
να φτάσουν στο ανώτερο δυνατό επίπεδο αυτονομίας. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες τα παιδιά αυτά μπορούν να βιώνουν τη χαρά της δημιουργίας και της αισθητικής απόλαυσης, να αξιοποιούν σωστά τον ελεύθερο χρόνο τους, να συνειδητοποιούν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους και να μάθουν να οργανώνουν την προσωπικότητά τους.

Πολλοί σημαντικοί ζωγράφοι, όπως ο Pierre August Renoir και η Mary Casatt για παράδειγμα, έχουν ασχοληθεί με το θέμα της ευεργετικής παρουσίας των ζώων στη ζωή του ανθρώπου, ενώ ο Γάλλος συνθέτης της ρομαντικής εποχής Charles-Camille Saint-Saëns με το Καρναβάλι των Ζώων (1887) έδωσε και το μουσικό υπόβαθρο στο ταξίδι της φαντασίας, ένα ταξίδι που χωρίς αμφιβολία έχουν δικαίωμα να γευτούν όλοι, ανεξαιρέτως ιδιαιτερότητας! Σας ευχαριστούμε που στηρίζετε το όραμά μας για μια παιδεία χωρίς διακρίσεις.

Η Υπεύθυνη
Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Σωτηρία Καρολίδου
MSc.Φιλόλογος -Θεολόγος






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.